Burgu dhe Michel Foucault

Postuar në 08 Dhjetor, 2011 15:40
Muhamet Krasniqi

Në librin “Disiplinë dhe ndëshkim” filozofi i njohur francez, Michel Foucault, ndër të tjera përpiqet të argumentojë dështimin e burgjeve në transformimin dhe risocializimin e të burgosurve. Ajo çfarë Foucault ka bërë është kapërcimi i një problematike shumë më të thellë sesa vet burgu si institucion që i privon nga liria shkelësit e ligjit, megjithëse në emër të thellësisë. Edhe Focaulut sikurse shumë filozofë të tjerë, duke u përpjekur të tregojë aftësi në retorikë, dështon të tregojë aftësi në logjikë dhe praktikë.

Burgu si institucion që nuk është njohur para shekullit XVIII (të paktën jo në trajtën çfarë ekziston sot) është i thirrur të kryejë të paktën tre funksione: të mbajë të mbyllur për një kohë të caktuar ata që thyejnë ligjet; të risocializojë të burgosurit dhe  në mënyrë indirekte, t’ua bëjë të ditur të tjerëve pasojat që i presin në rast se e shkelin ligjin.

Duket se pikërisht dështimi i burgut në pikën e dytë e ka revoltuar Foucualt-in dhe e ka bërë njërin prej kritikëve më të ashpër të sistemit të burgjeve. Kur të lexosh mbi padrejtësitë, që sipas Foucault iu bëhen të burgosurve, të krijohet përshtypja se të burgosurit janë njerëzit më humanë, të ndershëm, të moralshëm dhe në përgjithësi kanë virtytet më të pastra, ndërkohë që ata janë shkelës të disa ligjeve në fuqi, shkelja e të cilave përbën kundërvajtje apo krim, e për të cilën gjë, ata paraprakisht janë të vetëdijshëm se marrin dënim. Ne mund të pajtohemi të mos dënohen shkelësit e ligjit, por kjo, çdo njeri e di se, do të prodhonte një kaos të vërtetë në shoqëri: ikja ndaj “padrejtësisë” së tyre detyrimisht prodhon padrejtësi të reja.

Pasi që shkelësi cenon lirinë apo pronën e një tjetri, heqja e lirisë së tij është në përputhshmëri të plotë si me rregullat morale, natyrore, ashtu edhe me ato ligjore, prandaj ndëshkimi i tij është meritë e vet tij.

Të befasohesh me faktin pse të burgosurit kanë një mbikëqyrje kaq të rreptë, sikur që bën Foucault, është sikurse të befasohesh me vet burgosjen e tyre, natyrisht, pasi të jetë vërtetuar që ata kanë kryer një kundërvajtje, vepër penale apo krim të caktuar, në bazë të shkallës së cilave u përcaktohet dënimi. Ne mund të befasohemi ama vetëm me befasitë e çuditshme dhe të paqëndrueshme sikurse ato të Foucault. Një mbikëqyrje e tillë çfarë bëhet në burgje është plotësisht e arsyeshme, në të kundërtën, shkelësit e ligjit nuk do të ishte e nevojshme të burgosen, pasi që arratisja e tyre, pikërisht në mungesë të mbikëqyrjes do të ishte një praktikë e përditshme. Një fakt tjetër brengosës është se si Foucault nuk trajton gjithaq çështjen e parandalimit të krimit jashtë kontekstit të krimit, por përpiqet të nxjerrë metoda socializuese vetëm pasi që krimi dhe ndëshkimi të kenë ndodhur, dhe për më keq se kaq, vetëm nëpërmjet tij, dhe jo para tij e jashtë tij, me një fjalë, nëse idetë e tij do t’i ilustronim nëpërmjet shembujve metaforikë, ai «nuk përpiqet të pengojë ndezjen e zjarrit, por angazhohet vetëm në fikjen e tij», apo «në vend se t’i bëjë përshtypje çfarë e shtyn njeriun të futet në ujë, e shqetëson fakti pse ai del i lagur nga uji».

Foucault nuk sjell metoda, strategji apo teori se si duhet edukuar shoqëria në përgjithësi, që të mos vijë deri te ndëshkimi i një pjese relativisht të vogël të saj, por shqetësohet me trajtimin “jo human” që iu bëhet të burgosurve. Me një fjalë, Foucault në mënyrë indirekte dhe krejtësisht të pavetëdijshme pajtohet me faktin se shoqëria duhet të prodhojë njerëz që duhet të burgosen, por se ajo ku duhet të përqendrohen institucionet e burgjeve është eliminimi i recidivizmit.

 

Fakti se ata që kanë kryer një vepër penale janë të prirur të përsërisin atë, kjo jo domosdoshmërisht e bën burgun fajtor. Në të vërtetë esenca qëndron diku tjetër. Nuk duhet të shtrohet çështja (të paktën jo para se të zgjidhen një varg problemesh të tjera paraprake) pse të burgosurit pasi të dalin nga burgu, prapë janë të prirur të bëjnë vepra të paligjshme. Kështu nuk zgjidhet dot problemi që na shqetëson. Ajo që është brengosëse ka të bëjë me faktin pse njeriu fillimisht e kryen një krim, edhe duke qenë i vetëdijshëm se një vepër e tillë është në kundërshtim me ligjin, dhe rrjedhimisht përherë përcillet me masa ndëshkuese.

Janë pothuajse të kota përpjekjet për t’i dhënë përgjigje një pyetje të dytë para të parës, veçanërisht kur ato janë të lidhura ngushtë mes vete. Fokusi më shumë se te pasoja duhet të përqendrohet te shkaku i saj, pra jo tek përpjekjet si t’i bëjmë të burgosurit njerëz të mirë, të edukuar, të risocializuar e të transformuar (ngaqë kështu vazhdimisht do të preokupohemi me edukimin e delinkuentëve dhe kriminelëve – e që jo gjithherë tregohemi të suksesshëm, për të mos thënë rrallëherë tregohemi të suksesshëm) por ajo ku duhet të përqendrohen institucionet kompetente është edukimi i shoqërinë, si rezultat i së cilës, nëse s’mund të eliminohen krimet dhe burgjet si vendqëndrime të ekzekutuesve të tyre, të paktën të reduktohet numri i tyre.

Pastaj, edhe nëse burgu tregohet i suksesshëm në transformimin e njerëzve, kjo nuk është një meritë e shoqërisë, sepse shoqëria vazhdimisht po tregohet e gatshme të prodhojë njerëz që kanë nevojë t’u hiqet liria. Përkundrazi, vet ekzistenca e burgjeve tregon mossuksesin e shoqërisë, edhe nëse ato (burgjet) tregohen të afta ta kryejnë me përgjegjësi funksionin më thelbësor të tyre (risocializimin e të burgosurve) dhe prandaj vetëm ndërtimi i një shoqërie në të cilën ekzistenca e burgjeve bëhet e panevojshme është tregues i suksesit të shoqërisë si tërësi, dhe vetëm këtë herë ka vend për krenari.

Megjithëse burgjet kanë arsye të krenohen me risocializimin e të burgosurve, shoqëria duhet të turpërohet pse nga gjiri i saj dalin delinkuentë dhe kriminel që duhet të burgosen. Foucault sjell statistika se si kemi një numër të konsiderueshëm recidivistësh që i rikthehen krimeve. Ai tregon se në Francë është dëshmuar se rreth 35% e të burgosurve janë recidivist. Çuditërisht autorin më shumë e shqetëson recidivzmi, sesa fakti që përqindja më e lartë, rreth 65% janë kriminel të rinj (natyrisht, përqindjet variojnë nga vendi në vend).

Foucault përpiqet të konstatojë dështimin e burgjeve në transformimin e sjelljeve të burgosurve, por harron se përpara burgjeve dështimi i përket shoqërisë. Zgjidhja e problemit të recidives nuk është asgjë më tepër sesa një zgjidhje fare e pjesërishme. Ne kemi arsye t’i gëzohemi këtij fakti po aq sa një njeri ka arsye t’i gëzohet faktit se me punën e tij arrin të largojë ujë me kovë prej dhomës që vazhdimisht mbushet ujë nga shpërthimi i një gypi, dhe në vend të rregullimit të tij, atë e kënaq fakti se megjithatë ai arrin të largojë ujë. E kjo nuk është tjetër veçse një vetëkënaqësi iluzore. Po kështu kënaqen edhe institucionet e policisë, gjyqësisë dhe ato të burgut. Ato suksesin e tyre, nëpërmjet deklaratave dhe raporteve që publikojnë, e masin me: arrestimin e delinkuentëve dhe kriminelëve (policia); dënimin e tyre (gjyqësia); izolimin dhe mbikëqyrjen e tyre (burgjet). Ndonëse ekzistenca e këtyre institucioneve është dëshmia më e mirë e një organizimi të dështuar mbarë shoqëror, prezenca e mëtutjeshme e tyre është e nevojshme për aq kohë sa ekzistojnë kushte në të cilat kryhet krimi, përgjegjësinë ndaj të cilave e bartim të gjithë.

Nuk është burgu ai që prodhon delinkuentë, siç shprehet Foucault, ky status fitohet para se njeriu të burgoset: në momentin që thyhet ligji. Për më tepër, burgu, vetëm (në rastin më të keq) e ridefinon gjendjen e mjerë të kriminelëve, ndërsa është shoqëria ajo që vazhdimisht i prodhon ata.

Në vend të përpjekjeve, ose më të rëndësishme se përpjekjet për të krijuar një personel burgjëror dhe kushte të mira për risocializimin e të burgosurve, duhet të bëhen përpjekje për edukimin e shoqërinë në përgjithësi, për të cilën burgjet bëhen të panevojshme.

Edhe nëse burgu nuk arrin t’i transformojë sjelljet e delinkuentëve, ai megjithatë e kryen një rol të tij, mbase jo më të rëndësishmin: kufizimin e lirisë së kriminelit, me çka i pamundëson atij, të paktën gjatë kohës sa është i mbyllur, të kryejë krime të reja (përjashtojmë sjelljet në burg). Burgu është kompetent të merret vetëm me të burgosurit, ndërsa shoqëria si tërësi (institucionet politike dhe jopolitike; agjensët e socializimit, mediet, shoqëria civile dhe shoqëria në përgjithësi) duhet të merret me vetëdijesimin dhe edukimin e individëve si pjesë e tërësisë.

Michel Foucault për hall ka faktin se të burgosurit janë të prirur të bëhen recidivist. Çështja është se kur një krim kryhet, sigurisht se organet policore dhe ato të gjyqësisë janë të obliguara të zgjedhin mes të paktën dy opsionesh: arrestimin e kryesit të veprës dhe lejimin e lirë të tij. Zgjedhja e opsionit të dytë një kriminel assesi nuk e bën më pak kriminel, përkundrazi atij vetëm i jepej edhe një “armë” shtesë për të vazhduar me vepra të tilla, dhe duke qenë se në shumicën dërmuese të rasteve ngjanë kështu, organeve përkatëse detyrimisht nuk u mbetet tjetër veçse zgjedhja e opsionit të parë, të cilit Foucault aq shumë i druhet, sepse sipas tij, burgu nuk e ulë masën e kriminalitetit. Nëse burgjet nuk ulin kriminalitetin, të paktën e pengojnë rritjen e tij, ndonëse Foucault është i prirur ta besojë të kundërtën e kësaj. Ai mendonte se kishte të drejtë në atë që thoshte, pikërisht sepse nuk e ka përjetuar dhe provuar të kundërtën e një realiteti në të cilin keqbërësit ndëshkohen.

Ajo që më tepër duhet të na shqetësojë nuk është pse riburgoset i burgosuri, por pse burgoset njeriu, dhe këtë, jo vetëm se numri i këtyre të fundit është dyfish më i lartë, nëse jo më tepër, por sepse përherë gjenden kandidatë potencial, të gatshëm t’i thyejnë ligjet.

Comments

Submitted by Peshperitesi (not verified) on

<p>Muhamet, me vjen keq po i gjithe shkrimi yt per mua eshte nje fallacy me F te madhe.</p><p>Ti nuk debaton me ate cfare thote Foucault, ti debaton mbi ate cfare do ti qe te thoje Foucault. Ti e dekontekstualizon &quot;Burgun&quot; e Foucault. Psh, ja une po ta kerkoj, ma gjej nje fraze ne liber, opo edhe te nenkuptuar xhanem dhe jo literalisht te tille,&nbsp;ne te cilen&nbsp;fraze Foucault te pretendoje se problemi me i madh me kriminalitetin ne shoqeri vjen prej burgut, apo se eshte burgu qe i &quot;prodhon&quot; kriminelet. Nese e gjen, une do&nbsp;terhiqem !</p><p>Thua :</p><blockquote><p>Një fakt tjetër brengosës është se si Foucault nuk trajton gjithaq çështjen e parandalimit të krimit jashtë kontekstit të krimit, por përpiqet të nxjerrë metoda socializuese vetëm pasi që krimi dhe ndëshkimi të kenë ndodhur...</p></blockquote><p>Po nuk e trajton o Muhamet se nuk i do qejfi, libri nuk trajton cfare do ti qe te trajtoje, libri trajton cfare do Foucault qe te trajtoje. Ai nuk i hyn kesaj pune, nuk eshte kjo tema ne te cilen kerkon te levroje. Nese momentin ku shoqeria deshton dhe i con drejt krimit individe te saj e quajme nje&nbsp;ngjarje A, Foucault kerkon te analizoje se cfare ndodh me pas, pra ne burg, qe po e quajme nje&nbsp;ngjarje B. Tani ti pse kerkon patjeter qe ai te analizoje A, apo sepse perndryshe nuk shtjellon dot argumentat&nbsp;qe do ti vete&nbsp;?</p>

Submitted by Bledar H Prifti (not verified) on

<p>Mos e shikoni vepren e Foucault duke u fokusuar thjesht tek lindja e burgut. Burgu nuk ka as me te voglin ndryshim nga auditoret, spitalet, dhe institucionet e tjera qe ka ngritur shoqeria. Burgu nuk eshte institucion qe ka per qellim rregullimin e njerezve por disiplinimin e tyre; ai nuk ka per qellim te burgosi trupin por te burgosi mendjen. Foucault shprehet qarte kur thote se trupi behet burgu i mendjes. &nbsp;Fokusohuni tek &quot;panopticoni&quot; si nje mjet qe shpjegon me se miri aplikimin e pushtetit,&nbsp;nderlidhjen midis pushtetit dhe dijes, dhe&nbsp;formimin&nbsp;e gjykimit te normalizuar i cili sherben&nbsp;si proces per te krijuar autoritetin apo vlerat qe qeverisin nje shoqeri. Shikoni me sy kritik se perse Foucault e perdor termin &quot;delinquent&quot;&nbsp;dhe mendoni nese ky term ka ngjashmeri me termin &quot;Orientalism&quot; te perdorur nga Edward&nbsp;Said.&nbsp;&nbsp;Ne fund do te kuptoni se vet shoqeria eshte nje burg ne teresine e saj.</p>

Submitted by Bledar H Prifti (not verified) on

<p>***shpirti&nbsp;behet burgu i trupit***</p>

Submitted by Muhamet Krasniqi (not verified) on

<p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>Megjithëse nuk jam i prirur t&rsquo;iu përgjigjem komenteve të shkrimeve të mia nëpër portale të ndryshme, për arsye se jam shumë i zënë me studimet, dhe sepse, ndonëse komentet zgjaten e stërzgjaten, shumë pak arrihet të sqarohet më shumë se ç&rsquo;është sqaruar, &ndash; dhe megjithëse kam menduar se shembujt që kam sjellë rreth shkakut dhe pasojës &ndash; (se përparësia përherë duhet të jetë në anën e shkakut), dhe gjithashtu duke menduar se ideja rreth domosdoshmërisë së burgjeve për aq kohë sa ekzistojnë kushtet në të cilat kryhet krimi, (e krimin burgu është më së paku kompetent ta eliminojë &ndash; sepse ky merret me risocializimin e të burgosurve, dhe jo të kandidatëve potencial për të bërë krime) - janë argumente të mjaftueshme që arsyetojnë analizën time modeste me karakter kritik ndaj pikëpamjes së Foucault mbi burgjet, unë do provojë t&rsquo;i&nbsp; jap përgjigje personit me pseudonimin <em>Peshperitesi</em>, megjithatë prapë duke i sugjeruar ta rilexojë shkrimin dhe veçanërisht argumentet që sapo u cekën.</p><p>Ne librin &ldquo;Disipline dhe ndëshkim&rdquo;, me autor Michel Foucault, përkthyes Orgest Azizi, në kreun IV BURGU, pjesa 2. &ldquo;Ilegalizma dhe delinkuentë&rdquo;, Foucault tekstualisht shprehet kështu:</p><p>&ldquo;Burgu pra, në vend të kthejë në liri individë të korrigjuar, shpërndan në shoqëri delikuentë të rrezikshëm...&rdquo; f. 260-261</p><p>&ldquo;Burgu prodhon domosdoshmërish delinkuentë.&rdquo; 261</p><p>&ldquo;Burgu prodhon po ashtu delinkuentë duke u imponuar të burgosurve detyrime të dhunshme; ndërkohë që misioni i burgut është të zbatojë ligjet dhe të mbrujë me respektin për to, i tërë funksionimi i tij zhvillohet në formën e abuzimit me pushtetin.&rdquo; 261</p><p>Foucault thoshte: &ldquo;Burgimi nxit recidivën.&rdquo; 260 &nbsp;&ndash; Ndërsa unë përpiqem t&rsquo;i jap përgjigje në formë kritike: &ldquo;më problem se recidivizmi që ka një përqindje dyfish më të ulët se krimet e reja, janë pikërisht krimet e reja - ku përherë shfaqen kandidatë potencial...&rdquo;... dhe tutje.</p><p>Natyrisht, Foucault nuk ka trajtuar probleme që dua unë, dhe unë sigurisht se fare nuk brengosem për këtë, sepse vetëm aspekti kohor do të mjaftonte të më pamundësohej t&rsquo;i jap ndonjë sugjerim autorit. Por problemi është se unë kam të drejtë të mos pajtohem me pikëpamjet e tij, prandaj edhe e kam kritikuar për këtë qasje.</p><p>Unë jam i vetëdijshëm se Foucault kërkon të kuptojë se ç&rsquo;ndodh më pas, por është pikërisht kjo arsyeja pse e kundërshtojë atë. Dmth ju më bëni vërejtje pse e kritikoj në këtë pikë autorin, por unë konsideroj se pikërisht kjo është pika në të cilën Foucault ka dështuar, dhe po këtu duhet kritikuar. Duke u preokupuar vazhdimisht vetëm me atë që ndodhë më pas, përherë do preokupohemi vetëm me ato që ndodh më pas, dhe kështu nuk zgjidhet dot problemi, andaj unë kërkoj të merrem me atë që ndodhë &ldquo;para&rdquo; &ndash; apriori, ngaqë është kjo që e përcakton atë që vjen &ldquo;pas&rdquo; &ndash; aposteriori.</p><p>Ju dëshiroj çdo të mirë.</p><p>Muhamet Krasniqi</p>

Submitted by Peshperitesi (not verified) on

<p>Muhamet, se pari une te falenderoj per pergjigjen !</p><p>Dua te them, te falenderoj qe e respektove nderhyrjen time ; mund edhe te mos e kishe bere, pse une jam komentues dhe ti autor ne kete rast, pra jo te&quot;barabarte&quot;.</p><p>Perpos kesaj, pa dashur ta zgjas me kot e te perserit te njejtat gjera, me duhet megjithate te them se pergjigja jote jo vetem qe nuk eshte shteruese ( e ne fakt nuk mund te ishte e tille, nuk eshte se e pretendoj kete vetem me ane te nje komenti ), por perkundrazi, perforcon edhe nje here me teper mendimin tim te meparshem.</p><p>Citimet qe solle nuk perbejne argument per mua, dhe ja pse :</p><p>Te thuash qe &quot;Burgu prodhon domosdoshmërish delinkuentë&quot;, nuk do te thote qe burgu eshte prodhuesi me i madh i delinkuences, apo se asnje ne asnje hallke tjeter te shoqerise nuk prodhohet delinkuence, apo se per te zgjidhur problemin e delinkuences duhet me patjeter te rregullojme vetem burgjet. Absolutisht jo, dhe ndaj them qe ketu ka <em>fallacy.&nbsp;</em>Ai citat, vetem sugjeron se burgu nuk kryen nje prej funksioneve te veta, dhe kaq. Pra kemi nje shoqeri qe prodhon delinkuence, dhe burgjet, te cilet nder te tjera duhet edhe ti risocializojne, nuk e permbushin dot kete qellim, duke prodhuar po delinkuente.</p><p>Ose tjetri&nbsp; : &nbsp;&ldquo;Burgu pra, në vend të kthejë në liri individë të korrigjuar, shpërndan në shoqëri delikuentë të rrezikshëm...&rdquo;. Askund nuk thote aty Foucault qe ishte burgu qe e prodhoi delinkuentin, por vecse ishte burgu qe nuk e &quot;korigjoi&quot; kete delinkuent. Ne kete kontekst, burgu, sipas Foucault, eshte nje forme&nbsp;jo e qelluar&nbsp;qe shoqeria ka gjetur per te &quot;ndeshkuar EDHE risocializuar&quot; delinkuentet. Kjo, nuk do te thote qe keta te bredhin rrugeve e te bejne gjema, porse ndoshta duhet menduar per nje menyre tjeter me efektive sesa burgu ne konceptin e sotem, sipas Foucault.</p><p>Muhamet, per te analizuar problematiken e nje shitoreje, jo detyrimisht duhet&nbsp;te analizosh gjithe sistemin financiar te botes. Po me shitoren kush do merret, tha ?</p><p>Te uroj gjithe te mirat !</p>

Submitted by Muhamet Krasniqi (not verified) on

<p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>Vëlla me emrin peshperitesi, prapë po të sugjerojë ta rilexosh me vëmendje të plotë shkrimin.</p><p>Nëse këtë do ta bësh do ta kuptosh se unë e them pikërisht atë për të cilën ju më bëni vërejtje se nuk e kam thënë &ndash; dhe pikërisht për këtë fakt po e ndjej për obligim të marrë citate nga vetë shkrimi për të argumentuar atë e them, gjithnjë me shpresë se nuk do të ketë nevojë për sqarime të mëtutjeshme. Ja disa citate që e dëshmojnë këtë:</p><p>&ldquo;Fakti se ata që kanë kryer një vepër penale janë të prirur të përsërisin atë, kjo jo domosdoshmërisht e bën burgun fajtor.&rdquo;</p><p>&ldquo;Pastaj, edhe nëse burgu tregohet i suksesshëm në transformimin e njerëzve, kjo nuk është një meritë e shoqërisë, sepse shoqëria vazhdimisht po tregohet e gatshme të prodhojë njerëz që kanë nevojë t&rsquo;u hiqet liria. Përkundrazi, vet ekzistenca e burgjeve tregon mossuksesin e shoqërisë, edhe nëse ato (burgjet) tregohen të afta ta kryejnë me përgjegjësi funksionin më thelbësor të tyre (risocializimin e të burgosurve) dhe prandaj vetëm ndërtimi i një shoqërie në të cilën ekzistenca e burgjeve bëhet e panevojshme është tregues i suksesit të shoqërisë si tërësi, dhe vetëm këtë herë ka vend për krenari.&rdquo;</p><p>&ldquo;Megjithëse burgjet kanë arsye të krenohen me risocializimin e të burgosurve, shoqëria duhet të turpërohet pse nga gjiri i saj dalin delinkuentë dhe kriminel që duhet të burgosen.&ldquo;</p><p>&ldquo;Foucault përpiqet të konstatojë dështimin e burgjeve në transformimin e sjelljeve të burgosurve, por harron se përpara burgjeve dështimi i përket shoqërisë.&ldquo;</p><p>&ldquo;... : arrestimin e delinkuentëve dhe kriminelëve (policia); dënimin e tyre (gjyqësia); izolimin dhe mbikëqyrjen e tyre (burgjet). Ndonëse ekzistenca e këtyre institucioneve është dëshmia më e mirë e një organizimi të dështuar mbarë shoqëror, prezenca e mëtutjeshme e tyre është e nevojshme për aq kohë sa ekzistojnë kushte në të cilat kryhet krimi, përgjegjësinë ndaj të cilave e bartim të gjithë.&rdquo;</p><p>&ldquo;Nuk është burgu ai që prodhon delinkuentë, siç shprehet Foucault, ky status fitohet para se njeriu të burgoset: në momentin që thyhet ligji. Për më tepër, burgu, vetëm (në rastin më të keq) e ridefinon gjendjen e mjerë të kriminelëve, ndërsa është shoqëria ajo që vazhdimisht i prodhon ata.&rdquo;</p><p>&ldquo;Burgu është kompetent të merret vetëm me të burgosurit, ndërsa shoqëria si tërësi (institucionet politike dhe jopolitike; agjensët e socializimit, mediet, shoqëria civile dhe shoqëria në përgjithësi) duhet të merret me vetëdijesimin dhe edukimin e individëve si pjesë e tërësisë.&rdquo;</p><p>Pra siç mund të kuptohet nga këto citate, të cilat i pash të domosdoshme t&rsquo;i sjellja - unë asnjëherë nuk e them se burgu është prodhuesi më i madh i delinkuencës, përkundrazi, e them pikërisht të kundërtën e saj.</p><p>Gjithsesi edhe unë ju falënderojë që ndatë një pjesë të kohës për të komentuar mbi shkrimin.</p><p>Me t&rsquo;mira&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>

Submitted by antropomorfi (not verified) on

<p>Muhameti e ka lexuar vepren e Foucault sikur ky i fundit te ishte thjesht nje ekspert penalist apo ish-drejtor burgu. Keto pasazhe te Foucault nuk mund te shkeputen nga sistemi i tij filozofik dhe nga konceptimi i pergjithshem qe kishte ky autor per shoqerine njerezore. E pastaj, Muhamet, nuk mund te lexohet Foucault i perkthyer shkel e shko.&nbsp;Ai duhet lexuar ne origjinal ose nuk duhet lexuar fare!&nbsp;Qysh ne titull vepra eshte perkthyer gabim: Titulli i origjinalit: &quot;Surveiller et punir: naissance de la prison&quot; nuk perkthehet &quot;disipline e ndeshkim&quot;!</p>

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.