A ka derman për harbutllëkun e disa komenteve online?

Marrëdhënia me lexuesin është një “real bitch”, po t’i referohemi një shprehjeje amerikane. E përdorte shpesh një profesoreshë e imja sintakse, kur donte të karakterizonte ndonjë formë a konstrukt gjuhësor të vështirë për t’u kontrolluar formalisht e interpretuar sipas një teorie të caktuar, qoftë edhe një teorie të hollë e komplekse: Sa më fort të të dukej se ua gjeje anën t’i shpjegoje, aq më absurde e të papritura bëheshin ndërlikimet teorike që ato nxirrnin. Besoj që edhe shkrimtarë, gazetarë e artistë me përvoja të gjata në fushën e marrëdhënieve me publikun, nuk e mendojnë fort ndryshe këtë punë. Një mënyrë e thjeshtë se si punëtorët e fushave që i ekspozohen direkt publikut, mund të bien rehat, është të luajnë kartat e politikanit: Çfarëdo të bëj, gjysma janë me mua, gjysma janë kundër. S’ka pse ta prishësh gjakun se ç’thua e si shkruan; mjafton t’i takosh një grupi a një klani, dhe automatikisht gjithçka që nxjerr, ka së paku gjysmën e lexuesve pro. Për gjysmën tjetër, faqen rrogoz! Kështu ndodh në të gjitha të ashtuquajturat “demokraci të reja”, kudo qofshin këto, me politikë e shoqëri ekstremisht të polarizuara e polemizuara në të gjitha rrafshet. Por ky shkrim nuk është për problemet e atij që shkruan, por të publikut që e komenton. Jo publikut që kritikon, por atij që apriori merr pozitën superiore të gjykuesit absolut, arrogant e vrastar. Sidomos në vendet ku kultura e rrahjes së lirë të ideve mungon apo është e pashëndetshme, sharjet janë më të shpeshta, më ekstreme e të paargumentuara. Sot, kur mediat kanë të gjitha versione online që lejojnë ndërveprimin me audiencat, në syrin e ciklonit të sharjeve prej tyre, janë pa dyshim shkrimtarët ose më mirë shkruesit e çdo lloji. Në rastin e një aktori, fjalavjen, mund të vihet në lojë nga publiku sharës e jorespektues në teatër, vetëm loja e tij (sepse, në fund të fundit, regjia, skena, vlerat e pjesës së shkruar etj., u takojnë personave të tjerë, jo aktorit). Por në rastin e një shkrimtari apo gazetari, ky sulmohet nga të gjitha drejtimet dhe përgjegjësitë e të gjitha rrafsheve, qofshin të përmbajtjes, qofshin të formës, i ka mbi vete. Gjithashtu anonimiteti i palës sharëse e lë të zbuluar shkruesin, ndërsa në rastin e një salle teatri psh., sharësi nuk do ruante dot anonimitetin, dhe mund të zmbprapsej disi nga kjo. Kuptohet që brenda produkteve të shkruara, lloje e zhanre të ndryshme të fjalës së shkruar, kanë vulnerabilitete të ndryshme.
Në përgjithësi, të shkruarit lirisht, pa i shërbyer kujt veç idesë që ti konsideron si të përparuar dhe ndihmëtare për njerëzit, pjell komente nga ato që qëllon ta mbështesin, por më shpesh, ta sulmojnë rend-prishësin. Sulmin unë e pranoj, edhe të ashpër madje, dhe nuk më fyen kur bëhet jo si qëllim në vetvete, por se lexuesi, i ditur apo i paditur, turbullohet sinqerisht. Por sharjen e kam të vështirë ta gëlltis. Shpesh nëpër komentet online njerëzit shajnë: ulshëm, keq, varfër, banalisht. Njerëzit nuk e pëlqejnë pozitën e panjohur dhe as atë që thyen një kanun personal stabël, dhe e panjohura a risia sulmohet, ngado ardhtë. Rruga më e lehtë e sulmit nuk është kundërshtimi i argumentuar, por sharja fëmijënore. Ndaj, nëse thua diçka që sfidon një kolonë kulturore dominante në një kohë të caktuar, gjasat janë që të tërheqësh ‘flak’, siç thotë Noam Chomsky, pra, me aq sa kanë në dorë lexuesit, “të të dëmtojnë” ku e sa munden. Disa lexues ndihen realisht, fizikisht e thellësisht të cënuar nga idetë e shkrimit, e as nuk e shohin atë si një ndër shprehjet ideore që kanë të drejtën e vet të ekzistojnë dhe që janë të diskutueshme e të kundërshtueshme pa mllef e pa të shara. Disa përtojnë t’i hedhin rishtaz një sy se ndoshta e kuptuan gabim dikça, ose ta përtypin idenë e vet për pak sekonda para se të pështyjnë sharjen e parë që u lind ndaj krijuesit të shkrimit.
Po përse sharje njëherë, dhe jo thjesht kundërshtim? Ka gazetarë e shkrimtarë, që thonë se është një lexues i caktuar ai që s’rri dot pa lënë komente negative pas një artikulli (edhe kur s’ka asgjë për të thënë), dhe është tamam ai tip lexuesi që edhe shan; një tip që kështu konfirmon superioritetin e vet, të cilin në fakt nuk e ndien veçse kur shan. Ndaj, vazhdojnë shumë shkrues, as nuk ia vlen fare të merresh me komentet që të lenë këta; injoroji krejt! Por unë aktivizmin ndaj/kundër shkrimit, edhe negativ, e shoh si një hap drejt aktivizmit të përgjithshëm shoqëror, të kundërshtimit, të pjesëmarrjes publike, të të qenit kritik. Ndaj, edhe kur merr forma agresive dhe i ikën etikës së komunikimit, prapëseprapë më duket një ndër rrugët që u jep diskutuesve eksperiencën e të mësuarit si të përmirësojnë komunikimin demokratik ku idetë nuk formësohen jo për t’u ekzekutuar, por për t’u diskutuar. Ka të tjerë që thonë se lexuesi shqiptar është përgjithësisht shumë injorant e i paedukuar (në të lëçitur si edhe në marrëdhëniet me njerëzit dhe veten), ndaj edhe fyerjen, abuzimin verbal apo vështrimin negativ, i ka të vetmen mënyrë komunikimi që njeh, sepse vetëm atyre u është ekspozuar. Ka një të vërtetë në këtë pikë: që në nivelin më të lartë të diskutimit publik në Shqipëri, modelet që njerëzia sheh, janë për të vënë kujën. Nuk është çudi që tamam këto modele u shërbejnë si shembuj komentuesve që shajnë ose tallen me copën e shkruar dhe autorin. Megjithatë, lidhja mes lexuesve dhe atyre që shkruajnë është komplekse dhe e ndërvarur.
Por, nëse lexuesi nuk na intereson, përse shkruajmë atëherë? E di që pjesërisht shkruajmë, se s’rrimë dot pa shkruar. Ka gjëra që unë kam nevojë t’i shkruaj, qoftë edhe me gisht në baltë, edhe sikur ta di që jam e fundit qenie me sy e tru njerëzor që ka mbetur mbi Tokë. Ka njerëz që me të shkruarit nxjerrin bukën e gojës, e, rrallë herë, ndonjë “fatlum” gazetar televiziv, edhe që pasurohet. Por në shumicën e rasteve shkruhet për njerëzit, për publikun, shkruhet për të komunikuar dhe shkëmbyer ide, kundërshtuar ose formësuar opinione që as të pasurojnë e as të mjaftojnë të jetosh si duhet, shkruhet sepse ka diçka që duhet thënë. Në këtë vështrim të të shkruarit, pa dyshim që publiku duhet marrë parasysh e duhet respektuar, edhe kur nuk të respekton e kur të fyen, nën arrogancën që pjell injoranca apo hakërrimin trimëror ardhur prej anonimitetit. E sidomos duhet respektuar komentuesi kur shfaq shqetësimin e vet shoqëror në raport me pjesën e botuar, kundër apo pro saj. Duke i takuar më shumë mësuesisë dhe më pak prodhimit për mediat masive, unë besoj fort se publiku edukohet (për fat të keq edhe çedukohet nga politika dhe media të papërgjegjshme, që rendjen pas fuqisë dhe parasë, e kanë ndarë krejt nga përgjegjësia etike ndaj njerëzve). Edhe kur ky besim nuk jep frute të kënaqshme e të dukshme, është e vetmja rrugë që i jep kuptim jetës shoqërore e publike, që i jep kuptim besimit në progresin shoqëror. Po të besojmë se politika shqiptare do vdesë nën thembrën e Sali Berishës apo një të ngjashmi me të, apo se politikanët dhe kultura jonë e përbashkët do përcaktohen përjetësisht nga korrupsioni, nuk ia vlen ta jetosh më tej jetën që na ka dhënë Perëndia. Po ashtu, po të mendosh se publiku duhet injoruar, ose që pjesa që sot fyen nëpër komente, do plaket e rilindë injorante, raciste, mendjetrashë, fyese, e pagdhendur, reaksionare, derr i vetëkënaqur, jokritike, e pandryshueshme etj, nuk ia vlen fare të shkruash as për qejf e as për parà. Ka plot lexues fyes që, pasi u shpjegon diçka, qetësohen, gati si të turpëruar për fyerjen e paarsye. Natyra korrigjohet. Por ka të tjerë që s’ndreqen.
Cilat janë kategoritë themelore dhe disa arsye të sharjeve nëpër komente?
Mora shkas të shkruaja për lidhjen me lexuesin, nga komentet ndaj një shkrimi timit për turqizmat, botuar së fundmi nga ResPublica. (Linku në fund të këtij shkrimi.) Sot, nuk shkruaj për reagimet mbështetëse ose ato kritike të lexuesve, të cilat, nuk e fsheh, më bëjnë të ndihem mire; sot shkruaj për komentet që shajnë. Ka një grup lexuesish që i di gjërat gjithnjë më mirë sesa ai që shkruan, dhe mënyrën e sugjerimit e kanë të tipit “ti bën gabime trashanike”, “shkrimi është tullë” ose je “më e paditur se gjyshja jote e pashkollë”, “kush ia shpjegon pak kësaj more…”, “kjo zonjëza këtu thotë…” etj. Në rastin e shkrimit tim, baza e sharjeve konkrete përmendur më lart, rrjedh nga padituria e lexuesit se ‘turqizëm’ është term gjuhësor, dhe ‘otomanizëm’ është shumë më i gjerë e politik sesa ai gjuhësor, e që këta terma nuk përjashtojnë njëri-tjetrin, e sidomos nuk janë njëri i keq e tjetri i mirë; gjithashtu lexuesi nuk di se nën kategorinë ‘turqizëm’ përfshihen edhe fjalë me origjinë nga gjuhë të tjera si arabishtja, persishtja etj që i erdhën shqipes nëpërmjet kontaktit disashekullor me administratën, gjuhën dhe kulturën e Perandorisë, pra turqishtes. Dhe lexuesi padyshim mund fare mirë të jetë i paditur. Të gjithë të tillë jemi në shumicën e fushave, ndaj lexojmë vazhdimisht dhe luajmë në kufirin mes dijes e padijes. Por çështja është që nuk ka pse shahet ai që shkruan një opinion. Opinioni kundërshtohet. Nëse do, shaj politikanin që vret, atë që të vjedh e të mashtron, ose atë që bëhet vegël manipuluese me qëllim. Madje edhe në ato raste, ka sjellje më efikase sesa sharja; vota, mospajtimi, protesta janë disa prej tyre.
Babai që pjell harbutllëkun më lart, është padituria dhe paragjykimi i domosdoshëm. Por ka një tjetër kategori lexuesish skeptikë që shajnë duke sulmuar moralin e shkruesit. Kjo sjellje dyshuese ndaj integritetit të shkruesit, është në fakt qesharake për shkruesin që e di mirë të vërtetën e shkrimit të vet. Psh, në komentet për shkrimin tim, disa shprehen se historia që unë tregoj është e stisur, madje që kjo stisje është transparente. Po pyet, or mik, para se të akuzosh dhe të më quash “zonjëzë” që ti vetë e ke përkthyer si ‘e pamoral’, se ta them unë të vërtetën lakuriq fare. Dhe më pas japin argumente që në fakt janë vetëm hamendje për të vërtetuar tezën e imoralitetit tim. Psh, se fjalori i 1980-ës që lexuesi ka parë, e përmbante fjalën ‘zaman’. Pse nuk të shkoi mendja se unë mund të mos e kem atë fjalor që ke ti, dhe kam një më të ri se ai? E vërteta është se unë normalisht punoj me ribotimin e tij të 2002-shit dhe disa të tjerë edhe më të vonshëm, që fjalën ‘zaman’, fatkeqësisht ose jo, nuk e kanë të përfshirë. Veç kësaj, ekziston edhe mundësia të mos kisha fare një fjalor; gjithsesi është e papërgjegjshme t’i biesh shkurt e të thuash se “komentet janë të tepërta” e se mashtrimi im duket sheshit. Po këtu hyn edhe grupi i komentuesve që akuzon se e kam sajuar historinë, sepse fare lehtë e kisha përkthyer nëpërmjet google, ose grupi që retorikisht e me ironi pyet “a nuk t’u kujtua shprehja ‘burrë zamani’, ty?” Jo, or lum miku, as google dhe as shprehja ‘burrë zamani’ nuk më mjaftojnë të bindem se ç’do të thotë fjala në origjinë, si është sot në turqisht, si është në frazeologji, dhe si ishte përdorur në kohën e Hilës së këngës që diskutoj. Në fakt, do kisha gabuar e s’do kuptoja kontekstin dhe përdorimin konkret, po të kisha parë veç ‘google translate’. Diskutimi direkt me njerëz që kanë njohuri të bollshme, është e vetmja gjë që do më kënaqte, dhe, duke qenë se i kam mundësitë t’i gjej këta njerëz, ia lejoj vetes luksin e degjenerimit moral për hir të gnosis-it. Në fakt, të gjithë emrat apo inicialet që unë paskam sajuar paturpësisht, janë emra realë e të pandryshuar. Por kjo nuk është puna e lexuesit. Dhe, së fundmi, ta zemë se unë e shpika gjithë atë histori për të ndërtuar një argument që më shkonte për shtat ose që mendoja se duhej të sillej në fokus: kush më ndalon mua ta bëj këtë? Ku është imoraliteti në një akt të tillë? Mund të thuhej që, sipas jush, problemi që unë ngre në fakt nuk ekziston në Shqipëri ose në Ballkane. Kjo është e drejta juaj, por jo ideja se paskam sajuar historinë.
Ka një kategori të tretë lexuesish që shan duke të akuzuar si armik të popullit, atdheut dhe socializmës apo kapitalizmës! Këta janë njerëz që kanë bërë mbret një ideologji manipuluese, dhe janë kthyer në vegla qorre të saj. Këta “të godasin” po s’iu përmbajte asaj ideologjie, sepse e kanë bërë top mendjen paraprakisht se ajo që do thotë autori, është e djallëzuar dhe konspirative, përderisa nuk shkon përvarur ideologjisë mbret. Ky grup që shpesh shfaqet si patriot dhe vetësakrifikues për idealet e nëpërkëmbuara të nënës Shqipëri, ndihet i përndjekur dhe sheh armiq e tradhtarë në gjithë krahët, përfshirë autorin. Ai që nuk beson në tezën pellazge, është antishqiptar. Sipas tyre, unë që “kam mbiemër turk”, mbroj interesat e Turqisë, ose i shërbej imperializmit të ri turk, kam tradhtuar shqipen, Shqipërinë dhe Gjergj Fishtën, se jam shitur tek turkoshaku, shkjau apo Patrikana greke; ky grup të shan nga mbiemri, të shan se je grua, të bën biografinë e familjes dhe zbulon kështu rrënjët e së keqes që i cënon ideologjinë mbret. Kjo lloj akuze dëshmon paranojë dhe shtrembëron krejt qëllimin e pjesës që unë kam shkruar. Ka edhe një tjetër grup lexuesish që të shan: ata që lexojnë veç një rresht nga shkrimi, por dëshirën për protagonizëm e kanë shumërreshtashe. Ai rreshti që lexojnë, i lejon t’i japin dum përse duhet të të shajnë. Ka nja dy komente pas shkrimit tim që nuk e dinë fare se për çfarë diskutohet në shkrim, dhe që më janë vërsulur se dashkam ose të zëvendësoj fjalët e rrënjosura turke “që sinonime nuk mund të kenë” (këta edhe nuk dinë tamam kuptimin e fjalës ‘sinonim’), ose se preferokam fjalët turke ndaj atyre joturke. Ka pastaj edhe të tjerë që me bindje të rekomandojnë që duhet të kishe shkruar për diçka tjetër që ata kanë në mendje.
Por a ka në fakt vend për të komunikuar shëndetshëm e me respekt me lexuesit që nuk janë dakord me idetë e shkrimit? Pa dyshim që po! Mbi të gjitha, duhet të biem dakord që të mos biem dakord! Të mosqenët dakord, nuk na bën doemos armiq e të pasjellshëm, as të paaftë për të diskutuar. Pastaj, ai që shkruan, mëson nga publiku, kupton si të shkruajë më qartë, më bukur, si t’i radhisë argumentet më bindshëm, si të kërkojë më thellë për të vërtetën, mund edhe të ndryshojë perspektivë dhe të hapë gamën e ideve. Sepse, siç ka komente lexuesish që s’vlejnë, ashtu ka edhe shkrime që nuk vlejnë a shkrime që mund të përmirësohen. Por tri kushte janë themelore për lexuesin kritik që të jetë i drejtë ndaj shkruesit si dhe lexuesit civil: Së pari, duhet të lexojë shkrimin e plotë, nëse vendos ta komentojë atë; së dyti, të përtypë për pak kohë atë për të cilën shan autorin, duke marrë si të dhënë që, përgjithësisht, shkruesi e ka menduar pak më gjatë sesa lexuesi atë që ka thënë, e shpesh di më shumë sesa ai për sa flet; së treti, kur vazhdon të ndihet kundër shkrimit (jo kundër autorit), të kritikojë e diskutojë pa fyer e pa përdorur mekanizma meskinë. Sharjet ndaj autorit nuk e bëjnë më të keq shkrimin, dhe as më fatlum, të zgjuar e superior lexuesin. Kur zgjohemi, shohim se, në fakt, ishte e gjitha një ëndërr. Mos e prish atë ëndërr!
(Disa komente sharëse të cilave iu referova më lart, gjenden në linkun më poshtë. Por ato nuk janë aspak ajka e komunikimit tonë online. Ka edhe më keq.)
http://www.respublica.al/opinion/2011/11/10/zaman-derman-ballkan-mor-aman
Comments
Jam plotesisht dakort me kete
<p>Jam plotesisht dakort me kete shkrim/analize te qelluar, vetem se un personalisht do ta kisha shkrue ma shkurt. Pse?</p><p>Ju si mesuese qe jeni e dini shume mire se "nxanesit e keqij" nuk arrijne ta ndjekin mesimin e gjate. Atyne duhet tu flasish ma shkurt. Pjesa e pare mund te shkurtohej. Pjesa e dyte jo.</p><p>Pergezime.</p><p> </p>
Te dashuroj si i marre cdo
<p>Te dashuroj si i marre cdo neuron te atij truri ndricues qe mbart brenda kafkes europiane!</p>
Mos ma luj Paulin se asht i
<p>Mos ma luj Paulin se asht i xanun</p>
E lexova me shume interes
<p>E lexova me shume interes kete analize,qe per mua, duhet botuar nga shume gazeta me faqe ne internet.Autorja ngre probleme te rendesishme te edukimit te lexuesit nepermjet diskutimeve te tilla te dobishme.</p><p>Shume nga fenomenet qe trajton jane te verteta dhe ekzistojne si probleme te shoqerise sone,jo vetem ne komentet "on line" por edhe ne vete faqet e gazetave apo emisionet televizive.Por une duhet te shtoj ne kete koment timin nje fenomen tjeter,qe besoj se eshte teper problematik.Shoqeria shqiptare,mbas me shume se 20 vjet mundesive qe ofron "DEMOKRACIA" ,ende vuan nga semundja e rende e shoqerise se vjeter shqiptare,sidomos ajo e infektuar ne popullin tone nga diktatura komuniste, e sidomos ne njerezit pa aresim te larte, ajo e censures, e pergjimit, apo qofte edhe nga mania e pergjitheshme per te share apo per te gjetur edhe qimen ne supen e tjetrit.Shume sharje apo edhe sulme ndaj gazetarit,studjuesit apo analistit,por edhe ndaj komentuesit per shkrimet e tyre,apo ndaj reagimit dhe komentit te dikuj tjetrit, qofte ky me sens pozitiv apo negativ, dyshoj se jane pjese e nje sistemi censure,me prejardhje te mentalitetit partiak dhe behen me qellim te keq.Te poshtra jane edhe sharjet dhe talljet ndaj personave qe guxojne te komentojne,jo domosdo per partite dhe qeverine,me emrin e tyre te vertete.Kjo eshte krejtesisht e palejueshme dhe e keqe.Nje gje e tille dhet bere objekt i moderatoreve te faqeve ne internet nga te gjitha organet e medias qe kane rubrika komenti ne internet.</p><p>Por nje fenomen edhe me i rende qe vihet re ne keto drejtime,eshte censura e fjales se lire,censura qe ushtrohet nga disa elemente te caktuar ne ambientet e hapura publike mbi te shprehurit lirisht te njerezve te ndryshem ne keto ambiente per problemet e hallet e dites dhe mendimet qe ata shfaqin per partite dhe qeverite.Ndonje qe e ka zerin e larte e te forte per nga natyra apo qe entuziazmohet ne biseda dhe e ngren zerin sa qe degjojne ata qe ndodhen ne tavolinen ngjitur ne nje kafene ose klub publik,behet pre e sulmeve dhe "kerkeses se llogarise" ndaj komenteve apo mendimeve te folesit dhe te sulen e te marrin erezin.Ndoshta ata diku edhe informojne apo raportojne.Nje ndodhi e tille i ka ndodhur autorit te ketij shkrimi ne ditet e nxehta te veres ne nje kafeteri ne trotuaret perballe redaksise se gazetes "Shekulli",ne tryezat e se ciles viheshin edhe kopje te numrit te dites te asaj gazete.Po ashtu i ka ndodhur edhe kur ka shkruar me emrin e tij te vertete ne faqe komentesh te internetit edhe per tema nga me "inocentet",kur "hakersat politike" i jane turrur me sharje dhe komente negative.</p><p>Me falni qe e zgjata komentin,por mendoj se keto komente i shtojne dicka,qofte edhe modeste,mendimeve dhe shqetesimeve te autores se shkrimit te mesiperm.</p><p>Arbereshi</p>
jam krejtesisht dakord me ty
<p>jam krejtesisht dakord me ty per verejtjen, Paul. Nganjehere ajo qe shkruaj eshte me e forte sesa deshirat e mia dhe me kontrollon.</p>
Ne fakt Eda, ashtu sikunder
<p>Ne fakt Eda, ashtu sikunder thote Paul, shkrimi mund te jete pakez i zgjatur nqse e veshtron thjesht si reflektim ndaj komenteve te shkrimit te meparshem. Nga ana tjeter, ky shkrim mund te shihet fare mire si nje kontribut i rendesishem ne kulturen e komunikimit te shkruar ne Shqiperi, dhe mund te vleje si reference per debatet e ardhshme mbi ndikimin e masivizimit te fjales se shkruar nepermjet internetit. Falemnderit per kulturen, ndjeshmerine dhe kujdesin ne perdorimin e pasur te shqipes.</p>
Pershendetje Eda, Shkrimet e
<p>Pershendetje Eda,</p><p>Shkrimet e tua i lexoj me interes dhe i perjetoj si nje ere e fresket kundrejt "shtypjes" se informacionit te zakonshem qe jemi te detyruar te marrim. Eshte ndoshtakjo shtypje e pandare nga realiteti qe jetojme, qe shtrengon edhe nje pjese te komenteve te analizuara nga ju. Megjithate pa qene absolutisht dakord me to, jam ne nje mendje me ju qe edukimi eshte nje nga faktoret, pa e mbivleresuar gjithesesi, qe do te ndikonte edhe ne cilesine e komunikimit dhe debatimit online. Ky eshte nje shqetesim qe u perket te gjitheve, nuk e mendoj aspak vetem te autoreve te shkrimit apo te personave te tjere qe mund te preken ne ato shkrime. Te falenderoj duke menduar qe ke sjelle njekohesisht edhe shqetesimin tim si lexuese . Pergezime per komunikimin e sinqerte me lexuesin dhe komentuesit e tu.</p><p> </p>
Asnjehere nuk e kam kuptuar
<p>Asnjehere nuk e kam kuptuar perse artikullshkruesit u japin kaq rendesi individeve qe nuk respektojne etiken e miresjelljes. Eshte e dukshme, edhe per vete autoreshkruesit, se cili midis komentuesve ka nje argument (edhe pse mund te jete kunder autorit - dhe zakonisht autoret kete lloj komentatori e quajne armik e nuk i lene gje pa thene, si ne politike) dhe cili ka nje sharje. Nese autori zgjedh te konsideroje kete te dytin e, me tej, edhe te lendohet prej tij, dhe edhe me tej, ta beje kaq te dukshem duke e vene ne skene, autori ndoshta duhet te mbaje nje diskutim te ndershem me veteveten e te kerkoje arsyet se perse i ndodh kjo.</p>
Zonje, 'Zamani" juaj me
<p>Zonje,</p><p>'Zamani" juaj me çlodhi diten qe e lexova. Rrefimi juja i bukur me dha kenaqesi. Vecanerisht pas leximit mendja ime ndali mbi dy a tre koncepte te shkrimit. Por ne asnje cast nuk pyeta: e ka ditur kjo zonja kuptimin e fjales zeman dhe e zgjodhi per te percjelle me arte kritiken per konceptet e gabuara, apo nuk e ka ditur? E c'rendesi do kishte kjo?!</p><p>Por sot me lodhet. Keni shkrur shume gjate. Nuk jam kunder perpjekjeve qe duhen bere per t'i ndihmuar bashkekombasit shkarrashkrues. Por problemi eshte se ata shkarrashkruajne se nuk kane vullnet te lexojne. Nuk besoj se ndonjeri prej atyre qe kane "komentuar" me sharje do ta lexojne kete shkrim.</p><p>Ashtu si ju, edhe une i jap te drejte Paulinit.</p><p> </p><p> </p>
Jo "frut" por "fryt". Edhe ky
<p>Jo "frut" por "fryt".</p><p>Edhe ky korrigjim del të jetë në kahun e këndvështrimeve negative, por qëllimi në vetvete shpresoj se e arsyeton veprimin.</p><p>Sidoqoftë, e vlerësoj këtë shkrim-analizë e nderuar Eda!</p><p>Jetoni</p>
Ne fjalorin shqip me sa di
Ne fjalorin shqip me sa di une eshte FRUT/I , fruta, frutor...etj.... Ne shqip mund te perdoresh edhe variantin FRYT, pot kjo ka te bej me teper me tolerancen gjuhesore te individit dhe me fokusimin ne thelbin e ceshtjes. Ata qe nuk Kane argumente ne pergjithesi merren me vogelsira drejtshkrimore pa pasur vete njohuri shume te Mira te shqipes ne kete rast.
Anonim djali, për të sharë ia
<p>Anonim djali,</p><p>për të sharë ia paske marrë dorën. Nëse secili prej nesh duam të krijojmë universin e rregullave dhe vlerave tona mbi ato të përcaktuara me një normë të caktuar...; unë nuk kam durimin me i hy kësaj teme.</p><p>Ti për mua thuaj frytit edhe traktor, po deshe, veç mundësisht argumento kur shkruan. Edhe kjo, po të duash, se me anonim goxha lehtë e ke.</p>
Ky treg ket mall ka. E deshet
<p class="MsoNormal" style="text-align: justify; margin: 0in -2.7pt 0pt 0in; tab-stops: 7.75in"><b><span lang="IT" style="font-family: 'Arial', 'sans-serif'; color: #333333; font-size: 13.5pt">Ky treg ket mall ka. E deshet pjesmarrjen e te gjtheve ne debat? Anonimitetin si garant? Mbajini me shnet harbutet! Pastaj ku i dihet, ndoshta jane te shkolluar e te edukuar qe eksperimentojne statusin e avatar harbutit ne boten virtuale. Fakti qe kultura i ben te mire njerzit eshte vene ne dyshim qe me Rusoin. Ata te gestapos e te kgb nuk ishin te ardhur nga mali, por ishin teper te sofistikuar, pavarsisht se bajgat e historise i delegohen gjithnje harbuteve, malokeve, katnareve. Sallonet mondane te elites jane mbush me perbindsha qe i hedhin njeri tjetrit fraza etike. <o:p></o:p></span></b></p>
E drejte, sepse keto lloj
<p>E drejte, sepse keto lloj komentesh ngjajne me te lehurat e qenit perpara pasqyres. Keta tipa shohin tek tjetri te metat e tyre, dhe çfare bejne? - shajne duke shfryre tere helmin qe kane grumbulluar brenda vehtes ndaj inferioritetit te tyre. Nuk kane dot force te kritikojne vehten ne heshtje, per shkak te deformimeve qe ata kane, prandaj gjejne nje subjekt dhe e perdorin si nje valvul shfryrjeje ndaj pakenaqesise qe kane ndaj vehtes. Jam dakord se hamendesimet se ky lloj komentuesish i perkasin nje pjese te pakulturuar te shoqerise nuk kane shume baze, sepse edhe ne rastet kur nuk fyejne ndyrshem, ata prape kane tendencen te merren me autorin e jo me idene qe ai hedh per diskutim, duke u perpjekur te nxjerrin ne evidence backgraundin e tyre si nje kundervenje ndaj pretendimit te autorit sipas tyre, se eshte nje opinionist i nivelit te larte. Shpesh i njejti emer anonim aludon per te vetshpallurit opinionist etj... Nuk besoj se ka derman, ata do te vazhdojne te shajne dhe thjeshte duhen marre jo seriozisht. ironia eshte antibiotiku i jetes.</p>
E sakte....Ke shkruar nje
<p>E sakte....Ke shkruar nje paragraf dhe je mare me autoret dhe jo me permbajtjen."Ke rene brenda me kembet e tua" keshtu thote populli. </p>
Nje keqkuptim! me" anonim"
<p>Nje keqkuptim! me" anonim" kam dashur te them pseudonim, dhe me ka dale nga vemendja se ju perdorni si pseudonim "anonim".</p><p>Une kam qene dakord me komentin tuaj</p>
Vezhgim i sakte dhe e analize
<p>Vezhgim i sakte dhe e analize e mire. I rate ca gjate por prape na vlen. Lutemi qiellit qe Ju dhe te ngjashmit tuaj te mos ndikohen nga komentet banale dhe te artikulojne ate qe mendojne se i vlen shoqerise se ketij vendi.</p><p>C'nuk te vret, te ben me te forte.</p>
E nderuar zonja
<p>E nderuar zonja Derhemi!Meqenese shprehja'' me e paditur se gjyshja e saj e pashkolle '' me perket mua,me duhet te sqaroj se nuk kam patur per qellim t'ju fyej.Nese eshte konceptuar si e tille,JU KERKOJE NDJESE.Ju pershendes,sigurisht duke mbajtur opinion te ndryshem per shume nga ato qe ju thoni.</p>
Good man!!! Eshte arrogance e
Good man!!! Eshte arrogance e madhe te japesh vleresime per intelligencen apo diturine/shkollimin e dikujt qe nuk e njeh dhe bazuar vetem ne cfare lexon online etc.....
Zonja Derhemi, me keni
<p>Zonja Derhemi, me keni zalisur me gjithe ate paragraf qe merret vetem me mua, pa cilesor. Shume nervoze dhe disi ironike me mua. Po te rilexoni komentet, sirane, rrjedhen e tyre, devijimin nga trungu, e te tjera, mbase do te ndryshoni mendim, jo i domosdoshem por etik. Juve jeni e letrave ndersa ne "amatore''...</p><p>Arra Gunge (pseudonim ne mode) tregoi "zamanin" ne fjalor dhe 'komentet jane te teperta'. Kaq dhe vetem kaq.</p><p>Ju: "Dhe me pas japin argumente qe ne fakt jane vetem hamendje per te vertetuar tezen e imoralitetit tim.Psh:(....) ".</p><p>C'eshte kjo teze imoraliteti?! Ku e kam hedhur?! ...Ju kam lexuar ndonjehere ne Respublic.Rralle dhe ndonje koment a refleksion nen to. Nuk ju njoh "ballperballe", por stili i te shkrojturit me ka pelqyer bile dhe gjuha "mashkullore" e shprehjes...Kjo teza e imoralitetit (?!) nuk e di ku ndodhet e 'fshehur'. Nese keni kohe mund te sqaroni me dy aradhe 'naivitetin' tim.</p><p>Ju: " Pse nuk te shkoi mendja se une mund te mos e kem ate fjalor qe ke ti, dhe kam nje me te ri se ai ?..."</p><p>Perse kjo ironi prej "te forti" ?...Meqe jeni ne Amerike sigurisht do jeni me " e kamur''. Po pse valle mburreni kaq sarkazisht ?...Ne nuk po bejme deklarim pasurie materiale, po tjeter gje. Nje pyetje ironike nga une tani: "Tjeter cfare keni? ".</p><p>Ju: "...'komentete jane te teperta' e se mashtrimi duket sheshit"</p><p>Zgurdullova pak syte. Pse gjithe keto paragjykime deri ne vetakuze mashtrimi ? Rilexoheni dhe nje here me qetesi, po pate qef, mbase nuk u eshte drejtuar Juve. Me e permbajtur me mua. Ftillohu, te lutem. Mos u beni si ai babai i nevrikosur me njerin nga femijet, i qellon te dy me shpulla, me shpulla deri sa te qajne nga dhimbja ose te bejne sikur u dhemb. Fjalet te mos i bejme llafazaneri.</p><p>Ju: "...Sot shkruaj per komentet qe shajne..."</p><p>Jam plotesisht dakort.</p><p>Online na bashkon; Juve qe keni dicka per te thene dhe neve per te lecitur. Nuk jam allnue me Ju.</p><p> </p>
Jo, Arre e dashur. Ti vec e
<p>Jo, Arre e dashur. Ti vec e nis ate muhabetin e fjalorit; ka te tjere qe e tjerrin ate pune, dhe jo vetem lidhur me fjalorin. Se paku 3-4 komente pas tendit! Por arsyeja qe nuk u pergjigja nje nga nje per komentuesit, por qe shkrova nje shkrim te tere, madje edhe te gjaaaaaate (kjo eshte e vertete, por me dukej se, po te jepja dy shkrime vec e vec, nuk do isha dot e plote), ishte pikerisht se besoj qe eshte problem i pergjithshem dhe jo i njerit apo i tjetrit. Ndaj nuk do doja qe te shihej ashtu tani. Gjithashtu nuk i rekomandoj kujt te shkoje pas e te zbuloje tamam se cili tha cfare. Kjo do ta bente pa kuptim gjithe perpjekjen time per te shkruar. Nga ana tjeter, secili vendos per veten e vet.</p><p>Nuk besoj qe kam qene ironike atje, por edhe mund te kete dale ashtu. Ate une e kam disi te pasur, me boten e me veten, se kam nje dell nga Kolonja. Por jam e sigurte qe kur te them se kam pare fjalorin e 2002 dhe jo te 80-es, kjo s'eshte qe te te bej karshillek, (sidomos nga qe jam ne Amerike. Aman, O Arre!). Nuk e di as tamam se kush e tha ate te fjalorit te 80-es (ka disa vete qe me sugjeronin te shihja fjalen ne fjalor apo online, ne vend qe te krijoja ate histori), por dua vec te te them se kujtdo duhet t'i kish shkuar mendja, se mund ta kisha pare diku tjeter, xhanem! Per ta bere kete me te qarte e te sakte une them tamam fjalorin ku e kerkova "zamanin"! Rrofsh per llafin e mire per gjuhen, dhe e paca sa mot! Po mos e prish muhabetin me kete mesazh tani, sidomos ate pjesen e veteakuzes ose te 'amatoreve' vs. 'te letrave'. Vertet nuk i mbaj meri komentuesve, edhe kur nxehem dhe ti ke marre mbi vete barre qe s'te takon.</p><p>Per ceshtjen e "frytit" qe permendin dy lexues me lart (po i them te tera ketu): Ne fakt, mbaj mend ne shkolle qe "fryt" mesuam se duhet ta perdornim edhe ne kuptimin e figurshem, ndersa 'frut' ne ate te molles e dardhes vetem. S'me ka pelqyer asnjehere ky dublet, sepse s'ia kam pare vleren. Me duket shpikje per te shtuar nje gje kot. Por kush ka qejf ta perdore, e perdor. Koha e gjuha pastaj zgjedhin. Nuk kam te drejte te vendos une per rregullat e gjuhes, por ja qe ndonjehere e bej, kur nje rregulle nuk me pelqen. Dhe keshtu do vazhdoj derisa te me lene ta bej. Nuk me pelqen as fjala "falEminderit", nuk me pelqen as fjala "vite" kur perdoret ne vend te "vjet" ne Tiranen e sotme. Ketu psh me duket se dallimi i dikurshem mes dy kuptimeve ishte pasuror. Rob me huqe! Por 'frut' ne kuptim figurativ nuk demton askend e nuk i prish pune gjuhes. Per kete une s'kam dyshim.</p><p>Dhe, qe te perfundoj, me ndjeni qe s'u pergjigjem dot te gjitheve, e une nuk mundem ta perdor kete site si blog, ndaj e le ketu. Perndryshe, te gjithe "humbim zamanin" qe pastaj do duhet ta kerkojme zamanin e humbur, sic perpiqemi prej vitesh, ndoshta ka rreth 20 vjet a me shume qe perpiqemi.</p><p> </p>
"Në një çanak hamë të dy;
<p>"Në një çanak hamë të dy; njëri me lugë, tjetri me pirua "- i themi ne andej nga Gjirokastra.</p>
Nje transteztite agresive ku
<p>Nje transteztite agresive ku pervec hormoneve te deformuara nje rrol egoje luan dhe macoizmi mashkullor. Kuptohet nga gadishmeria mashkullore per te ftuar dhe per te bere duel me te gjithe. Nje shkrim gjithe kacabuna e paranoje ashtu si dhe vete portreti juaj.</p>
O koqevar veshderr ku do te
<p>O koqevar veshderr ku do te luash dhe ti rracistin me shkrime me demek elitare!? jo po harbutet, jo po katunaret, jo po qytetaret, e pordhi kali barbaret. Po na boke historianin e akademikun ku niveli jot eshte baras me te nje gjimnazisti medioker( gjithmone flas per gjimnazist shqiptar). Nuk e kupton mor vesh derr se ce esnofesh jane ato qe kon komentu ke shkrimi i asaj torollakje!?Ene ajo i ka bo fertele me kete shkrim medemek i ka kthy ne simbol duke i bere buburreca qe te mos e lujne mo. Or vesh llapush un kam komentu nji here ne tre muaj. Ajo mund te kishte shkruar nje shkrim per komentuesit dhe per shkruesit se kudo trushplaret bejne mu, ashtu si dhe shkrimet qenefi shtriguese bejne mu.</p>
Urime per shkrimin. Me pelqeu
<p>Urime per shkrimin. Me pelqeu shume sepse prek nje nerv qe Zot sa dhemb! Eshte ai i komunikimit me njeri-tjetrin ne pergjithesi dhe mes nje shkrimtari/shruesi e lexuesve te tij ne vecanti. Kam pershtypjen se per shume njerez, kur komunikojne, e kane te veshtire te ndajne idete e nje shkrimtari nga vete shkrimtari si individ. Dhe si rrjedhoje, komentet jane plot me mllef e sulme ndaj autorit ne rrafshin personal, duke anashkaluar ate cka eshte themelore ne nje shkrim: idete. Per fat te keq, nje gje e tille ndodh ne shume blogjet shqiptare, ndonjehere deri ne nivele te papranueshme si ne rastin e Anonimit siper. Une nuk jam sociologe dhe nuk pretendoj t'i jap shpjegime nje fenomeni te tille, por mendoj ama qe ne kete aspekt, duhet punuar shume.</p><p> </p>
Eshte e veshtire te kuptohet
<p>Eshte e veshtire te kuptohet arsyeja e mllefit qe kemi ne komentuesit. Megjithate une mund te hamendsoj pa qene i sigurte. Hamendsimin e krijoj duke u bazuar te ndjenjat qe percjellim te lexuesit nga epitetet qe i shenjojme jo vetem autores por edhe bashke-komentuesve. Ndoshta kemi arsye personale. Ndoshta gjejme shfryrje ne ato komente sulmuese, si nje forme ngushellimi per deshtimin ne aspiratat tona te papjekura dhe naive per tu afirmuar intelektualisht. Them deshtim sepse nese do t'kishim qene te suksesshem, komentet do t'kishin ngjyra te tjera dhe do t'ishin te ndricuara dhe dashamirese (sigurisht mund te kundershtohet bukur edhe duke qene dashamires). Nuk besoj se ka vend per te ironizuar ate cka une e perceptoj si perpjekje te autores per perparim te mendimit ndermjet shqiptareve (jo vetem ne rastin e esese mbi turqizmat) sepse kjo eshte nje nevoje e qenesishme dhe bashkekohore per ne shqiptaret. Kjo eshte per tu vleresuar dhe pse jo per tu kritikuar ne ato raste ku debati eshte i shendetshem dhe i frutshem. Ne kohen kur Konica shkruante ne shqiptaret nuk ishim ne zoterim te internetit dhe e kishim te veshtire ti sulmonim/lavderonim shkrimet e tij . Mirepo tani qe jemi ne zoterim te internetit une mendoj se jemi ne gjendje te shohim sesi mund te kishin qene ato pergjigje te asaj kohe. Mendoj se nuk jane shume te ndryshme, fatkeqsisht. Nje arsye tjeter mund te jete fakti qe ndoshta ne ate kohe ne, populli, ndoshta as nuk mund ti kuptonim mirefilli shkrimet e Konices (kjo e fundit jo domosdoshmerisht), ndersa tani kemi evoluar ne nje pike me te larte, e cila eshte thjesht perceptimi i idese qe dicka jo e kendshme por e vertete po thuhet per ne, pa qene te afte per te reaguar me kuptim. Ndoshta reagimi duhet te filloje tek analiza dhe kritika ndaj vetvetes dhe te perpjekja per te rritur vetdijen tone dhe kjo mund te perkthehet se paku ne nje tentative per vleresimin e shkrimeve te autores. Arsyeja e perdorimit te fjales 'ndoshta' pergjate ketij komenti eshte skepticizmi qe kam ndaj vertetsise se mendimit tim. Arsyeja qe komentova eshte ndjenja e keqardhjes qe provova kur lexova komentet sulmuese te shume prej nesh. </p>
Eda, besoj se pas gjithe
<p>Eda, besoj se pas gjithe ketyre komenteve e kuptove me ne fund se sa e kote, e pafrytshme dhe sidomos e pamençur eshte te merresh me komentet dhe komentuesit. E gjithe kjo eshte "shume zhurme per asgje". Ti ke per detyre te kontrollosh vetem ato qe shkruan vete, por mos kerko te drejten te kontrollosh edhe pershtypjet, komentet, stilin gjuhesor, kulturen, edukaten dhe etiken e lexuesve te tu. </p><p> </p>
Nuk derman pra. Megjithese do
<p>Nuk derman pra.</p><p>Megjithese do preferoja qe nuk i gjendet ilaci.</p><p>Nje verejtje te vogel mund ta beje kushdo, qe nga titulli.</p><p>Urime per kurajon dhe stilin e te shkruarit.</p>
Mendoj shajne sepse kur sheh
<p>Mendoj shajne sepse kur sheh se mu ne mes te Parlamentit ,kryeministri,kryetarka...perdorin fjale banale ,atehere dhe une kur nuk me "del e imja " apo per te mbrojtur ate qe me jep therrime,punen ,perdor sharjen per te vene ne dukje "FORCEN " mendim malok por per momentin te duhet.P.Sh.Une vete isha me deshire ne 21 JANAR tek sheshi,dhe e mbroj te drejten e te verteten e VIDEOS.Por njerezit qe pime kafe kur i them i vrau me duar ne xhepa,pse nuk te vrane dhe ty! Si duhet te reagosh kur ta kerkojne jeten perse ? Ndersa gazetaret qe fshehin realitetin do tu mbushesh mendjen me fjale? Llogjika funksionon sipas interesit personal i pari e ben kac islami.</p>
Add new comment