Plasari: Kadare, nonsense për të vënë buzën në gaz, Qose ngatërron Stambollin me Jeruzalemin

I pyetur për debatin Qose-Kadare, në një intervistë me dy pjesë në të përditshmen “Shekulli”, Aurel Plasari thotë se Kadare ka nonsense për të vënë buzën në gaz, kurse Qosja ngatërron Stambollin me Jeruzalemin. Pasi vë në dukje që “debate të tilla për çdo komb janë të dobishme” , por edhe që “debatuesit mund të mos e kuptojnë këtë fat të kulturës e ky mbetet problem i tyre dhe i dy taborëve që mbrapa tyre pozicionohen”, Plasari shton: “...Në këtë debat nuk kam ndërhyrë veçse në mënyrë anësore, padashtë. Bëjnë pështypje disa hollësi historike, për të cilat dy debatuesit e mëdhenj mund të kundërshtohen që ç’ke me të. Mbaj mend në njërin nga tekstet e debatit Kadareja përmend përparësinë e katolicizmit për shqiptarët si “më i vjetër” se ortodoksizmi. Unë e quaj një nonsens për të vënë buzën në gaz. Në e ka pasur fjalën për dy Kishat e mëdha, ato janë ndarë në vitin historik 1054 dhe kanë nisur që aty rrugën e tyre: njëra si “katolike”, tjetra si “ortodokse”. Në e ka pasur fjalën thjesht për konceptet katolicizëm dhe ortodoksizëm në rrafshin diakronik, do t’i kisha rekomanduar të lexonte një vepër të rëndësishme të dy autorëve anglezë me titull “Kur Papët e Romës ishin ortodoksë”. Në e ka pasur hallin për të zgjedhur mes Rome dhe Kostandinopoje, do të duhej të dinte se prej shek. V një varg i gjatë kryepeshkopësh të Kryepeshkopatës më të vjetër shqiptare, asaj të Durrësit, venin në Kostandinopojë si në shtëpinë e tyre, pa dashur t’ia dinin për Romën...” E më pas thotë për Qosen: “...Simetrikisht mbaj mend që Qosja, në një pjesë të debatit, shprehej për të drejtën dhe lirinë që çdo bashkësi besimtarësh shqiptarë të vejë për pelegrinazh aty ku dëshiron e ku e ka për traditë: muslimanët në Mekë, katolikët në Romë dhe ortodoksët në Stamboll. Ndoshta në kuptimin e Fanarit të Stambollit? Në të vërtetë ortodoksët e Ballkanit nuk bëjnë kurrfarë pelegrinazhi në Stamboll. Ata pelegrinazhin e bëjnë në Jeruzalem te Varri i Krishtit. Aty marrin titullin “haxhi”, i cili na habit sot në mbiemrat e shumë familje ve të njohura të krishtera ortodokse: Haxhijani, Haxhillazi, Haxhipapa, Haxhinasto, Haxhimihali, Haxhifilipi dhe me radhë. E kam riverifikuar këtë kur kam vizituar Jeruzalemin në vitin jubilar 2000, që shënonte 2000-vjetorin e lindjes së Krishtit. Nuk i kam kryer ato praktika, sepse kisha vajtur për punë të tjera, përndryshe do të mbiquhesha edhe unë Haxhiplasari për t’u dhënë rast dy debatuesve të mëdhenj ta ngjyenin penën e tyre klasike në ndonjë humor keqan...”
Comments
Nuk eshte pionier Rexhep
<p>Nuk eshte pionier Rexhep Qosja qe te dale Aureli t'i tregoje udhet e Jeruzalemit.</p><p>Jeruzalemi eshte i te gjithe krishtereve, perfshi protestantet, katoliket, apo ndjekes te kishave te tjera lindore (ritet armene, kopte, abisinase etj), kurse qellimi i Qosjes eshte te beje dallimin midis Romes dhe Kostandinopojes, si vende qe sigurisht nuk kane asnje lidhje me historine e Krishtit, po me ate te krishterimeve prezente ne Shqiperi.</p>
Qosja ka folur ne parim , per
<p>Qosja ka folur ne parim , per te shprehur lirine e levizjes se cdo besimtari atje ku ai e ka qendren e tij shpirterore---Ne fjalen e Qoses nuk ka rendesi se ku do shkoje besimtari, por ka rendesi Liria e besimtarit--Kjo eshte ajo qe kerkon te percoje Qosja tek lexuesit -------</p><p>-Plasari ketu tregon s e nuk e ka kapur fare thelbin e asaj qe ka dashur te thote Qosja --Qenka shume i ceket</p><p>Ndersa ne lidhje me ate q e ka thene Kadareja ,duhet thene se Kadareja ka njefare te drejte duke pasur parasysh se Katolicizmi eshte me i vjeter se Ortodoksizmi dhe kur ndodho Schizma vertet kufiri i Skizmes kalonte diku ne SHkoder dhe gjithe pjesa poshte ishte e Ortodoksizmit _-Por ne realitet Katoliczmi kishte shtrire deri ne Shkup ------Dhe duhet thene se te gjitha qytet bregdetare ishin nen qeverisjen e Venetikut dhe detyrimisht ishin nen ndikimin e Kishes katoilke ----Biles te gjithe ishujt e Greqise ishin pjese e Venetikut dhe Gjeneves , dhe ati ishin katolike --Biles edhe ne Athine para se te vinte Turqia duhet te kete qene nen ndikim katolik pasi Franceze te kishin pushtuar ate</p><p>Po ashtu duke shtuar faktin qe gjate kryeqezatave qe drejtoheshin per te plackitur Konstandinopjen , ndikimi i Ortodksizmit ne Ballkan , sidomos ne Shqiperi ishte i dobet fare ,...dhe sikur t e mos kishin ardhur turqit --ortodoksizmi do shuhej fare ...--Sidomos pas dobesimit te princerve sllave te ballkanit dhe duke u godituar here pas here nga kryqezatat qendra e Konstandinopjes, si dhe me ndikimin teper t emadh qe kishte Venetiku ne pjesen bregdetare te Ballkanit ,Katolicizmi ishte fuqizuar shume , dhe kishte haritur deri ne SHkup , nderkaq qe ortodoksizmi po jepte shprit...po shuhej</p><p>Porse ardhja e turqeve e ngjalli ortdoksizmin, sepse Sulltan Mehmeti, pushtuesi ishte edhe vet gjysem ortodoks , nga nena, por edhe njeri inteligjent --Ai e fuizoi ortodoksizmin , duke i dhene vend nderi ne perandorine osmane duke e vendosur Arkbishopin e Konstandinopjes ne Divanin e Sulltanit dhe ne t enjetin nivel me Vezirin e madh , duke e ulur ne krahun e majte te Sulltanit ,</p><p>Duhet thene se Kadareja ka te drejte ne realitetin e asaj kohe, sepse atehere ne fillimet Katolicizmi ishte shume i fuqishem sepse ishte selia baze e fese kristiane dhe gjithe vendi jone atehere ishte nen ndikimin e katolicizmit, , dhe nga ana tjeter Katolicizmi vendoste pas kishes katolike edhe forcen e tij ushtarake te vendeve [perendimore duke e dobesuar ne maksimumin e mudneshem ndikimin e Ortodoksizmit ---Oertodoksizmi vertet ngrihej here pas here nga disa mbreter ortodokse serbe e bullgare, por binte menjehere sapo i suleshin Konstandinopojes kryqezatat e Katolikeve Latine te Romes e Frances ....</p><p>_-____Pra duke qene se Shqiperia ishte vetem me male , Ndryshimi qe erdhi nga Skzima ka vajtur shume vone ne malesine e Shqiperise , si ne Veri edhe ne jug KESHTU QE SHQIPTARET KANE QENE PER NJE KOHE T E MIRE AKOMA NEN NDIKIMIN E KATOLIZMIT , ndaj mendoj se Kadareja ka te drejte kur thote se Katolicizmi ishte me i hershem ne Shqiperi se Ortodoksizmi</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Debati Qose-Kadare per
<p>Debati Qose-Kadare per IDENTITETIN, ka qene debat ndermjet dy shqiptarve muslimanve, sepse muslimanet shqiptar e ndrruen identitetin mbas pushtimit turk-osman. Sidoqofte Qosja mbeti si ishte dhe Kadare mbeti si ishte, pa bere asnji ndrrim/kethim ne identitetin e te parve te tyne te kohes se Gjergj Kastriotit.</p><p>Kurr nuk kemi ndigjue se shqiptari Noli apo shqiptari Fishta te kene ba me ndonji njeri debat per Identitetin. Arsyeja? Sepse ato nuk kishin psue asnji ndrrim te identitetit mbas pushtimit turk-osman.</p>
Jam i sigurte qe Ismail
<p>Jam i sigurte qe <em>Ismail </em>Kadare, si shume Shqyptare te tjere, kane vuajtur nga historia e te pareve tone qe perkon me nderrimin e fese, por ay(ose ndonje tjeter) personalisht nuk ka gisht ne nderrimin e fese. Keshtu, z.Kadare nuk mbart asnje "faj" mbi supe dhe nuk eshte i detyruar te nderroje fene ne Krishterim, edhe per faktin se te dyja jane derivate te Judaizmit.</p><p>E vetmja fe qe duhet te pranoje shqyptari eshte Paganizmi Ilir, fe e te pareve dhe fe Europiane, jo si ato fete qe sjellin nenshtrimin kundrejt çifuteve.</p>
Prirja e Kadarese eshte
<p>Prirja e Kadarese eshte pershtatja ndaj tendences europiane. Qosja shpalos kokfortesine konservatore te genit shqiptar, qe idealizon dhe larteson qendresen ndaj asimilimit, por qe pershtatjen e ngaterron me asimilimin. Kundershtia e tyre nuk eshte perplasja e dy rrymave te kunderta. Eshte nje lloj ndryshimi pikpamjesh dhe ndoshta prioritetesh. Qoses do ti kujtoja se me gjithe respektin per qendresen e tij dhe te gjithe kosovareve, Kosoven e cliroi Perendimi. Pra le ta vleresoi ai vete se sa vlere do te kishte qendresa pa kete nderhyrje madheshtore dhe historike te Perendimit.</p><p>Kundershtia nuk ka baze fetare. Plasari e ka zhvendosur qendren e rendeses aty ku ai ka me shume qejf, ne menyre qe te vere ne dukje dominimin e ortodokseve ne Shqiperi, sidomos ne fushen e kultures, dhe kjo duket teresisht e nje element anesor ne nje vend laik dhe madje totalisht afetar (jo ateist-ateizmi eshte dicka tjeter).</p><p>Nuke ve ne dyshim kulturen e Plasarit. I besoj me shume atij per ceshtejet e historise fetare. Puna eshte, se ai sipas meje, ka shfrytezuar polemiken midis Kadarese dhe Qoses per te promovuar idete e tij individuale.</p>
Te kujtoj vetem se Aureli nuk
<p>Te kujtoj vetem se Aureli nuk eshte ortodoks, por katolik. Ai, sikurse Edi Rama e shume shqiptare te tjere, eshte pagezuar si katolik ne moshe madhore. Pavaresisht nga ky detaj tek Aureli nuk ve re ndonje prirje per te ngritur ortodokset e per te ulur katoliket.</p>
Plasari flet per
<p>Plasari flet per Kryepeshkopate shqiptare te shekullit te V-të. Non sens historik. Duhet te kaloje sedhe njemije vjet qe te filloje e të duket emri i shqiptarve. </p>
Duum Babeeeen! Duum
<p>Duum Babeeeen! Duum Babeeeen! Duum Babeeeen! Duum Babeeeen! Duum Babeeeen! Ha,ha,ha.</p>
Jane qe te dy shume te vjeter
<p>Jane qe te dy shume te vjeter e te lodhur nga mosha, patjeter qe do vije nje moment qe do rrjedhin!</p><p>Personalisht nuk i besoj asnje nga argumentet e te dyve! Feja e pare ka qene Judaizmi nga doli edhe ne fillimi katolicizmi dhe pastaj feja ortodokse, te cilat pelegrinaxhin e bejne qe te dyja ne Jeruzalem, pra tek varri i Krishtit! Kam pershtypjen qe me rendesine e kesaj e kane me te theksuar katoliket, sipas doktrines qe kane! Gjithsesi Shqiptaret te cdo lloj feje nuk e kane pasur ndonjehere pelegrinazhin tradite.. Kohet e fundit jane hapur disa agjensira myslimane qe te cojne ne Meke por keto jane prurje arabe gjithsesi!</p><p>Tani Qosja mund edhe te thote qe ka qene Papa qe ka shkruajtur Kuranin !!</p>
Muhameti ka qene nje arab
<p><strong>Muhameti ka qene nje arab shume i zgjuar. </strong></p><p><strong>Ai e ka shkruar KURAN-in apostafat per arabt</strong>, duke u bazuar ne besimin judaik dhe kristjan dhe duke ia pershtate popullit te eger e barbar arab, me qellimin e mire qe ti bijne arabet "ne Imaan", mbasi arabt ishin nje popull i eger e i çthurur nga te gjitha pikpamjet, sa qe edhe sot mbas 1400 vitesh shikohet se çka jane.</p><p><strong>Ne Kuran Muhameti </strong>njeh si profeten te gjithe profetnit judaik perfshi edhe Krishtin dhe duke e nderuar familjen e Maries dhe vete Marien njisoj si kristjanet.</p><p>Nga pikpamja fetare hyjnore dhe nderimit hyjnor un personalisht nuk njoh ndonji dallim esencial ne mes fese muslimane dhe asaje kristjane. </p><p>I vetmi ndryshim asht se Muhameti vendosi ligjin e sundimtarve (Sheriatin) per te ua imponue me dhune arabve parimet e tij fetare si dhe nji rregull amdinistrativ tokesor. Kush perdore dhunen per perhapjen e islamizmit, mbeshtetet ne parimet e Muhametit. </p><p>Perkundrazi, nga ana tjeter Krishti e ka ndare Besimin nga Shteti (jepi çezarit çka i takon çezarit dhe jepi Zotit çka i takon Zotit) dhe ne parim Krishti ndalon perhapjen e parimeve kristjane me dhune, por vetem me predikim. Kush perdore dhunen, shkele parimin kristjan.</p><p>Tashti ketu mbetet te zgjedhni: Ose METODEN E DHUNES (islame), ose METODEN E PREDIKIMIT-te fjales (kristjane), dmth te mbushjes se mendjes me fjale e jo me dajak.</p>
degjojeni kete ustane (hq) se
degjojeni kete ustane (hq) se ka bere studime te thelluara. Qenka i papare. Menjehere e ndava mendjen qe te pagezohem.
Vini re nje diference te madhe etike midis muslimaneve dhe islamofobeve. Islamofobet i japin llapes pa asnje kriter kunder besimit te tjetrit, kurse muslimanet, pavaresisht njohurive te argumentuara mbi te metat e besimeve te tjera, kurre nuk fyejne kend ne ate qe ka te shenjte.
"... Islamofobet i japin
<p>"...<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13.63636302947998px; line-height: 22.43939208984375px; "> Islamofobet i japin llapes pa asnje kriter kunder besimit te tjetrit..."</span></p><p><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13.63636302947998px; line-height: 22.43939208984375px; ">Pikrisht ketu eshte gabimi jot, se e quen islamizmin BESIM FETAR. A nuk e di ti orè i uruar se Islamizmi asht TEOKRACI = Besim Fetar + Ligje sundimtarsh (Sheriat)</span></p><p><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13.63636302947998px; line-height: 22.42424201965332px; ">Ne qofte se Teokracise i heqim Ligjet e sundimtarve (Sheriatin) atehere islamizmi vetem atehere bahet Besim Fetar.</span></p><p><strong><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13.63636302947998px; line-height: 22.43939208984375px; ">Teokraci - Sheriat = Besim Fetar islam.</span></strong></p><p> </p><p> </p>
rrofsh pavllo per sqarimin!
rrofsh pavllo per sqarimin! Me ndricove more i bekuar. Po ti kete te thoshe se kemi kaq kohe qe grindemi kot. Kaq i mencur ke ardhur qe i vogel, apo ke pire ndnj gje kohet e fundit?
Add new comment