Një ‘auto da fé’ e Kadaresë për sojin e kritikëve

Në numrin e parë të revistës ‘Letra’, që ka në fokus kritikën në letërsi, bie në sy një intervistë e Ismail Kadaresë, që vërtitet rreth së njëjtës lëndë, kritikës. Në këtë intervistë, Kadare bën një kritikë, gjithashtu. Më saktë, një qortim të rëndë publik në adresë të dy emrave të njohur të kritikës së letërsisë gjatë regjimit komunist. Intervistuesja Dhurata Shehri i kërkon se cilët kanë qenë “kritikët që e kanë bezdisur më shumë”, dhe ai nuk nguron të përmendë emra. “Nëse jeni kureshtare, jua them se cilët janë me emër e mbiemër”, thotë Kadare, dhe pa pritur që Shehri t’i thotë “po, jam shumë kureshatre”, ia bën shpejt e shpejt: “Ishin Razi Brahimi e Kiço Bihiku…. Gati për çdo gjë që shkruaja, rrudhnin buzët”. Por nuk zgjatet më shumë.
Ka një moment tjetër në intervistë, ku ai flet për dy shkrimtarë të huaj (letrarë, i quan ai), njëri zvicerano-suedez e tjetri italian, të cilët kanë vizituar disa herë Shqipërinë e Enver Hoxhës, dhe kanë folur mirë për këtë të fundit; flet dhe për një përkthyes franko-grek, që ka mburrur për 30 vjet me radhë një shkrimtar shqiptar, madje ka marrë dhe tituj shkencorë me këto vlerësime panegjerike, deri sa një ditë prej ditësh konvertohet në detraktor i të njëjtit shkrimtar në një forum ndërkombëtar mbi letërsinë. Në këtë rastin e dytë, nuk jep emra. Ne të respublica-s folëm për këtë gjë me disa vetë, që janë njohës të mirë të kulturës e letërsisë së prodhuar gjatë komunizmit, por asnjëri syresh nuk dinte të thosh se për cilët e ka fjalën Kadare.
E.G.
Comments
Shkrimtari greko- francez qe
<p>Shkrimtari greko- francez qe ka perkthyer gjeresisht vepren e Kadarese me sa di une eshte Aleksander Zoto. Nuk e di ne se Kadare aludon per kete person apo jo. Po qe se behet fjale per te meqe edhe ka qene gjithashtu ne Tirane ne kohen e E. Hoxhes (pra perputhen dy te dhena qe jep kadare per krtiket e tij), faktikisht ai nuk ka qene ndonjehere shtetas grek, perkundrazi familja e tije ka emigruar nga Himara ne kohen e zogut (kuptohet qe si himarjot e quan te natyreshme te pohoje prejardhjen e tij greke).</p><p>Por nqs ai autor (po pranoj qe hipoteza ime eshte e sakte) megjithe punen lavderuese 30 vjecare te Kadarese, gjen momentin ti beje atij nje kritike, nuk mund te konsiderohet qe kritika e tij te jete e drejte?</p>
Shkrimtari greko- francez qe
<p>Shkrimtari greko- francez qe ka perkthyer gjeresisht vepren e Kadarese me sa di une eshte Aleksander Zoto. Nuk e di ne se Kadare aludon per kete person apo jo. Po qe se behet fjale per te meqe edhe ka qene gjithashtu ne Tirane ne kohen e E. Hoxhes (pra perputhen dy te dhena qe jep kadare per krtiket e tij), faktikisht ai nuk ka qene ndonjehere shtetas grek, perkundrazi familja e tije ka emigruar nga Himara ne kohen e zogut (kuptohet qe si himarjot e quan te natyreshme te pohoje prejardhjen e tij greke).</p><p>Por nqs ai autor (po pranoj qe hipoteza ime eshte e sakte) megjithe punen lavderuese 30 vjecare te Kadarese, gjen momentin ti beje atij nje kritike, nuk mund te konsiderohet qe kritika e tij te jete e drejte?</p>
Kujtedo qe kritikon Kadaren,
<p>Kujtedo qe kritikon Kadaren, ai i ven nji epitete denigruese. Keshtune kete rast qe shkrueht ne kete permbledhjen siper, himarjontin e ban gerk. Ne kete menyre Kadarè pohon publikisht se Himara na qenka greke. <strong>Kadare shet gjithçka e kedo per egoizmin e tij.</strong></p>
himara ehste greke
<p>himara ehste greke pavaresisht se cfare thone kadareja apo ti.</p><p>kete ta them une qe jam himarjot dhe nuk e caj shume koken se si na etiketon njeri apo tjetri.</p><p>keshtu qe nqs ke kureshtje, eja ta shohesh vete himaren (dhe meso ca fjale greke kot sa per kulture qe mos tallemi me ty).</p><p>ajde parta moutra sou</p>
Himara eshte shqiptare sic
<p>Himara eshte shqiptare sic eshte Berati apo Shkodra . Do ti apo s'do ti. Po pate kureshtje ik e pyet Gjergji Goron ne bashki. Keshtu qe greqishten ik e flite ne shtepine tende se kureshtje apo nevoje per kulture nga greqishtja s'ka nevoje njeri. Himara i ka te dy grupet e njerezve, patriote te kulluar , e kopuke te kulluar blu. Ti duhet te jesh te keta te dytet. Edhe mos e quaj veten himarjot se himarjotet qe njoh une s'do flisnin kurre keshtu. Na bere te dilnim dhe nga tema.</p>
edhe ti "tedeschini" nuk
<p>edhe ti "tedeschini" nuk duhet te jesh ndonje patriot i madh duke gjykuar nga shqipja shume e keqe qe shkruan.</p>
Himara ashtne menyre te pa
<p><strong>Himara ashtne menyre te pa diskutueshme toke e Republikes se Shqiperise</strong> , ashtu siç asht Altoadigje pjese e Italise dhe jo e Austrise, siç asht Istria pjese e Sllovenise dhe e Kroacise dhe jo e Italise, siç jane zona e maleve Karapte pjese e çekosllovakise dhe jo e Gjermanise etj.etj.etj. <strong>Kufijt e shteteve europiane jane percaktue nji here e mire dhe nuk levizin ma.</strong> Keto zona jane te popullueme me popullata miste/te perzjera ku flasin dy gjuhe dhe jetojne ne paqe. </p>
@ stefan: mund te jete e
<p>@ stefan: mund te jete e drejt kritika, po s'po thote kush per c'kritik behet fjale. vec tym ka ne kete shkrim.</p><p>pajtohem me z.tedeschini ne lidhje me epitetet qe perdor z. kadare ndaj tjeresh. do ish me mire te fliste vec per vepren e tij</p>
Anonim, jam dakord me sa
<p>Anonim, jam dakord me sa thoni, gjykim te drejte mund te japim ne se njihemi me kritiken qe i behet Kadarese. Por Kadareja nuk ka interes ti beje publicitet kritikes se nje perkthyesi te te tij. Mbase kete duhet ta beje media duke perfshire dhe sitin ne te cilin shkruajme.</p>
Nese ndonje apo me shume
<p>Nese ndonje apo me shume himarioti i eshte prishur gjaku dhe duan te jene greke ... pune e tyre. Po te duan mund te behen edhe Kongoleze, Afgane apo Kineze. Nese identitetin e shesin per dy aspra me mire mos te jene Shqiptare. Sidoqofte nese doni te dini se ku eshte Himara duhet te hapni harten e Shqiperise per ta gjetur :)</p><p>Te gjithe e dine dimensionin Kadare dhe ska nevoje per koment. Ato jane aq te shumta sa edhe vete Kadareja duket i bezdisur pavaresisht permbajtjes se tyre. Nese ndonje :p rofesor greko-himariot apo cdokush tjeter qe shitet per dy aspra deshiron te grumbulloje therrimet ne tavolinen e Ismailit, le ta beje pa e bezdisur. Nese ai nuk punon nuk ka kothere as per keta qurrashe.</p>
Add new comment