Një histori e shkurtër e prostitucionit në Greqinë e lashtë dhe Romë

Postuar në 10 Mars, 2022 19:59
Terry Madenholm

 

Është thënë shpesh se është profesioni më i vjetër në botë. Një shërbim seksual në këmbim të një cope mishi, një gëzofi të ngrohtë apo një strehe të sigurt nuk duket i pabesueshëm nëse kthehesh në kohët parahistorike.

Nëse kthehesh mbrapa në kohë, gjurmët e prostitucionit duhet t’i kërkosh që në Greqinë e lashtë, ku kjo praktikë lulëzoi.

Në antikitet, ky profesion ishte i pranuar, i ligjshëm dhe ndonjëherë edhe tatohej si aktivitet. Medje, disa argumentojnë se statusi i profesionit ishte më i avancuar se sa është sot.

Soloni, avokati i parë për mirëqenien seksuale të njeriut

Rrugëtimi në gjurmët e prostitucionit nis në Athinë. Polisi tërhoqi njerëz nga e gjithë Greqia e lashtë dhe më gjerë, si udhëtarë dhe tregtarë të huaj, shumë prej të cilëve ishin beqarë që shërbenin si ekuipazh në bordin e anijeve. Frytet e një mundësie të tillë nuk duheshin anashkaluar. Gjatë periudhës arkaike ishte Soloni, ligjvënësi legjendar athinas, ai që hodhi bazën për demokracinë dhe njohu përfitimet ekonomike të "profesionit më të vjetër". Ai e bëri prostitucionin një çështje publike që siguronte një fluks të qëndrueshëm parash në polis.

Prostitucioni ishte tashmë "demokratik" në kuptimin që të gjithë e praktikonin atë: nga njerëzit e lirë te skllevërit dhe ish-skllevërit, burra e gra, qytetarë dhe të huaj, megjithatë Soloni e çoi atë në një nivel krejtësisht të ri. Ai demokratizoi aksesin ndaj punonjësve të seksit, duke krijuar shtëpi publike me një çmim fiks dhe "të arsyeshëm" prej një oboli për seancë: një obol vlente një të gjashtën e dhrahmisë, që ishte paga e një dite për një punëtor. Për shumë, kjo ishte ndoshta xhevahiri i kurorës së reformave të tij.

Si pasojë, prostitutat e ligjshme, të quajtura pornai (nga pernmi, që do të thotë "të shesësh"), u bënë një produkt i përballueshëm i kontrolluar nga polisi. Për shkak se prostitucioni shihej si çdo profesion tjetër, të paktën për qëllime tatimore, ligji kërkonte që të gjithë në këtë biznes të paguanin pjesën e tyre.

Natyrisht, jo të gjitha prostitutat pranonin para kesh si pagesë dhe disa me siguri e mësuan kuptimin e evazionit fiskal.

Por le të kthehemi te shtëpitë publike. Ato kishin një objektiv tjetër "të madh": të minimizonin rrezikun që të rinjtë në kulmin e hormoneve t'u drejtoheshin femrave të dëlira greke (ose që pretendonin se ishin të dëlira), dhe duke qenë se në ato kohë burrat rrallë martoheshin para moshës 30 vjeç, reforma siguroi një mjet “edukativ” dhe alternativë të sigurt pa komplikime të padëshiruara (dënimet për ndërlidhjet e paligjshme shpesh përfshinin gjoba, ndëshkime trupore dhe në skenarin më të keq, vdekje).

"Prostitucioni ishte një mënyrë e pranueshme dhe e ligjshme për burrat që të përmbushnin nevojat e tyre seksuale pa kryer tradhti bashkëshortore të dënueshme nga ligji", thotë prof. Sarah Levin-Richardson nga Universiteti i Uashingtonit, një nga ekspertet më të mirë të seksualitetit në antikitet.

Veç kësaj, gratë në ato kohëra ishin të kuruara për rolin e amvisës dhe nënës, por jo për rolin e të dashurës. Shumica prej tyre mund të mos kenë ditur të ndezin dëshirën dhe dashuria fizike shpesh reduktohej në pasivitet në shtrat. Burrat blinin me para atë që gratë e tyre nuk ua jepnin dot. “Sigurisht që kishte disa aktivitete seksuale që ishin stigmatizuar, veçanërisht seksi oral, dhe ky aktivitet zakonisht ofrohej nga prostitutat dhe kërkohej nga klientët meshkuj,” shton ajo.

Prostitutat i tundonin klientët e tyre me lakuriqësi, pozicione të larmishme seksuale dhe shpeshherë inicionin seksin. Shumica prej tyre ishin skllave dhe i nënshtroheshin një tutori, i cili i stërviste në "artin e dashurisë".

Fytyrat e panumërta të prostitucionit

Kur bëhet fjalë për fjalorin, të lashtët kishin për prostitutat një listë emërtimesh si ajo e muzikës rap. Termat si "rrahëse toke", "shëtitëse", "një obol", "lavire me para" ose "e ndotur" reflektojnë natyrën materiale të marrëdhënies prostitutë-klient, çmimin e ulët dhe aksesin e lehtë, por mbi të gjitha vlerësimin e ulët ndaj tyre, thotë një tjetër specialiste e fushës, prof. Allison Glazebrook nga Universiteti Brock.

Kishte edhe prostituta elitare (megalomisthoi), por ishin pakicë. Në vetë Greqinë e lashtë, pjesa më e madhe e diskutimit u përqendrua te hetairaja e bukur, e arsimuar dhe e zgjuar, "shoqëruesja femër" par excellence që e kishte kultivuar mendjen dhe talentin e saj në një shkallë të atillë që linte pas gratë mesatare atike.

Plutarku thoshte se hetaira ishte thjesht një eufemizëm athinas për pornografinë, një prostitutë e zakonshme.

Sa i përket shtëpive publike, është gjithashtu e nevojshme të theksohet se jo të gjithë ishin të lëna pasdore. Mbetjet arkeologjike të një shtëpie publike në Ceramicus të Athinës ofrojnë një pamje që i ngjan një "hoteli dashurie me 5 yje" me një oborr-kopshët, dysheme me mozaik, banja dhe dhoma ngrënieje.

Në institucione të tilla, vetë prostitutat që punonin atje mbanin aksesorë të shtrenjtë, për të kënaqur klientët e klasës së lartë. Disa mund të jenë pëlqyer më shumë, siç ishte rasti i Alces, një prostitutë e re skllave në një bordello, e cila u lirua dhe u bë e preferuara e një athinasi të pasur (një histori alla Pretty Ëoman).

Megjithatë, siç shpjegon Levin-Richardson, prostitucioni ishte vetëm një aspekt i një sistemi më të madh të skllevërve që shfrytëzonheshin seksualisht. “Pjesa më e madhe e këtij shfrytëzimi zhvillohej brenda kontekstit të një familjeje të veçantë dhe jo në kontekstin e seksit për shitje: në mënyrë të veçantë, të gjithë individët skllevër mendohej se ishin pre e vëmendjes seksuale të anëtarëve të lirë të familjes dhe disa bliheshin posaçërisht si skllave seksi, dhe ndonjëherë në moshë shumë të re", thotë ajo.

Ndryshe nga ditët e sotme, nuk kishte asnjë stigmë ndaj klientëve që blinin shërbime nga prostitutat: burrat që blinin "dashurinë" thjesht po shfrytëzonin të drejtat e tyre themelore të mbrojtura nga Soloni shumë i admiruar në atë kohë.

“Nëse nuk shpenzoje shumë para për prostitucion ose nuk interesoheshe së tepërmi për një ose më shumë prostituta, në dëm të përgjegjësive që kishe ndaj familjes, nuk kishte stigmë”, thotë Levin-Richardson.

Megjithatë, kur bëhej fjalë për vetë prostitutat, njerëzit e antikitetit ishin pak më pak mendjehapur. Sigurisht, ata ofronin shërbime "të nevojshme" (për disa, sigurisht shumë më thelbësore seshërbimi që ofronte poçari, endësi apo marangozi), por si mund të gjenerojë shumë respekt që ka për profesion shitjen e vetes?

Më të stigmatizuarit nga të gjithë ishin prostitutat meshkuj që luanin "rolin e gruas" në seks, pasi klientët e tyre ishin pothuajse ekskluzivisht burra. Karriera e tyre ishte zakonisht më e shkurtër se ajo e kolegeve të tyre femra, pasi të qenit të rinj, të qetë dhe të zhdërvjellët ishte edhe më e rëndësishme për prostitutat meshkuj sesa për ato femra. Ata mund të punonin në këtë profesion vetëm deri në fillim të të njëzetave.

Ndërsa shumica e prostitutave në epokën greko-romake ishin skllevër të huaj, qytetarët e zakonshëm meshkuj dhe femra ofronin gjithashtu shërbimet e tyre. Megjithatë, individë të tillë duhej të hiqnin dorë nga disa të drejta qytetare. Burrat nuk mund të mbanin më detyrë publike ose të ngrinin padi në emër të anëtarëve të familjes së tyre dhe gratë nuk mund të martoheshin më. Por humbja e këtyre privilegjeve ishte një pengesë e pamundur për ata që dukej se nuk kishin zgjidhje tjetër (nënat që kishin humbur burrat/bijtë e tyre gjatë luftës dhe ishin shumë të vjetra për ta bërë vetë atë punë i shtynin vajzat e tyre në prostitucion).

Bjondet e antikitetit

Kur bëhet fjalë për ofrimin e shërbimeve, mënyrat ishin sigurisht po aq të ndryshme sa edhe vetë ato që i ofronin. Ndoshta sjellja më lozonjare ishte veshja e sandaleve me stufa të vogla metalike me mbishkrimin "AKOLOTHI". Ndërsa gratë/burrat ecnin, ata/o linin mbresa në rrugët e paasfaltuara nënkuptuar se duhej t’i "ndiqnin" (njëfarë paraardhësi i guximshëm i Instagramit ky rit). Romakët e çuan këtë praktikë në një nivel tjetër; prostitutave u kërkohej me ligj të lyenin flokët biondë ose të mbanin paruke bionde për t'u dalluar nga të tjerat.

Për shkak se biondet dukej se argëtoheshin më shumë edhe atëherë, gratë romake ndoqën shpejt shembullin e tyre. Biondja jonatyrale më famëkeqe e epokës romake ishte "vajza e keqe" Messalina, e njohur zyrtarisht si gruaja e tretë e perandorit Klaudi. Thuhet se perandoresha ishte shumë aktive seksualisht dhe i pëlqente të bëhej bjonde kur dilte fshehurazi gjatë natës në lagjen e Romës me drita të kuqe (nëse e emërtojmë sipas termave të kohës sonë). Sipas disa burimeve, ajo jo vetëm që frekuentonte shtëpitë publike për të ofruar shërbimet e saj mbretërore; por në një rast konkurroi me një prostitutë shumë të zellshme në profesion në një maratonë seksuale që zgjati gjithë natën. Perandoresha fitoi me një rezultat prej 150 burrash, duke "miratuar" kështu zyrtarisht prostitucionin.

Një tjetër përkrahës gjakblu i prostitucionit ishte kushëriri i Messalinës, Kaligula. Nuk kishte asnjë lloj profesioni apo mall mbi të cilin ai nuk vendoste tatim. Ai ishte i pari që vendosi një taksë perandorake mbi prostitucionin, duke e legjitimuar atë.

"Taksa e seksit" rezultoi një nga më efektivet në historinë romake. Ajo mbeti në fuqi për rreth 450 vjet dhe u shfuqizua vetëm nën Perandorin e krishterë Theodosius në fund të shekullit IV.

Fillimisht, të ardhurat nga "taksa e seksit" shkonin në thesarin e shtetit, por duke qenë se u konsideruan para të pista, perandori i moderuar Severus Alexander (i cili u mbështet në udhëzimet e gjyshes dhe nënës së tij) i drejtoi këto fonde në mirëmbajtjen e ndërtesave.

Meqenëse profesioni ishte plotësisht i rregulluar dhe ushtrohej hapur, prostitutave iu lëshua një licentia stupri, që përkthehet në "licencë për shthurjen".

Të tregosh sa burrë je

Sa i përket promovimit të prostitucionit, muret e Pompeit nuk zhgënjejnë. Ato janë gjetur reklama, vizatime, komente dhe vlerësime të qarta nga klientët, si ai që thotë: "Sabina e thith, por jo dhe aq mirë" apo "Arphocras e bëri këtu me Drauca për një denar."

“Grafitet janë më shumë se thjesht regjistrime të lidhjeve seksuale apo reklama të shërbimeve të prostitutave; ato përfaqësojnë një diskurs ndërveprues në lidhje me maskulinitetin”, thotë Levin-Richardson.

Komentet mburrëse të tilla si "Këtu kam ... shumë vajza", "Phoebus është mjeshtër në krevat " ose "Placidus këtu ... atë që deshi" ilustrojnë një atmosferë konkurruese në dhomën e zhveshjes midis klientëve në moshë. Dhe, si në shumicën e dhomave të zhveshjes, hasim sharje të zakonshme ndaj burrave që ishin "të ndotur" (përmes seksit oral) ose atyre që luanin "rolin e gruas" duke u penetruar (degradimi i njërit çoi në lartësimin seksual mashkullor të tjetrit).

Ndoshta komenti më i rëndë është "Kur të dorëzosh paratë, Batacarus, unë do të ta fus nga mbrapa", i cili përforcon epërsinë e lexuesit(ve) kundrejt Batacarus-it të turpëruar.

"Cilësia kolektive e kësaj deklarate është një aspekt i rëndësishëm i mënyrës se si maskuliniteti përcaktohej në bordello", përfundon Levin-Richardson. Pra, lufta për të definuar maskulinitetin është po aq e vjetër sa historia.

Botuar në Haaretz

Përkthimi: Gazmira Sokoli

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.