Spaçi i qenieve subalterne

Postuar në 18 Mars, 2013 04:02
Eda Derhemi

Lexoja para pak kohësh një shkrim të F. Lubonjës që kërkonte vëmendjen publike dhe lëvizjen e institucioneve përkundër rrënimit të vazhdueshëm të kampit të Spaçit dhe rrethinave që bartin një histori të dhimbshme dhe unike të shqiptarëve nën diktaturën e Hoxhës. Lubonja e ndërton argumentin e vet mbështetur edhe në fotot e kampit, dhe i mëshon tragjedisë shoqërore shkaktuar prej njerëzve që shkelin mbi historinë e vet, madje mbi atë më ekstremen, pa vënë re se, duke shkelur mbi të, u mohojnë brezave të ardhshëm mundësinë që ta njohin këtë histori të dhimbshme dhe të rëndësishme për zhvillimin e komunitetit. Sipas tij, vlera historike tejkalon edhe planin shqiptar, përderisa objekti ka edhe një përmbajtje unikale në raport me sivëllezërit e vet në ish-vendet e tjera komuniste. Do thoja se në një shoqëri me tendenca patriarkale e totalitare si e jona, demokracia është më shumë fjalë në modë apo çelës manipulimi, sesa eksperiencë lirie individuale dhe deliberimi në grup. Ndaj, aq më tepër monumente që ulërasin dhimbjen që një regjim jodemokratik ushtroi për dekada rresht mbi lirinë e grupit dhe individit, duhen ruajtur  që të jenë të vizitueshme, dhe duhen treguar në gjuhët e të gjitha arteve për ta bërë edhe më të kapshëm kuptimin e demokracisë. Lubonja madje, mungesën e ndjeshmërisë ndaj shkatërrimit brutal të objekteve që janë të vetmet që në të ardhmen do mund të ligjërojnë (duke ekzistuar) një gjysmë shekulli të dhunshëm për shqiptarët, e konsideron një akt që kafshët, por jo njerëzit, do mund ta kryenin. Problemi është kompleks dhe mund të analizohet në shumë drejtime.

Personalisht shkrimi më çoi në një tjetër plan. Atë të varfërisë tri-dimensionale të një mase qeniesh që Shqipëria ka me shumicë, subalternëve që karakterizohen nga kombinimi rrënues i varfërisë materiale, asaj të ndërgjegjes dhe të dinjitetit njerëzor. Këta njerëz janë dënuar nga shoqëria jonë të mos kenë thelbin e asaj që e bën njeriun njeri dhe e dallon nga qeniet e tjera. Këtë grup të madh e kemi lënë të dergjet në thembër të shoqërisë sonë të varfër dhe bëjmë sikur nuk e shohim e nuk ia ndiejmë angullimën që nuk ka frekuenca zanore me të cilat normalisht merremi si shoqëri. Këtu nuk hyn fëlliqësia e atyre me para apo me fuqi sipër që shfrytëzojnë, blejnë dhe përdorin subalternët poshtë, si dhe janë edhe shkaku i vërtetë i rrënimit të një siti historik. Sado pocaqi qofshin pjesëtarët e këtij grupi, ata janë të qëllimshëm, e dinë çfarë po bëjnë, dhe ne të gjithë (jo-subalternët) e dimë se cilët janë, dhe madje, kur kemi rast, u japim votat tona demokratike dhe u legjitimojmë lirinë për të vjedhur me shumicë. Këta, “të fuqishmit”, u kanë zënë vendin “të mëdhenjve” të socializmit: si dikur, disa vijnë nga llumi e balta, spiunllëku apo droga që i pasuroi me fuqi apo para, e disa nga shkolla të mira të botës, por bashkohen nga paparimshmëria që përfshin edhe mungesën e besimit të vërtetë në ideologji të caktuara. Ndërsa subalternët kanë mbetur po ata: ishin aty dhe njëlloj në Mesjetë, në kohën e turkut dhe në atë të socializmit. Janë krejt njëlloj edhe sot, dhe si gjithnjë as që e dinë se janë, me sy herë të shqyer e herë të lodhur, ku vazhdueshëm regëtin ninëza që ka frikë dhe uri, ndaj edhe mund të bëjë gjithçka. Fjalën e kam për njerëzit e vegjël pa emër, pa fytyrë e pa pasqyrë ku të shohin veten, ata që shkatërrojnë betonin e Spaçit me forcën e krahut (dhe sigurisht bëjnë edhe shumë punë të tjera të tipit).

Spaçi jo-figurativ si burg rrënues shpirtërash, vazhdon sot e kësaj dite të shohë se si njerëzit trajtohen kafshërisht. Dikur të ndryer nëpër ndërtesa jonjerëzore, nënshtruar punësh jonjerëzore, përkundrejt një violence fizike e shpirtërore jonjerëzore, ushqyer me një fije jete e pa shpresë reale për liri. Sot, mjeranët në nevojë ekstreme  që as nuk kuptojnë dhe as duan të kuptojnë se çfarë bëjnë; thyejnë betonin mbi të cilin dikur ecnin të burgosurit, sepse duke nxjerrë prej tij shufrat e hekurit, do bëjnë pesë lekë dhe do kenë bukë nesër. Nuk e di cila histori është më e dhimbshme: ajo e të burgosurve që i prangosën, i shqyen prej familjeve dhe që i futën atje të vuajnë ferrin kësaj ane të jetës, por që shpesh arritën të ruajnë një mendim të lirë, dëshirën për më shumë njohje, respektin për veten, apo qoftë edhe forcën për të mos vazhduar më tej një jetë të qelbur; apo fukarenjtë e sotëm që thyejnë me vare çfarë u del përpara në këmbim të një pagese mbijetese, të cilët ndoshta shijen e dinjitetit njerëzor nuk e kanë parë ende në ëndërr.

Gulagu për të cilin flas është shkatërrim i vjetër e i vazhdueshëm që duket se nuk do mbarojë kurrë, për shqiptarët si popullsi subalterne lënë në llagëmet derdhëse të perandorive dhe të ideologjive dominuese që kanë përfshirë botën. Spaçi është jo veç objekt konkret e i përveçëm me histori shënjuese dhe unike, por edhe një hapësirë-shoqëri-Spaç, një rrethanë dhe mënyrë jetese në të cilën nuk të fut e nuk të mban kush me zor, por ku përfundon pa e ditur hiç ahstu siç nuk e di që drejt Tokës të tërheq graviteti, Spaçi si një laborator i gjallë i post-kolonialit për një masë njerëzish që koloni në kuptimin klasik të fjalës nuk qenë ndonjëherë, por që janë karakterizuar përjetësisht nga të qenët në cep, pa zë, pa fuqi, të parespektuar dhe të pamarrë seriozisht, gjynahqarë në kindet e historisë. Arkipelagu i gulagut shqiptar, ndryshe nga ai i Sollzhenjicinit nuk mbyllet as vetëm në Spaç dhe as vetëm në komunizëm. Në fakt a nuk jemi ne sot, sërish nga e para, qeniet subalterne në një Europë sqimëtare, fodulle e dominante që i pohon vlerat e veta pikërisht në saje të ekzistencës sonë?

Dhe sido që koncepti i qenies subalterne është hapur e mbyllur sa kanë dashur “jo-subalternët” dhe ka dëshmuar fleksibilitetin e çdo koncepti me vlerë ideologjike (ku vetë përdoruesi i fjalës nuk hyn), nuk ka dyshim se grupe me nivelin ekonomik dhe kushtet shoqërore e kulturore të shqiptarëve, e furnizojnë me gjak e raste të reja këtë koncept si pak grupe të tjera. Së paku është kështu në një botë relative ku as subalterni i pastër dhe as e kundërta e tij nuk ekzistojnë realisht, por ku ka një continuum të bollshëm të tiparit. Dhe, nëse jemi dakord që jemi të pasur në këtë kategori e se tipari në të shpreh përqendrim të lartë, atëherë nuk kuptoj përse çuditemi që e majta shqiptare, forca ideologjike që për nga përmbajtja e vet do duhej të kujdesej për të lënin pas e të humburin, t’u jepte vetëdijë e dinjitet subalternëve, nuk mbështetet prej tyre në zgjedhje. Subalterni nuk TA JEP votën e vet, se përndryshe nuk do ishte subaltern. Subalterni nuk e njeh fuqinë e votës dhe të vetes. Thuhet sikur të ishte çudia më e madhe se më të varfërit dhe më të nënshtruarit në Shqipëri IA JAPIN votën Berishës. Por, jo. Berisha IA MERR votën subalternit; fare e thjeshtë! Ia merr votën me forcë dhe dredhi një tufe të madhe me subalternë. Ndaj mos u qani dhe mos u çudisni! Rrugëzgidhja për këtë nuk është një e majtë më agresive që ua rrëmben votën mjeranëve të paditur para Berishës. Kjo do i jepte fuqinë së majtës kësaj radhe, por ne si shoqëri s’do na ndryshonte shumë, dhe fati i fakir fukarait do ishte po ai. Zgjidhja është një e majtë e shëndoshë, jopozante dhe e pakorruptuar… që sot nuk e kemi; më mirë akoma: na duhet një shoqëri mendësisht “e majtë” që punon për ditë për t’u dhënë punë, dije dhe dinjitet grupeve amorfe subalterne, për ta kthyer demokracinë, nga një slogan që ambalazhon varfërinë, padijen dhe korrupsionin, në një makinë funksionale të mirëqenies dhe dinjitetit njerëzor.

Comments

Submitted by Dardan (not verified) on

<p>Na mbyten mutantet! &nbsp;Kiu Gremi thoshte &quot;shkeli rrenjen sharqinit qe te mund te hidherohet&quot;. Hala ne Spac artikulli. E cfare do te thuash me kete artikull? &nbsp;Do te thuash se Salinjte, Halimet, Bujaret, dhe eterit e tyre shpirterore nuk meritonin Spacin?? &nbsp;Epo shtet pa burgje vetem mendja e mutanteve te Sali Berishes mund te imagjinojne.</p>

Submitted by Bard (not verified) on

<p>Eda, perfundimet e shkrimit qendrojne, por premisat jane te gabuara: Nuk eshte e vertete qe qytetaret e rangut te ulet nuk e njohin fuqine e votes, po aq sa eshte e vertete qe masa e popullsise votojne me fryme, dhe nese kjo fryme nuk ekziston, ata thjesht nuk votojne. Kjo mua me duket e arsyeshme, derisa ne mungese te alternativave reale, ose kur ndryshimi i pushteteve nuk shoqerohet me ndryshimin e modelit te qeverisjes, vota e humbet kuptimin. Vota dhe angazhimi kolektiv kane kuptim kur premisat per ndryshim ekzistojne. Kur ato mungojne, &quot;angazhimi&quot; kufizohet me bojkot, nihilizem, emigrim&nbsp; e krim &nbsp;masiv. Kjo turme qe ju nuk i rezistoni tundimit per ta perbuzur ne shkrimin tuaj, eshte masa explozive qe mundeson ndryshimin e regjimit, e kombinuar me&nbsp; nje mekanizmem detonator qe perbehet nga elita intelektuale(te mos harrojme qe megjithe lehjet, mjaullimat e pellitjet e pedagogeve e doktoreve te fillimviteve 90, komunizmi nuk do ish rrezuar asnjehere pa pjesemarrjen masive te &quot;lower ranks-ave&quot;. Nese elita intelektuale kufizohet duke i bere fresk Berishes e Rames, duke perkthyer keq teorira e terminologji nga realitete qe s&#39;kane asgje te perbashket me vendin tone, subalternet do&nbsp;qendrojne ne letargji. Por ky nuk eshte mjerimi i subalterneve. Me shume eshte mjerim i joalterneve, me duket mua.</p>

Submitted by Anonim (not verified) on

<p>&quot;Majmunit , sa me larte ngjitet , aq me shume i duket b.ytha&quot; - thone kinezet !</p>

Submitted by Anonim (not verified) on

<p>eshte shume afrikano-qendrore perpjekja per te shkruar ne stilin nano-berishist me &#39;&#39;subalterne&#39;&#39; e lubonjizma te tjera.</p><p>nuk e kuptoj kush i ka genjyer keta analistet ne shqiperi qe po te shkruash <strong>shqipish</strong> fiton pike ne syte e opinionit.&nbsp; njelloj si ata qe banojne ne kamez a bathore tek rruga keshilli i evropes apo osbe</p>

Submitted by Eda Derhemi (not verified) on

<p>&quot;lower-ranks&quot; - po te perdor termin me siper, do kishin luftuar njelloj per ta mbajtur ne fuqi komunizmin. Besoj se eshte jetike te mos vetemashtrohemi. Por mund te clirohen ne levizje e siper. Jam dakord qe mjerimi e fatkeqesia eshte se pari e atyre qe e njohin fatkeqesine, dhe me gjere e te gjithe shoqerise. Dhe nuk them te kunderten ne shkrim. Personalisht menyra e perceptimit tend, Bard, me duket identike me ate komuniste, filozofi nga e cila buron koncepti i subalternit, por me pas ky mund te analizohet ne menyra te ndryshme. Ideja se masat e nenshtruara kane ende fuqine e votes dhe te ndryshimit eshte ne nivelin e sloganit. Pa dyshim nje partiak duhet te beje sikur mendon keshtu. perndryshe s&#39;ka vend ne politiken partiake. Une shpresoj qe ti nuk je. Lufta clirimitare dhe 50 vjet komunizem e treguan sa pak ndryshon gjendja e subalternit kur pritet qe &quot;fryma&quot; ta shtyje ne nje drejtim a nje tjeter. Keto 20 vjetet e tjera po ashtu. Jo: nuk perbuz njeri. Fakti qe bej dallime mes grupeve nuk do te thote qe perbuz njerin. Por qe ekzistenca e subalternit ne masen qe eshte, eshte edhe tregues i deshtimit tone si shoqeri nuk mund te mohohet. Une shoqerine (+/- subaltern) se ciles&nbsp; i takoj, nuk e perbuz, por kjo s&#39;me pengon te them se eshte e deshtuar dhe duhet nje rruge e re.</p>

Submitted by Bard (not verified) on

<p>Zj. Eda, me dukeni kaq e frikesuar nga kategoria &quot;komunist&quot;, sa mundem te perceptoj njefare keqardhje ne komentin&quot; shpresoj qe nuk jeni i tille&quot;; a thua se te jesh komunist eshte njefare semundje ngjitese, nje parakusht per te te derguar ne karantine. Per t&#39;ju hequr friken nga ndonje infeksion i mundshem mund t&#39;ju them qe nuk jam i tille(te pakten keshtu besoj une, megjithese reaksioni im shpirteror ndaj gjithe kesaj ndyresie qe ne e quajme qeverisje apo klase politike&nbsp;mund te beje analogji), por kjo nuk e ngre nivelin e debatit, sa kohe ju e nisni ate duke etiketuar, duke me bere&nbsp;qe ne krye te heres&nbsp;te padenje per te hyre ne kete debat. Por po e marr&nbsp;kurajon per ta vazhduar ate, sepse kam lexuar diku qe nje nga menyrat per te eleminuar fobite, eshte perballja me objektin qe e shkakton ate.</p><p>Subalternet nuk kane qene me pak faktore nga ç&#39;kane qene elitat ne progresin e njerezimit, megjithese mjetet per t&#39;ia arritur qellimit kane qene te ndryshme. Ju e kufizoni mekanizmin e ndryshimit te pushtetit dhe berjen e qeverisjes me te pergjegjshme vetem ne aktin e te votuarit, por kjo eshte ta shohesh pamjen nga nje kend shume i ngushte. Une nuk e di cili eshte ai teoricien qe ua ka mbushur mendjen ju intelektualeve te Tiranes &nbsp;qe i vetmi mekanizem presioni ndaj pushtetit na qenka vota(te cilen ju thoni qe subalternet e jepkan me cmim te lire). Kjo ide mund te perkrahet vetem nga nje klase intelektuale te pashprese dhe te pazonja per te bere diferencen, e cila e dorezuar perballe pushtetit me te ndyre, hedh syte drejt subalterneve per te pare çfare do bejne ata. Po ua them une çfare do bejne ata: Do te rrine e te presin derisa nga klasa elite te dali nje Martin Luter King&nbsp; qe di te flase gjuhen e tyre, qe e shendrron ligjeraten ne veprime konkrete dhe nuk e le te firoje ate ne llogje fejsbuku apo nderlikime foljore qe s&#39;thone asgje. Une ndryshimin e shoh si rezultat i kombinimit elite intelektuale e moralshme dhe e pergjegjshme/mase popullore plebishitare qe mundeson numerikisht aplikimin e ideve te kesaj elite ne qeverisje. Turma asnjehere nuk ka pasur ide, por ka numra. Fakti qe klasa inteletuale eshte e korruptuar, e paafte, e pamoralshme nuk me thote asgje per pergjegjesine e turmes. Pra, &quot;peshku qelbet nga koka&quot; e gjej me vend ne konkluzion te gjithe sa debatuam bashke. klm</p>

Submitted by Eda Derhemi (not verified) on

<p>Jo, Bard. Thashe &quot;shpresoj qe nuk je i tille&quot; ku: i tille = partiak. Ka pak rendesi ciles partie i takon. Edhe nje lexim i dyte i gabuar. Por s&#39;ka problem.</p>

Submitted by Anonim (not verified) on

<p>Kam edhe une nje opinion timin lidhur ndoshta edhe me mangesite e tua te formimit ! E nderuar Eda , leximi i ndonje libri (Une mendoj edhe i shume librave) nuk te ben &quot;intelektual&quot; . ne rast se ti nuk i ke instrument per hulumtuar shoqerine ! Jeta prane shoqerise , hyrja ne boten e thelbit te saj , prekja me dore e halleve dhe mentaliteteve qe burojne nga ato halle (ne gjuhen shkencore interesa dhe grupe interesash ) , do te ta permbyste teresisht si konceptet skolastike qe ke , por edhe &quot;deshiren&quot; per te qene e &quot;paster&quot; duke etiketuar grupime social - politike ! Atehere do te kuptoje se sistemet sociale , cfaredo emri te kene , jane forma dhe formula organizimi dhe administrimi te jetes sociale dhe ekonomike te shoqerise !</p><p>Hapja e mendjes , do te bente qe te ishe vertete nje mendimtare dhe do ta hapte syrin te shikoje shume formula te mundeshme te organizimit tone social&nbsp; dhe fenomene per te cilat as nuk ia ke haberin ! E keqja jote , por jo vetem , eshte se ju jeni skllave te politikes dhe te fjales &quot;se te huajve&quot; , ku i merrni si klishe jo vetem opinionet dhe mendimet e tyre , por edhe formulat e organizmit te cilat mundet te mos shkojne fare ne terrenin shqiptar !</p><p>Nuk po e zgjas me se po e kthej ne debat , pa e patur nje qellim te tille !</p>

Submitted by hapi (not verified) on

<p>Shumë dakort me &quot;Bard&quot;-in.</p><p>Një shtesë, nuk mund të jesh dhe i/e majtë dhe përbuzës, duke menduar se ka njerëz që presin shpëtim prej ca të tjerëve që na qenkan më të ndritur. Nuk mund të jesh i/e majtë nëse mendon se nuk ke të bësh me njerëz por me ca qenie të gjymtuara dhe pa dinjitet. Të jesh i majtë do të thotë e para të respektosh njerëzit, si ata që fitojnë bukën e gojës duke thyer betonin e një burgu si ata që ulen kolltukëve nëpër zyra duke luajtur solitaire ose shkruar dy tre faqe raport për 1 javë.</p><p>Ata persona ja kanë dhënë në fillim votën Berishës sepse ai qe i vetmi që u dha shpresë pas diktaturës, dhe më vonë ai u premtoi diçka më tepër sesa hiçi, qoftë edhe në këmbim matrapaz të votës. Nga drejtuesit socialistë, vetëm Rama ka denjuar të shkojë te &quot;çeçenët&quot; e tu flasë seriozisht deri më sot dhe për këtë duhet uruar.</p><p>Nga ana tjetër, më thoni ju se sa veta e kanë vizituar burgun e Spaçit si pikë turistike apo për tu kujtuar? Këtu po shkatërrohen jetë njerëzish masivisht, qytete të tëra po mbyten në ndotje e pa shëndetësi, ju thoni obobo po prishin betonin e Spaçit për një kafshatë buke.</p>

Submitted by RP (not verified) on

<p>çfare eshte subaltern?Po te mos dish anglisht ne kete shekull eshte gje shkelje ligji?Me falni per injorancen</p>

Submitted by GJINOJA (not verified) on

<p>Duket sikur Eda e ka bere kete shkrim vetem per te na treguar se sapo ka mesuar fjelen e re e te madhe: &quot;Sbalterne&quot;.</p>

Submitted by Mediatori (not verified) on

<p>&nbsp;</p><div>&ldquo;....dhe i mëshon tragjedisë shoqërore shkaktuar prej njerëzve që shkelin mbi historinë e vet, madje mbi atë më ekstremen, pa vënë re se, duke shkelur mbi të, u mohojnë brezave të ardhshëm mundësinë që ta njohin këtë histori të dhimbshme dhe të rëndësishme për zhvillimin e komunitetit. Sipas tij, vlera historike tejkalon edhe planin shqiptar, përderisa objekti ka edhe një përmbajtje unikale në raport me sivëllezërit e vet në ish-vendet e tjera komuniste...&ldquo;</div><div>&nbsp;</div><div>Shkrim shume i bukur. Teme cilesore e nje formati kualitativ, ne nje shoqeri subalterne. Shkeputa dhe zgjodha jo pa qellim kete citim; me nje deduksion te fuqishem shperthyes e njekohesisht shume definues per shoqerine tone. E une guxoj pa as me te voglin tjetersim brenda vetes qe, &nbsp;ne jemi nje shoqeri autiste. Vetem papergjegjshmeria e bemat te tilla e indetifikojne shoqerine tone me nje shoqeri te tille autiste. Kulture e ulet, shtremberime dhe vlersime horrorifike, manipulime, cilesi psikopatike, vendime cmendurake, mungesa e solidaritetit, deficite marramendese ne etike, e plot detaje qe permbushin epikrizen e nje semundje te tille, dhe ne jetojme ne zenitin e nje shoqerie autiste dhe jo subalterne. Ne jetojme ne shoqeri qe eshte cmendur vetem nga fiksimi i zapberjes dhe i pushtetit. Nje shoqeri qe promovon vetem egoizem e vetpohim, ne nje shoqeri veteshkaterruese, ne nje shoqeri autiste.</div><div>&nbsp;</div>

Submitted by RP (not verified) on

<p>Po ja,subaltern ka te beje me nje pallat,ku apartamentet i perkasin te njejtit numer e numerohen si fraksione.Nje tjeter variant mund te thuhet ne hierarkine ushtarake,subaltern-vartes.Nje zoteri tjeter ketu poshte,qe me shtyu te replikoj thote qe jemi shoqeri autiste.Tjeter gallate kjo,sepse nga vartes/fraksione pallati qenkemi edhe shoqeri autiste.Po individe jemi ne?</p>

Submitted by Mediatori (not verified) on

<p>Subaltern eshte fjale latine dhe ka konotocionin e neshtrimit, humbjen e pamvarsise. Autizmin e kam perdor per masat qe jane bunkerizu ne militantizem e i vetmi qellim eshte shkaterrimi: te gjithe kundra te gjithve.</p>

Submitted by RP (not verified) on

<p>Natyrisht edhe autist/autizem nga latinisht rrjedh,por njeri eshte shofer dhe tjetri ka probleme&quot;gjallerie&quot;,po e quaj keshtu.Une mendoj se nje individ i shendetshem gjeneron nje shoqeri te shendetshme,nje individ kureshtar nje shoqeri kureshtare,nje individ punetor nje shoqeri punetore,nje individ spekulant nje shoqeri spekulative,nje individ idealist nje shoqeri me ideale,dmth kjo eshte rruga drejt zhvillimit.Po te ndash me thike spektrin politik,ne te majte e te djathte domosdo do rreshtohesh andej apo kendej,edhe kur nuk ke interes konkret.&quot;Shoqeria e tipit feudal funksionon mire vetem kur &nbsp;anetaret e saj i nenshtrohen autoritetit dhe ushqejne admirim per eproret e tyre&quot;-thote Erich Fromm.Difekti i perhapur i çdo shoqerie te riformatuar si shoqeria shqiptare qendron tamam tek profili feudal,dmth ne kemi keta eproret,keta jane yje televizori perdite e pernate e po keta kane te garantuar gjithe kohen e perendise qe te gabojne e ndreqin,se ne fakt po gabove 10 here,ndonja dy here edhe do ndreqesh,por a e kemi kete luks,qe te bejme pafund dy hapa perpara e nje mbrapsht?PS.Sinqerisht edhe jam shpejtuar ne replikat e meparshme,por mendoj se kur pèerdoren fjale te huaja eshte obligim te shenohet ne kllapa edhe perkthimi ne shqip.Gjithe te mirat!</p>

Submitted by Anonim (not verified) on

<p>Po , pra po ! Por me mendimin tend , ti bie ne tautologji ose rreth vicioz , si i thone ! Ti e merr individin e &quot;shendetshem&quot; si nje fakt apo gje te dhene ! Nderkohe qe individi eshte produkt i rrethanave jetesore te tij te realizuara keto ne nje ambient sociaal , qe neve e kemi quajtur shoqeri !</p><p>Dheeee te garantoj une qe shoqeria shqiptare nuk eshte e semure , por ka anen e saj te shendetshme dhe anen e saj perverse ! Te kujton ndonje gje shprehja e lezetshme e prf. Hamit Beqja &quot;si engjelli dhe djalli flene brenda tek i gjalli !&quot; ?</p><p>Dhe kur kreun e shoqerise e ze &quot;djalli&quot; edhe vete shoqeria do te marre ate fytyre ! E keqja e shoqerise shqiptare eshte se ne keto troje dhe ne keto rrethana historike dhe gjeopolitike qe ndodhet , &quot;djalli&quot; qe ka zene kreun nuk eshte vetem por eshte &quot;&quot;trim&quot; i mire me shoke shume&quot; ! I ke pare sfilatat e te interesuarve qe kjo shoqeri te ruaje dhe te kete kete lloj pamjeje ! E ke pare qe ne gjithe kete &quot;show&quot; ku vetem shoqeria (publiku shqiptar) shqiptare nuk merr pjese , ke lloj lloj e soj kllounesh ku ben pjese edhe vete lidershipi &quot;shqiptar&quot; ?</p>

Submitted by hapi (not verified) on

<p>Unë nuk po gjej përgjigje për diçka, kur autorja i ndan njerëzit në të dorës së parë dhe të dorës së dytë, sipas pasurisë, ndërgjegjes dhe dinjitetit, si e dallon ajo nëse një person është i dorës së parë apo i dorës së dytë? Marksi i ndante klasat sipas zotërimit të mjeteve prodhuese, proletarë e borgjezë.</p><p>Autorja si i dallon, ku ja vendos kufirin mes të ndërgjegjshmit dhe të pandërgjegjshmit, mes të varfërit dhe jo të varfërit, mes dinjitozit dhe jo dinjitozit?</p><p>Nuk mendoj se ato njerëz janë për tu trajtuar si fëmijë për tu marrë përdore, atyre u duhet folur dhe me ata duhet biseduar për të ditur ça hallesh kanë dhe çfarë presin nga një forcë politike.</p><p>P.S. Nuk jemi shoqëri, autistësh, jemi shoqëri në adoleshencë.</p>

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.