Liria e shprehjes vlen më shumë se të gjithë librat e shenjtë

Kush ka mundur, apo dashur, të ndjekë reagimet në botën islame e arabe ndaj masakrës së kryer në redaksinë e së përjavshmes satirike franceze ‘Charlie Hebdo’, me siguri që ka mundur të dallojë se të shumtat e këtyre reagimeve në shtyp e në botën e web-it, në rastin më të mirë, përshkohen nga ideja se “terroristët kanë gabuar, por edhe gazetarët e revistës satirike e kanë bërë baltë, për të mos thënë që e kanë merituar ndëshkimin”. Të kuptohemi, atyre anëve ka pasur sa të duash edhe njerëz që s’e kanë pasur për gjë ta dënojnë haptazi atë që ka ndodhur, e të mos e shohin fare si alibi faktin që në ‘Charlie Hebdo’ janë publikuar karikatura përqeshëse për Islamin apo Muhametin (Sa për ilustrim, egjiptiani Makhlouf u drejtohej terroristëve, nëpërmjet një karikature, me fjalët: “Ju terroristë idiotë me maskë, bëni mirë ta dini që ne nuk kemi nevojë për më shumë viktima për të kuptuar se ju jeni ca palo burracakë”), por skena ka qenë dominuar nga ata që nuk pranojnë idenë e satirizimit të Islamit apo të profetit Muhamet, s’ka gjë se një pjesë e të njëjtëve njerëz distancohen nga terroristët.
Ka pasur edhe në Europë ndonjë zë që, nën zë, ka mbrojtur tezën se “gazetarët e Charlie-it duhet të kishin bërë kujdes me mesazhet që kanë përcjellë, e duhet të mos kishin fyer ndjenjat e myslimanëve të botës”. Dhe me këtë kanë dashur të thonë se liria e shtypit, apo e shprehjes, apo e satirës e ka një kufi. Cili është kufiri? Po ja, me librat e shenjtë, e me ata që besojnë këta libra të shenjtë, nuk bëhet shaka.
Kjo është një gjë që s’ta mbush mendjen, dhe teksa them këtë nuk kam në mendje faktin që shumëkush i sheh librat e shenjtë thjesht si libra, madje si libra plot kontradikta, kundërthënie, gjepura, pohime fëminore, të vërteta banale, në mos si libra që përcjellin tek-tuk mesazhe të intolerancës e të dhunës (Në Testamentin e Vjetër e në atë të Ri, më shumë në të Vjetrin se në të Riun, mesazhe të tilla janë të shumta. Për Kuranin, ca më tepër, mund të thuhet e njëjta gjë). Jo, kam në mendje që liria e shprehjes dhe kritika ndaj një mesazhi, ndaj një libri, ndaj një doktrine, ndaj një autoriteti, apo ku di unë, nuk ka fare lidhje me faktin që këto, d.m.th mesazhi, libri, doktrina, autoriteti, janë sakralë apo profanë. Dhe në këto rrethana të vjen keq që ka njerëz që, pas masakrash të tilla, zënë e lëkunden përballë pyetjes: A ka kuptim që të vazhdosh “lojën” e karikaturave ndaj Islamit e Muhametit në rrethanat që myslimanët e shohin këtë gjë si të papranueshme, si një mëkat të rëndë? Sipas meje, kjo pyetje as që duhet shtruar. Nëse ka një gjë që s’duhet vënë në diskutim, kjo është liria e shprehjes. Në këtë kuptim, të vetmit që duhen dënuar pas asaj që ndodhi janë terroristët. Duhen dënuar pa “por” e pa “në qoftë se”. Ajo që kanë bërë gazetarët e Charlie-it, apo edhe të tjerë në vende të tjera, mund të jetë e diskutueshme, mund të jetë edhe e pakëshillueshme, mund të jetë dhe qartazi e gabuar, por liria e shprehjes ka më së shumti kuptim, e duhet mbrojtur, pikërisht si garant i së drejtës për të thënë e mbrojtur ide të diskutueshme e të pakëshillueshme. Po të ishte puna për të vërteta konsensuale e të mú-mú-shme, as që do shtrohej nevoja për liri të shprehjes.
Kjo vlen në këtë rast, siç vlen për çdo rast, për myslimanët e për jo myslimanët. Nuk ka diskutim që myslimanët shohin te Muhameti profetin e tyre, lajmëtarin e Zotit. Nuk ka diskutim që askush nuk duhet ta çojë nëpër mendje që t’i pengojë ata që ta besojnë këtë gjë. Por – këtu po që ka një “por” – myslimanët vetë po njësoj duhet të pajtohen paqësisht së pari me idenë që në këtë botë ka dhe njerëz të tjerë, të cilët besojnë në profetë të tjerë apo nuk besojnë fare te ndonjë profet dhe së dyti, me faktin që në këtë botë ka njerëz që besojnë te liria, që është edhe liri e myslimanëve për të besuar aty ku ata duan, edhe liri e të tjerëve për të përqeshur besimin e myslimanëve e besimin e kujtdo tjetër, përfshirë dhe besimin e vet. Janë të pafundme në perëndim botimet e filmat që kanë denigruar, tallur, denoncuar e vënë në dyshim Krishterimin e Krishtin dhe u bë kohë tanimë që besimtarët në këtë fe monoteiste nuk e bëjnë për të madhe këtë punë; nuk e bëjnë për të madhe, jo ngaqë kanë zënë të mendojnë se Krishti e Krishterimi janë një sendërgji e njerëzimit, por ngaqë kanë rënë dakord se sakrale nuk janë vetëm bindjet e tyre, por është, madje ca më shumë, liria e secilit për të besuar, për të mos besuar, e në përgjithësi për t’u shprehur. Kjo është një arritje e jashtëzakonshme e njerëzimit, e nuk ka pse të vihet në diskutim prej një pjese njerëzish të kësaj bote që, përveçse i kanë mbushur mendjen vetes se feja e tyre është e vetmja fe e vërtetë, dhe se profeti i tyre është i fundit, dhe më i madhi, mbi tokë (kjo është një e drejtë e tyre që duhet respektuar pa një, pa dy; madje dhe duhet mbrojtur, sepse kështu mbrohet vetë arritja në fjalë, d.m.th liria), duan që edhe pjesa tjetër e botës t’u shkojë pas midesë. Në këtë kuptim, duhet thënë se problemi nuk janë ata që “lëndojnë ndjenjat fetare të të tjerëve”, por ata që, për shkak të fanatizmit të tyre nuk dinë të bëjnë gjë tjetër, veçse të lëndohen, apo ata që nuk janë në gjendje të bien dakord se më poshtëruese se qesëndisja e një Profeti është një plojë që bëhet – ky është pretendimi, në fakt shajnía, e terroristëve – në emër të të njëjtit Profet”.
Nuk lipset ndonjë inteligjencë e madhe për të kuptuar se të parët që e pësojnë nga akte të tilla terrorizmi janë vetë myslimanët, që mbeten prore objekt paragjykimesh. Po kështu dhe feja e tyre. Reagimet apatike, në mos të hareshme, të një pjese myslimanësh pas ngjarjesh të tilla i bëjnë të tjerët të mendojnë se problemi nuk janë ekstremistët e terroristët, por është vetë Islami. Dhe kjo gjë nuk është se është thjesht e gabuar. Kjo është edhe e rrezikshme. E rrezikshme për të gjithë.
Ky duhet të jetë dhe shqetësimi i myslimanëve shqiptarë, mirëpo këta të fundit – është e dhimbshme dhe e trishtuar kjo gjë – nuk janë duke marrë pjesë në diskutimin publik që ka lindur pas aktit terrorist të Parisit. Është lëshuar vetëm një deklaratë nga ana e Komunitetit Mysliman (duhet thënë se ish një deklaratë e qartë), dhe kaq. Intelektualët e besimit mysliman, ndërsa nuk i zë gjumi pa reaguar edhe kur, fjala vjen, dikush nuk bie dakord me praninë e simboleve fetare në mjedise publike, këtë herë nuk e panë të udhës të bënin qoftë dhe një belbëzim (në ‘Ezanin e Naltë’, një website i myslimanëve të moderuar të Tiranës, nuk është publikuar deri më sot asnjë shkrim lidhur me këtë ngjarje). Dhe përsëris: Duhet të ishin të parët që duhet ta ngrinin zërin e ta thoshin të tyren.
"Shqip"
Comments
Eshte shume e thjesht per
<p>Eshte shume e thjesht per kete Terrorizem se kush perfiton (Rusi-Iran-Siri -Kine ) dhe jo pa qellim e zgjodh Parisin per te perplasur dy bote dhe dy kultura "Perendimore - Krishtere dhe ate te Lindjes- Myslimane).</p><p>Kurthi eshte i thjeshte duan te periftojne nga Kriza ne Europe, nje Europe e Dobet i vlen vetem Rusise....</p><p>Sa per autoret ata jane vegla te perpunuara dhe qe vijne nga nje Formim Injorant se qe pa nisur ate veprim ata jane te denuar me jete...Pra nje vetvrasje Kamikaze.....</p><p>Sa per Botuesi-t e gazetes me duken si perzierje Biznesi ( Per te shitur Revisten) por edhe nje "Lloj Snobizmi" i tyre duke vene ne Loje gjera per te cilet shume njerez nuk i kuptojne ose i keqkuptojne... pra donin te benin "Heroin" os "Don Kishote"qe duan te ndryshojne "Boten".</p><p>E fundit fare eshte se ky veprim eshte nje "Lufte e Re" nuk ka me me tanke dhe Aeroplane por "Lufte Terroriste" kur nuk ka as ushtare e as Komandante ...Lufta e Shekullit te Ri.......Terrorizmi.......</p>
dakort me shume gjera qe
<p>dakort me shume gjera qe thoni, z. Nano, por me fjaline e fundit, a nuk shikoni nje kontradikte ne argumentin tuaj? ... a nuk eshte ky detyrim ne kundershtim me lirine e fjales?</p>
E ke edhe nje here tjeter
<p>E ke edhe nje here tjeter gabim, i dashur Muçi. Edhe ti me qellim apo jo perpiqesh ta ngaterrosh problemin. Te gjithe, apo shumica derrmuese e njerezve jane per lirine e shprehjes dhe mendimit. Sidomos ne shqiptaret qe kemi vuajtur aq shume nga kjo mungese ne kohen e llahtarshme te diktatures, ku per nje fjale goje perfundonje ne burg. Dhe te shuhej jeta per gjithmone. Liria e fjales dhe e mendimit jane te shenjta dhe ato duhen mbrojtur edhe kur bien ne kundershtim me opinionin tone. Por siç te thashe ne fillim ti po ngaterron, ndofta qellimisht, te drejten e lirise se fjales. Ne rastin ne fjale nuk behet fjale per te drejten qe ti te thuash mendimin tend, por per te drejten qe ti i jep vetes qe te tallesh, te perqeshesh, te marresh neper kembe ate qe tjetri e respekton. Dua te te sqaroj qe ne fillim se nuk jam mysliman, madje jam pothuajse ateist i bindur dhe me origjine i krishter. Pra nuk me behet vone as per Kuran, as per Muhamet dhe as per Bibel. Krishtin e respektoj sepse ka thene qe e keqja nuk luftohet me te keqe, dhe se kush vret me shpate nga shpata do vdese. Pra kam respect per mesazhin e tij paqesor. Ndryshe nga Muhameti, i cili shpesh here ne “udhezimet” e tij shprehet: vritini, pritini te pabeset etj etj.</p><p>Te kthehemi te shkrimi yt. Gjithe bota e di qe myslimanet e kane te shenjte profetin e tyre dhe nuk lejojne qe tua shash. Ashtu jane mbruajtur dhe ashtu mendojne. Kam pershtypjen se ata do te pranonin me lehte tu shanje dhe tu tallnje nenen dhe baben se profetin e tyre. Ndersa « Charlie Hebdo » ben pikerisht ate gje. I provokon myslimanet, apo nje pjese te tyre duke u tallur me profetin e tyre. Une mendoj se ka disa gjera qe ne jeten e njeriut apo te nje populli jane te shenjta. Une psh nuk mund te shkel me kembe flamrin kombetar te Frances, sepse e di qe nje gje e tille eshte e padenje dhe provokuese per francezet. Po ashtu nuk me pelqen qe hymni yne kombetar te fishkellehet nga te tjeret. Une nuk e dua Hasanin, apo Pirron, madje i kam inat te dy, por nuk i shaj nga nena. Edhe nga respekti qe kam per prinderit e tyre por edhe nga frika e reagimit te tyre kur une u shaj prinderit. Pa asnje diskutim qe reagimi I terroristeve ndaj “Charlie hebdos” ishte I disproporcionuar, pra tej mases, siç I themi ne shqip. Nuk behet nje masaker e tille per ca karikatura. Keshtu mendoj une, por disa te tjere ndjehen shume me te fyer. Si puna e Hasanit dhe Pirros qe thashe me siper. Ata « ma kane inatin » se ua kam punuar edhe disa here te tjera me pare, kur u kam prishur vreshtat, u kam thyer xhamat e shtepise etj etj. Besoj se e kupton se çfare dua te them. Dhe kur i shaj edhe nga prinderit, kupa per ata mbushet. Dhe une nuk duhet te çuditem kur ha nje dru te mire. Sepse e kam merituar. I kam tallur, fyer, ngacmuar edhe ne « shtepite » e tyre. Me e mira do te ishte qe te mos merresha me ta. Te mos i provokonja aty ku ata s’durojne dot. Tani une po mjekoj plaget qe pesova nga grushtat e tyre. Une u talla me ta, ata me dhane nje dru te mire. E teperuan sigurisht se e tallura dhe druri nuk jane njelloj. Por me duket se faji eshte i imi. Jam une qe i provokova…</p><p>Morali : tjeter gje eshte liria e fjales dhe e shprehjes dhe tjeter gje provokimi dhe fyerja. Prandaj eshte shpikur qe ne kohet e lashta peshorja, per te matur keto gjera. Qe te mos kalohet kufiri. Ti qesh dhe nuk te behet vone kur une te shaj ty me fjalet me te ndyra, kur shaj prinderit, gruan, vajzen tende, por une terbohem kur ti m’i shan ata, dhe e humbas kontrollin. Aq me shume kur mendoj se e ben qellimisht per te me fyer. Atehere faji eshte i imi apo i joti ?!</p>
Dmth kur katarakti flet
<p>Dmth kur katarakti flet marrina ne s'duhet te qeshim e ta perqeshim sepse katarakti terbohet dhe fillon te lehe e te kafshoje si qen, keshtu qe i bie me mire ti leshojme ca qene te terbuar si ai vete ta shqyejne mire e mire e pastaj tallim menderen me kataraktin.</p><p>O pallosh, ideologjite, fete, krishti, muhameti nuk jane familja apo nena e kurkujt. </p>
mustafa, ja si e perdor
<p>mustafa, ja si e perdor lirine e shprehjes. Me te vetmen gjuhe qe njeh.</p><p>Shpresoj qe katarakti te mos e marre mundimit t'i pergjigjet palloshsharesit</p>
. Edhe germat marrin inat kur
. Edhe germat marrin inat kur shkruani.</p><p>Posi mor duhet me u rrujt nga katarakti e muslimanet "nevrike" se mos "terbohen" e na hane m..</p><p>Perse nuk ofendohen e terbohen 2 miliarde muslimanet dhe ti tregojne vendin islamikeve barbare qe rrembejne 200 vajza shkolle ne Nigeri. Po Yazidet e malit Sinjar qe u perdhunuan, masakruan nga ISIS dhe u perzune nga fshatrat e tyre ke kishin ofenduar?</p><p>Pse kaq te ndjeshem ndaj fjaleve e karikaturave dhe fare te pandjeshem ndaj dhunes makabre ndaj grave, femijeve dhe grupeve te tjera te pambrojtur?</p>
Mustafa, muslimanet shqiptare
Mustafa, muslimanet shqiptare kane bere reagimet e tyre ne lidhur me ngjarjet e Parisit. Por ju ne Shqiperi nuk keni media dhe fjale te lire dhe nuk pranoni ti botoni shkrimet ndryshe.
Ja ku e keni nje shkrim mbi ngjarjet ne France. Nese edhe ju keni liri mendimi, botojeni kete shkrim ne faqen tuaj. Na demonstroni qe edhe ju besoni ne fjalen e lire, dhe nuk keni vetem sllogane boshe.
http://www.asabija.com/perse-franca-nuk-i-zbaton-slloganet-masonike-te-l...
Kur liria arrin te abuzoj
<p> Kur liria arrin te abuzoj mbi drejtesine dhe parimet njerezor nuk eshte me liri por shtypje dhe Charlie Hebdo ia ka arritur qellimit, eshte bere hero duke sakrifikuar jete njerezish dhe ne te njejten kohe ka rehabilituar krimet makabre te Sarkozy-se qe kreu ne Libi e Siri. 5 milion muslimane qe jetojne ne France tashme po krahasohen me tre terroriste qe ndoshta kur ishin ne Siri i kishte trajnuar vete Franca. Shkrim me te mire se ky i Mucit ka ber Olsi Jazexhi.</p><p>https://olsijazexhi.wordpress.com/2015/01/10/perse-franca-nuk-i-zbaton-s...
Sygjerim:Mos u shqeteso per
<p>Sygjerim:Mos u shqeteso per lirine e shprehjes:</p><p>1.Vdiq nje carli por jane gjalle te tjeret.</p><p>2.Akti i dhunes ben qe kfjala e lire e nje komuniteti jo musliman(islamofob) te kufizohet,por ne te njejten kohe ky akt dhune ofron mundesine qe komuniteti musliman liria e shprehjes te te cilit ishte e kufizuar te fitoje terren ,pra te shprehet me lirshem...E thene shkurt liria ri dimensionohet mes dy komuniteteve duke u reduktuar per abuzuesit dhe duke u zgjeruar ne anen e te abuzuarve.</p><p>Nese ty te vjen keq per lirine e jomuslimaneve eshte pune tjeter...Po LIRIA eshte aty e saksionuar ne ligj. I takon shtetit mos keqperdore ligjet ndaj racizmit duke mos toleruar ne nje rast e duke toleruar ne tjetrun...ceshtje arbitrimi...Mund te dhunohesh e te heqin edhe piket se je dhunuar:),se dhunusi eshte orthodoks e i dhunuari musliman...Reagimi dihet qe eshte agrtesiv:Fuck u Platini</p><p> </p><div style="left: -1000px; top: 349.91px; width: 1px; height: 1px; overflow: hidden; position: absolute;"> </div>
Mustafa. Evropa e sotme ne
<p>Mustafa.</p><p>Evropa e sotme ne bazen e saj e ka mbi gjyqin e Nurembergut. Besoj e dini, Julius Streicher, u denua me vdekje sepse ishte drejtor i revistes "Die Sturmer" qe me karikaturat e saj tallte dhe perqeshte cifutet dhe dinakerine e rabineve. Mes botimeve satirike kam lexuar me te famshmen "Kerpurdha e helmatisur" ne te cilen mesazhi kryesor ishte qe cifutet s'mund te kene vend ne shoqerine tone, ashtu sic nuk kane vend kerpurdhat e helmatisura ne tryezat tona. Ne asnje rresht te saj nuk promovohej vrasja e cifuteve, ne asnje rresht te saj nuk thuhej qe cifutet nuk jane njerez, por jepej ideja se ata nuk jane gjermane (pra nuk i bejne gjerat si gjermanet), duke sugjeruar ne mendjen e lexuesit idene e pelqyeshme te largimit (spastrimit) te tyre nga Gjermania.</p><p>Une ne fakt jam shume dakort me idene qendrore qe mbron artikulli juaj: qe lira e fjales eshte e shenjte mbi cdo shenjteri tjeter.</p><p> POR ne rastin ne fjale kemi te bejme vetem me nje liri te caktuar te fjales (per te cilen jam plotesisht dakort qe nuk mund te ndalohet, pra karikaturat mbi Muhametin) por eshte nje liri qe bie ne kontrast me lirite per temat e tjera qe jane teresisht te suprimuara:</p><p>mes temave tabu fus pederastine, racizmin sionist, ndihma ushtarake miliarda dolareshe e perendimit per Izraelin, emigracionin masiv nga bota e trete ne Evrope, holokaustin etj saqe, SADO NE menyre shkencore, objektive, njerezore dhe profesionale te percjellesh idete e tua, jo vetem s'ta ve njeri veshin por perkundrazi do sulmohesh si homofob, antisemit, racist, mohues holkausti etj. </p><p>Mos harrojme histerin e mediave ne perendim kunder Rusise qe nuk pranon homoseksualitetin si shfaqje normale ne publik.</p><p>Mos te mendoje njeri qe myslimanet nuk shohin keto kontraste lire apo mos lirie per temat qe kane per zemer. Ti mund te thuash qe Charlie Hedbo sulmoi Muhametin, jo myslimanet, por puna eshte se myslimanet identifikohen me Muhametin, si modeli ideal i jetesses dhe mentalitetit te tyre, ndaj kur tall Muhametin, per mendjen e tyre, tall te gjithe myslimanet (sic tallte revista satrike gjermane cifutet). Eshte zgjedhja e myslimaneve se me ke njeri te shenjte zgjedhin te perfaqesohen, jo e mediave.</p><p>Tashti t'i ndajme gjerat. Argumentet qe dhashe me lart s'mund te perbejne ne asnje menyre justifikim per krimin makaber ndaj gazetes. Kushdo qe ngaterron keto gjera, do te perdore gazetaret si heronj per qellime te poshtras politike. Po ju kujtoj porosine e Krishtit: Jepi Cezarit ate qe i takon Cezarit ! por me vine ndermend dhe fjalet e Bertold Brehtit: Mjere ai popull qe ka nevoje per heronj! </p><p> </p>
Replike me Artur
<p>Replike me Artur Duken</p><p>Artur,</p><p>Me duket se ja ke futur ca fjali kot sot dhe po ti lexojne te gjithe per budallalleqe. Se pari, Julius Streicher nuk u denua ne Nürnberg sepse botonte karikatura por sepse ishte nje Nazist i klasit te pare qe nga LIB. Per me teper lexo Wikin...</p><p>Se dyti, Bertolt Brecht-i ka thene shume e shume citate te tjera sepse ka qene tip shakaxhi dhe si komunist i betuar nuk mund te mos ishte edhe pak kurvar. E meqe jemi ke ideologjia e dredhise, per ta rrumbullakosur karakterin e tij, po te them se Bertolt-i ka qene aq i distancuar nga te ashtuquajturit heronj sa edhe vorrin e tije e la me testament pa gur e emer. Ja ndaloi robve edhe me fol. Dikur zuri ngushte edhe qytetin e Berlinit duke i shenuar me vendim Kryebashkiaku vetem emrin te pakten. Prandaj ai citati me Heronj qe ti permend vjen nga thjeshtesia e tije dhe jo se po rrezikon te behet ligj ne filozofi e politike...</p><p>E se treti prej verteti, Charlie Hebdo eshte thjeshte nje reviste satirike qe nuk i ka ndaluar Myslimaneve as besimin, as lirite e tyre dhe as ka pretenduar ti konvertoje ne katolike, perendimore apo thjeshte ne franceze. Prandaj keto debatet me " e ka fajin edhe revista" jane pjelle dhe mendjelehtesi i po asaj kulture e niveli sociologjik qe identifikohen, me te drejte, si te prapambetur e islamike.</p><p>Une jam Charlie!!!</p><p> </p>
Kevinjon, meso te lexosh e
<p>Kevinjon, meso te lexosh e mos kritiko si Lenini qe argumentat e te tjereve i quante budalalleqe.</p><p>Kjo eshte rrjedhoje e nivelit tend sepse si duket nuk arrin te diskutosh dot pa diskretituar tjetrin.</p><p>Se pari Julius Streicher nuk ishte fare ne qeverine naziste (ka jetuar i menjanuar, si ne arrest shtepie per shpifje ndaj anetareve te qeverise qe nga 1938) dhe s'pati gisht ne organizimin e Luftes se Dyte, por u denua vetem per shkrimet e tij dhe karikaturat kunder cifuteve, pra per gjuhen dhe imazhet qe nxisnin urrejtje. Mos shkruaj pavertetesi se nuk kishte naziste ne Luften e Pare sepse NSDAP u krijua pas luftes. Ne Nuremberg nuk eshte denuar njeri se ishte Nazist i klasit te I apo te fundit, por ata qe kishin planifikuar akte agresioni dhe dhune, per nxitjen e urrejtjes ne media dhe pjesemarrjen ne organizatat kriminale (SS).</p><p>Se dyti meso te shkruash nje shqipe letrare (jo vorri por varri), kurse per robt mos e ke fjalen per ndonje rob lufte se nuk te marr vesh? </p><p>Une nuk kam thene kerkund qe ka fajin revista, por ti e manipulon biseden per te gjetur nje kauze qe te rreshtosh komentuesin si kundershtar duke perdorur Charlie Hedbo e fshehur pas tij. Une madje shkruaj me fjale te tjera qe gazeta ishte ne avangarde te nje lire te shenjte dhe duhet te fliste ashtu sic mendonte dhe ashtu sic foli dhe as dua ta diskutoj kete!</p><p>Por une beja fjale per disporporcionin qe krijonte liria e kesaj gazete per kete teme me mungesen e lirise e shtypit per tema te tjera qe myslimanet mund t'i kene per zemer. E sakte ose jo kjo perceptohet si pasoje e nje politike me te madhe e kujtdo krahu qofte ku Charlie Hedbo vlente si gur shahu. Kjo po qe ha vend per diskutim !</p><p>Kur citoj Bertoled Brechtin sigurisht nuk e kam fjalen per francezet me shume se sa per islamiket qe gjeten nje kauze "te drejte" per t'u bere "heronj" duke masakruar gazetare. Per francezet/evropianet kam nje preokupim qytetar se shume njerez te vegjel, jo per nga pozita por te pakrahasueshem me Charlie Hedbon, mund te kerkojne te fshihen pas tij per te dashur t'i japin jete politikave te padrejta. </p><p> </p>
Artur, ke te drejte, une e
<p>Artur,</p><p>ke te drejte, une e kam te veshtire te shkruaj gjuhen letrare, per kete te kerkoj ndjese. Edhe piken e 3-te rreth Charlie-t duhet ta kisha diferencuar sepse e ke marre personalisht. Ishte thjeshte opinioni im rreth revistes, pa ty. Per Julius-in NUK ke te drejte. E vertete eshte se shpiku gazeten "Der Stürmer" por ai konsideroheshe si Nazist kyc ne gjithe historikun e Partise Hitleriane. Nazistet kane egzistuar edhe para LIB, ne njesi e grupime te ndryshme, njesoj si celulat komuniste te para pushtimit Italian te Shqiperise. Prandaj mos keqinformo publikun rreth Lulius se te behet karikature. ;-)</p><p> </p>
Me te drejte shume vende kane
<p>Me te drejte shume vende kane ligje te forta kunder mesazheve te urrejtjes dhe racizmit.</p><p>Kur dikush bene thirrje per hakmarrje ndaj nje grupi tjeter (personazh publik apo jo) ka ligje qe rregullon kete situate.</p><p>Nqs Muslimanet ofendohen nga nje publikim satirik apo jo, duhet ti drejtohen procesit normal demokratik duke perdorur ligjet e vendit.</p><p>Pastaj jane gjykatat qe vendosin nqs kemi te bejme vetem me nje veper arti (ne kete rast satira) apo kemi te bejme me mesazhe raciste, ksenofobe, raciste apo kushedi se cfare.</p><p>Ne asnje rast nuk eshte e justifukueshme dhuna per te bere drejtesi. Historia ka treguar se dhuna sjell dhune dhe ne kete rast jane muslimanet dhe Islami qe do humbasin. </p><p>Stigmatizimi i Islamit dhe Muslimaneve nuk eshte e mire per boten gjithashtu.</p><p>Bota e civilizuar eshte e kercenuar nga fanatiket dhe ekstremistet (fetare, nacionaliste), prandaj bota e civilizuar ka krijuar ligje dhe institucione per te mbrojtur vlerat e veta</p>
Zoti Nano, Ju lutem me beni
<p>Zoti Nano,</p><p>Ju lutem me beni qe ta kuptoj. Ju thoni se liria e shprehjes a e fjales eshte e shenjte mbi cdo liber dhe per kete s'duhet prekur.</p><p>Por ky eshte nje standart i vendosur nga njerezit qe ne nje moment te caktuar e konsideruan keshtu, sepse nuk i dihet se si mund te artikulohet me vone. Vetem ne 20-vjecarin e fundit lirise se shprehjes, i jane mbivendosur edhe e drejta per te mos abuzuar, per te mos fyer, per te mos shpifur.</p><p>Po ju po thoni te njejten gje si ekstremistet , mendoj une, e shenjta ime nuk preket se eshte me e shenjte se e juaja</p>
Z. Nano, keni te drejte qe
<p>Z. Nano, keni te drejte qe ajo qe ndodhi ne Paris eshte dicka e denueshme maksimalisht dhe pa "por" apo "nese". Te gjithe muslimanet shqiptare qe kane dy pare mend ne koke jane te revoltuar me kete qe ndodhi dhe shume e kane shprehur kete ne statuset e tyre ne fb apo dhe me shkrime e komente. Ama, a eshte e detyrueshme qe sa here ndodhin gjema te tilla nga ndonje musliman ne bote, te ngrihen muslimanet shqiptare te paret e te distancohen? Po te kishin qene shqiptare ata qe kryen aktin terrorist ne Paris e kuptoj nevojen e distancimit publik, por c'pune kane shqiptaret muslimane me franko-algjerianet apo franko-afrikanet? Keto dite qe ndodhi gjema ne Paris, pati edhe sulme te tjera terroriste edhe me te renda ne bote, si nje sulm me auto-bombe ne Jemen nga Al Kaeda qe vrau rreth 35 veta te grupit shiit Huthi, pati edhe sulme te Boko Haramit ne Nigeri ku thuhet se jane rrafshuar nje qytet i vogel e disa fshatra ne veri te Nigerise e jane vrare me shume se 2000 veta. A mos duhet qe muslimanet shqiptare te dalin e te distancohen sa here ndodhin marrezira te tilla nga ata qe e kane rembyer fene tone e po ia bejne varrin nga brenda? Apo eshte me detyrim te distancohemi kete here ngaqe viktimat jane Europiane e te bardhe? </p><p>Ju Z. Nano duhet ta kuptoni qe ne muslimanet praktikante, ne kete mes jemi viktimat, sepse ne rradhe te pare muslimanet jane viktimat me te numerta nga sulmet terroriste, dhe se dyti, ne po na cenohet vete tradita jone fetare nga ky kancer i radikalizmit qe na ka hyre perbrenda, kshu qe sikur nuk shkon qe ti kerkohet viktimes te distancohet vazhdimisht e pafundesisht nga keqberesi.</p><p>Dhe prapseprape, Ezani i Nalte, edhe pse nuk ka postuar dicka ne faqen e tyre online, (jam i sigurt se edhe shkrimet perkatese per kete nuk do vonojne), e ka shprehur revolten e vet me kete postim ne faqen e tyre ne fb qe me daten 7 Janar: "<span style="color: rgb(20, 24, 35); font-family: Helvetica, Arial, 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 14.3999996185303px; line-height: 15.4559993743896px;">Kafshe eshte pak t'iu thuash atyre qe vrasin njerez te pafajshem. C'faj ka polici i shkrete qe ruan deren e nje godine, per karrikaturat ndaj Profetit?!</span></p><p><span style="color: rgb(20, 24, 35); font-family: Helvetica, Arial, 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 14.3999996185303px; line-height: 15.4559993743896px;">Sa ishte gjalle, Profetin a.s. e shane, e persekutuan, e perndoqen, i hodhen ferra e plendesa kafshesh mbi krye dhe ai kurre nuk u hakmor per vete. Cilin shembull ndjekin keta njerez ne emer te tij?</span><br style="color: rgb(20, 24, 35); font-family: Helvetica, Arial, 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 14.3999996185303px; line-height: 15.4559993743896px;" /><span style="color: rgb(20, 24, 35); font-family: Helvetica, Arial, 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 14.3999996185303px; line-height: 15.4559993743896px;">I vetmi rezultat i kesaj idiotesie eshte: Dhjetra jete njerezish te vrare dhe nje solidaritet mbarekombetar me fyerjet ndaj Profetit?</span><br style="color: rgb(20, 24, 35); font-family: Helvetica, Arial, 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 14.3999996185303px; line-height: 15.4559993743896px;" /><span style="color: rgb(20, 24, 35); font-family: Helvetica, Arial, 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 14.3999996185303px; line-height: 15.4559993743896px;">Kjo eshte rruga per te ftuar ne fene e paqes?!"</span></p><p><span style="font-size: 12px; line-height: normal;">https://www.facebook.com/pages/Ezani-Nalte/217359674993609</span></p>
Megjithate, liria e shprehjes
<p>Megjithate, liria e shprehjes ka limit, dhe nje opinion i mire mu duk ky i David Brooks te NY Times. Dhe kjo gje meriton nje debat te qete e larg emocioneve te shkaktuara nga tragjedia qe sapo ndodhi. http://www.peshkupauje.com/2015/01/une-nuk-jam-charlie-hebdo</p>
Ne Kushtetuten tone ka nje
<p>Ne Kushtetuten tone ka nje nen qe ndalon nxitjen e urrejtjes fetare, nacionale, mosdurimin, percakton qarte kujfijt se deri ku shkon liria e individit dhe e medias, pikerisht per kete teme. Me sa di une, nje kufizim te tille e kane edhe kushtetutat e te gjitha vendeve demokratike, pra edhe Franca. Ne kete kuptim, revista franceze ka gabuar, por ky eshte vetem nje gabim, i cili eshte i denueshem sipas ligjeve te atij vendi. Por, lurrsesi nuk mund te justifikohet veprimi i terroristeve, ai eshte nje krim i permasave te jashtezakonshme! Por, perseri dua te shtoj nje por, une kam pershtypjen se botimi i karikaturave te Profetit Muhamet nuk ka asnje lidhje me lirine e fjales! Ne vetvete liria e fjales eshte dicka krejt tjeter, qe nuk ka te bej me profetet, besimet fetare monoteiste, me librat e shenjte, pasi karakaturizimi i tyre, fyerja ose nxitja mosdurimit, ne thelb prishin disa ekuilibra delikat, mbi te cilat jane pervijuar shtete, rajone dhe popuj te tere. </p><p>Shkurt, per mendimin tim kemi keto konkluzione:</p><p>1. Akti eshte terror i mirefillte, i pa justifikuar dhe i denueshem.</p><p>2. Liria e fjales nuk mund te perkufizohet me karikatura te besimeve fetare dhe Profeteve</p><p>3. Gazetaret e <span style="font-family: sans-serif;">‘Charlie Hebdo’ jane viktima te nje sere rrethanash fatekeqe, si kriza e gjate ne shume rajone te botes, sidomos ne Lindjen e Mesme, kriza europiane, kriza ruse etj. Ne kete kuptim, Europa dhe Perendimi duhet te gjejne rruget per te zgjidhur disa raporte me vet boten arabe (vende te cilat kane qene koloni te perendimit), jo duke e identifikuar te keqen me Profetin Muhamed. ISIS eshte aktualisht problemi me i madh i gjithe njerezimit, qe po mbjell nje terror te padegjuar ndonjehere, se pari kunder vet popujve mysliman. </span></p>
Po hezbullahet dhe
<p>Po hezbullahet dhe xhihadistet thone perdite se perendimi eshte i cthurur, i degjeneruar dhe duhet sjelle ne rrugen e Allahut. A nuk eshte edhe kjo nje fyerje per perendimin dhe perse perendimi nuk i pergjigjet me masakra masive ketyre shpifjeve?</p><p>Une besoj se perendime eshte superior ne reagimin e tij, edhe kur lejon charlin te flase, edhe kur nuk kryen spastrim te islamikeve etj etj.</p>
Reagim i
<p>Reagim i Ezanit</p><p>http://www.e-zani.com/2015/01/11/eshte-vrare-edhe-fjala-jone/</p>
Reagimi i
<p>Reagimi i redaktuar</p><p>http://www.e-zani.com/2015/01/11/eshte-vrare-edhe-fjala-jone-2/</p>
Vallaj nuk e kam ditur qe
<p>Vallaj nuk e kam ditur qe kemi kaq shume islamista trushplare ne Shqiperi. Mire qe qenkan shume, po qenkan dhe te organizuar sa i qenkan sulur faqes ne mase. E frikshme kjo! </p><p>Pertej kesaj, thoni nje oke me budalliqe. Muhametin, si cdo gje tjeter, do e tallim sa te na dale nga hundet e ju maksimumi keni te drejte te thoni "o cuna jo kaq fort". Nuk keni asnje te drejte me shume se te krishteret, ateistet, socialistet, komunistet, demokratet etj etj - ideologji me te cilat ne si shoqeri tallemi edhe si menyre per ti ulur mitin e autoritetit te tyre. Satire pa tallje nuk mund te kete. Nuk jeni dakord? Shkretetirat e Saharase ku gruaja vritet se nuk mbulohet nga koka te kembet aty eshte, mund te shkoni kur te doni. </p>
Add new comment