Nano komenton titullin: “Me gegët bën komb, me toskët bën shtet”

Ka shkaktuar një furtunë në rrjetet sociale titulli që është përdorur nga gazetat për të ilustruar daljen në treg të librit të ri të Mustafa Nanos “Unë jam gegë”. Bëhet fjalë për frazën “me gegët bën komb, me toskët bën shtet”.
Vetë Nano, në rubrikën e tij “Zululand” në të përditshmen Dita, ka komentuar këtë debat.
“Në të vërtetë, fraza e mësipërme është një pohim i bërë nga unë në libër, e në këtë kuptim nuk bëhet fjalë për një sajim. Mirëpo puna është që është shkëputur nga konteksti, dhe mua më vjen të pëlcas nga inati pse një numër komentuesish të siteve online, e të rrjeteve sociale, s’e kanë hiç për gjë të japin gjykime të kollajta kritike mbi librin, bazuar thjesht në nnjë pohim apo paragraf të shkulur nga sfondi i librit,” shkruan Nano.
“Por problemi nuk është tek parehatia ime. Problemi është që nuk është e drejtë, as metodike, të bëhen kritika të së tërës, në një kohë që njeh veçse një pjesë të parëndësishme të saj” / ep
Comments
Muci, ky muhabeti i
<p> Muci, ky muhabeti i fokusimit, apo transmetimit te vetem nje pjese (zakonisht te vogel) te te vertetes, eshte semundje e perhapur. Mendoj se ndodh kryesisht per dy motive - injoranca, qe i ben te mos jene te afte ta shohin situaten per ate qe eshte; dashakeqesia, qe i motivon ta bejne me vetedije deformimin. Por mendjehapesia eshte tipar i jo shume njerezve, ndaj keto gjera prieten te ndodhin shpesh. Uroj te emancipohemi (edhe duke u pasuruar pak ekonomikisht dhe shpirterisht). Sidoqofte eshte relativisht fat qe merren me ate qe "thua", jo me ate qe "je" (sipas perceptimit te tyre te cunget). Normalisht edhe "provokimet" prej teje, apo gjithesecilit prej nesh, jo gjithmone gjejne pasqyrim te bute. Bashkefajtor me reagimin e keq eshte gazetaria e keqe (ne rastin me te mire, prej paaftesise), qe serviri keto citate si thelb te librit.</p>
Zoti Nano, keni nje kulturre
<p>Zoti Nano, keni nje kulturre historike per te qare hallin, me vjen keqq e ethem. Ju degjova mbreme te Ora News qe pyetet "jam kurioz te di se ne cfare gjuhe flisnin me njeri-tjetrin udheheqesit e Lidhjes Shqiptare te Prizrenit, por me siguri qe flisnin turqisht". O zot i madh, tmerr. Si more flisnin turqisht??? C'thua more? Keni lexuar ndonje liber apo ia kepusni si kau peles??? Ata flisnin shqip o rrote, shqip.</p>
Eshte shume i drejte zemerimi
<p>Eshte shume i drejte zemerimi i z. Nano pasi kjo ndodh jo vetem me komentet mbi nje liber por edhe mbi ngjarje a persona te cilat gjykohen veresie nga njerez qe udhehiqen vetem nga simpatite apo antipatite e personave apo ngjarjeve ne fjale ose nga cfare eshte akoma me keq nga bindjet politike.</p><p>Une nuk e kam lexuar librin dhe nuk mund te gjykoj por, me aq pak sa shkruhet mbi pjese te tij te publikuar e te komentuara neper gazetat online, me duket nje perqasje mjaft interesante e temes "se nxehte", gege-toske.</p>
Nje shembulltyre par
<p><span style="color: rgb(55, 64, 78); font-family: 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;">Nje shembulltyre par exellence e idiotsise essencialiste. Geget dhe Tosket ne esencializmin kulturor te deterministit Nano u takojne thjeshte dy "llojeve" te ndryshme ne procesin evolutiv. </span><br style="color: rgb(55, 64, 78); font-family: 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;" /><span style="color: rgb(55, 64, 78); font-family: 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;">Ajo qe realisht per mua eshte edhe me shokuese esh</span><span class="text_exposed_show" style="display: inline; color: rgb(55, 64, 78); font-family: 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;">te se Nano ketu ka pasqyruar ne menyre permbledhese botkuptimin qe shume te tjere qytetare shqiperie qe kam takuar gjate jetes sime tashme e kan shprehur ne menura te ndryshme (A.F).</span></p>
Nje shembulltyre par
<p><span style="color: rgb(55, 64, 78); font-family: 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;">Nje shembulltyre par exellence e idiotsise essencialiste. Geget dhe Tosket ne esencializmin kulturor te deterministit Nano u takojne thjeshte dy "llojeve" te ndryshme ne procesin evolutiv. </span><br style="color: rgb(55, 64, 78); font-family: 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;" /><span style="color: rgb(55, 64, 78); font-family: 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;">Ajo qe realisht per mua eshte edhe me shokuese esh</span><span class="text_exposed_show" style="display: inline; color: rgb(55, 64, 78); font-family: 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;">te se Nano ketu ka pasqyruar ne menyre permbledhese botkuptimin qe shume te tjere qytetare shqiperie qe kam takuar gjate jetes sime tashme e kan shprehur ne menura te ndryshme (A.F).</span></p>
me geget komb e tosket
<p>me geget komb e tosket shtet;me te dy bashke ben nje vere ne uje,se jane te zene me hallin si ti shesin mend njeri-tjetrit.Z.Muçi,urime per librin!Mos çaj koke per ktritikat,tani qe je gege ke detyre te besh komb!</p>
vetem njefare halil matoshi
<p>vetem njefare halil matoshi te kupton e ta ta di hallin. ti me gege e toske e ai me shqiptare e kosovare.</p><p>pse toske?- po ca? lab. pse lab ?-po ca? kurveleshas. pse kurvelesh?-po ca?lumas. pse ,,, ???? po ca???</p><p>se mos gabimisht flet per ndonje shqiptar ore ,se pastaj na merziten geget e tosket</p><p> </p>
Titulli i librit te Nanos
<p>Titulli i librit te Nanos "Une jam GEGE", sepse me kujtoi titullin e nje poezie te nje mikut tim bashkestudent ne vitet 70 "Une jam FIK DETI", qe nga kritika e kohes u konsiderua si dekadente...!!!</p>
Se sa teme "e nxehte" eshte
<p>Se sa teme "e nxehte" eshte kjo "gege-toske" , e mesuam pas perpjekjeve gjigande te Sali Ram Berishes per te futur percarje per 23 vjet me radhe ! E kemi "mesuar" nga Matoshizmi & Co , e kemi mesuar nga Kisha Greke , shume madje ! Por dhe naçertanja serbe , nuk ka qene ne vend te dyte ! Por tani po e "mesojme" edhe nga Muçua , si nje "gazetar" qe i varen ne qafe "medaljet" alla Ramiz Alia te 1987-tes ! Kur populli s'kishte buke te hante , FAO i jepte medaljen e "mireushqyerjes se popullit" te RSH-se !</p><p>Tek poema "Laokonti" , Kadareja ka disa vargje per "kuajt e Trojes" ne ditet moderne ! Lexojeni se do te gjeni aty dhe Muçon ! Cfare problemesh dhe hallesh ka populli dhe Kombi i shqiptareve sot per difuzionin , bashkeintegrimin , ngritjen e koghezionit dhe zhvillimit eknomik dhe politik , dhe cfare e "shqeteson" Muço "provokatorin" ?</p><p>Por gallata me e madhe eshte se e rren mendja me bo "klasifikime" pergjithesuese , dhe pse shqiptaret e zune me "shkelma" !</p><p>Po cfare eshte ky njeri ? Eshte shqiptar apo jo ? Perse u gjend kaq i "habitur" ? Na u nxeh madje , pale !</p><p>Pi uthull Muço , pi uthull ...... ! Eshte liaç i mire ne keto raste ! </p>
Or Llesh "Rilindesi" , po pse
<p>Or Llesh "Rilindesi" ,</p><p>po pse ndalesh tek 23 vjetet dhe nuk fut ne llogari edhe ate gjysem shekulli rrenoje kulturore, rezultat i se ciles je edhe ti. Tek e fundit edhe Berisha ishte produkt i " njeriut te ri" pavaresisht se ne vend te bojes se kuqe i futi nje dore blu.</p><p> </p>
Por kjo është e vërteta gegët
<p>Por kjo është e vërteta gegët krenohen për belçikun që kanë në kra dhe koburen në brezë kurse toskët mundohen të kenë majën e penës sa më të hollë dhe është e vërtetë që me gegët bënë kombë dhe me toskët bënë shtet me këtë nuk dua të themë se gegët janë më lartë e toskët dhe anasjelltas </p>
Njerez , mbylleni diskutimin
<p>Njerez , mbylleni diskutimin dhe mos bini pre e provokacionit ! Nuk eshte hera e pare qe mjedisit shqiptar i hidhen te tilla helme ! Ooohhuuu eshte shekullor fenomeni !</p><p>Thjesht bojkotojini keto zera ......... kush nuk mban dot veten dhe "egon lokale" !</p><p>Kush mban linjen kombetare , t'i meshoje sa t'i haje krahu dhe pushka top t'i behet !</p><p>Po nuk mbrojtem dhe ruajtem njeri tjetrin , kush do te na e beje ? Sali Berisha , Muçua , Matoshi , Zografi , Janulla , Kisha greke , apo Akademia serbe ?</p>
Problemi nuk asht "Gege e
<p>Problemi nuk asht "Gege e Toske". Preblemi asht se s'po bajne gja as Geget dhe as Tosket.</p><p>Marrim shembull Zvicren, qe perbahet nga tre popuj te ndryshem Gjerman, Francez dhe Italian. Zvicra hece per mrekulli si sahat sviceran. Prandej tham se as Geget e as Tosket s'po bajen asgja. Ne kete pike nuk kan asnji ndryshim, ata jane njisoj shqiptar qe s'bajne kurgja. Ha,ha,ha.</p>
Se pari te ben per te qeshur
Se pari te ben per te qeshur ky reagim namusqar i M. Nanos. Pasi qellimisht vete titulli i librit te tij eshte ven per te krijuar nje reagim. Une e gjej nje titull idiot dhe te pakuptimt, edhe pse megalloman tipik per personalitetin e Mucit dhe gjoja bombastik.
Muci ende se kupton se ai dhe ANALISTe si puna e tij jane edhe shkaktaret kryesor te zbritjes se nivelit te debatit publik ne kete derexhe dhe ne nje thashetehem te madh publik dhe Batuta pa shije e sens. Po te doni shihni Respubliken e tij (me ri-ciklime)per me shume material.
Stili i tij megalloman e medjemadh i te shkruarit (e te folurit), por ne fakt pa shume substance/thelb e permbajtje te mirefillte, dhe rendja emotive dhe narcise per te krijuar gjoja nje stil fallco e gjoja ndryshe te gazetarit (e showmanit te deshtuar) jane ne vetvete te bezdisshme dhe flasin qarte per superficialitetin dhe nivelin e prapambetur te gazetarise sone ne pergjithesi dhe asaj pjese, si puna e Mucit, qe ju duket vetja se kush e di c’jane dhe madje e quajne veten pa turp edhe INTELEKTUAL.
Gazetaria e Nanos bente deri diku sens kur ne krye te vendit ishte Maloku Plak,(( pasi njerez si puna e Nanos kane ne thelb mjaft gjera te perbashketa me Plakun Mero… qofte edhe formimin e tyre me dogmat komuniste)). M. Nano e urrente Plakun Mero pikerisht per ate qe ai i lexonte mire ne megallomanine dhe narcisizmin emotiv te tij/Berishes … edhe duke ardhur qe te dy nga provincat kufitare te Shqiperise … si Edhe duke pasur te njejtin sens te mbivleresuar mbi veten dhe ambicie te tepruar (pseudo-intelektuale) qe lidhet ne thelb me sensin e inferioritetit te individeve te tille. Kritika e tij ndaj Berishes dhe Fatosit e Metes me pare e kane bere Mucin qe te flas pak a shume me zerin e popullit opozitar dhe te pelqehet e ndiqet deri diku per kete. Padyshim pasi eshte shume e lehte te besh kritizerin e sharresin e gjithkujt e gjithckaje (pervec vetvetes) (edhe pse ndaj plotesisht me te kritiken ndaj Plakut te curufjasur, pamvareisht motivimit te tij te mundhsem psikologjik).
Ceshtja qendron qe kritikues te tille analiste pa ide dhe pa brume te mirefillte ngelen pastaj si peshku pa uje ne nje situate te themi normale politike…..dhe kur nuk kane ke te shajne me tej me kaq shume pathos. Pasi duket qarte se nuk kane cfare te ofrojne me tej nga “vrulli i tyre psiqik” (i munguar).
Njerez si puna e Nanos apo Lubonjes ne pergjithesi nuk flasin per ide apo mendime te tyre origjinale por u referohen pa fund “ad nauseam” autoreve dhe librave qe kane lexuar gjate jetes me nje naivitet te tepruar studentor e adoleshentar. Pasi vertet nuk kane cfare te thone nga mendja e tyre. Edhe citimi i tij i mesiperm dhe titulli diot I librit (Jam geg) eshte nje shprehje e mungeses se ideve dhe ri-pertypjes se batutave dhe thenieve e ideve tashme tejet te konsumuara.
Njerez si puna e M.nanos, Lubonjes, Cilit, A. Hoxhes me analistet me rradhe, jane te paturpshem dhe i sheh tek shesin mend pa fund e plot cinizem neper median injorante dhe te pergjunmur te Tiranes pasi te tille krijesa nuk jane lodhur ndonjehere ne jete qe te marrin mundimin e te studiojne apo te hulumtojne me thelle lidhur me ato ide qe paskan lexuar diku ne te shkuaren e hershme ne libra te pluhurosur te kohes. Edhe kur u jipet mundesia te bejne dicka ne fushen e tyre, qofte kjo ne shtyp si ne Respublica apo Jamais Vu bejne nje skifo te tille qe tregon vertet megallomanine dhe paaftesine e tyre per te krijaur dicka te bukur. (((A nuk beri valle edhe Plaku Malok keshtu ne keto 8 vjet… ku e mbushi Shqiperine me fjale e endrra te bukura (dhe pasuroi fisin e klanin e tij nderkohe) por nga ana tjeter e katandisi vendin ne nje pocaqi te madhe e varferi te tejshkashme.
Padyshim krahasimi mes Berishes dhe Mucit eshte ne koncept dhe jo ne forme pasi nuk besoj se Muci eshte aq keq (ndoshta nga qe vjen nga toskeria – pra sipas tij eshte shtet-formues???).
Por po te shohesh ne ne sensin profesional e estetik ku qofte prezantimi i tij ne Jamai Vu qofte edhe Zululandi i tij i mekur apo Respublika e tij me lajme te ricikluara tregojne per kapacitetin e tij te vertete dhe limitacionet e tij.
Nuk e kuptoj p.sh se kush zgjedh te shkoj ne Jamai Vu e tij te merzitshme dhe vanitoze e “tedious” qofte per zvargjen e peshtire e te shemtuar te drejtuesit qofte edhe te formatit te vjedhur e te katundarizuar sipad variantit Skraparlljot.
Ne fund dhe duke perdorur nje batute si puna e batutes idiote qe ka cituar Muci (brenda kontekstit) lidhur me geget e tosket, me duket se individe si puna e Mucit (Berishes) harrojne nga kane ardhur dhe bejne c’mos te paraqiten si me qytetar/civil e te ndricuar sesa mund tu mbaje kurrizi. Nuk ka asgje te keqe te qenit periferik ne formimin e hershem… problemi qendron kur perpqiesh ti mbushesh mendjen vetes dhe te tjereve se nuk te ka ngelur me asnje qelize povince ne trup e ne mendje (edhe kur thua qe jam krenar per origjinen dhe prejardhjen time).
Ja edhe dikush qe e paska
<p>Ja edhe dikush qe e paska lexuar te plote 200 faqet e Mucit....(((Per dreq dhe per here te pare ne jeten time gjej dicka te perbashket me kete idiot Berishian)))</p><p>...." Nisa ta lexoj librin e Muçit.</p><p>Që në faqet e para më kapën të dridhurat, ndjeva si mu ënjtën kockat, nisi të më fërshëllente koka. Duket sikur në librin e Muçit gjithçka zhvillohet në një zgëq të largët dhe të lodhur të Sulltanatit të Kurrkundit, Prefektura e Rrebeshit, Komuna Suferina, Fshati Acari. Ku sa të ha syri sheh vetëm moçal, barishte, shkurre, një hënë duke dhënë shpirt në horizont, dhe shumë baltë. Veçse ta flakësh tutje, mundësisht përtej Rrugës së Qumështit, çfarë tjetër mund të bësh para kësaj shkretine që e more për libër, nise ta lexosh me qef, dhe gjete belanë ?</p><p>Mali me dëngla, libri i Muçit, s’është asgjë tjetër përpos vreri tranzicional i vet’ Muçit, nënprodukt i dyshimeve lodhëse mbi vërtetësinë e qëndrimeve. Vrere këto që dalin nga ky farë libri me fërshëllimë si del avulli nga valvola e tenxhers me presion brenda së cilës po zjejnë copat e mishit.</p><p>Duke e lexuar llahtarën grafologjike të Muçit mbi gegët dhe tosqit, të vijnë në mendje ide autolesionistike, vetgjymtuese, nga më të ndryshmet; Shkulje e mjekrrës dhe flokëve, rënie e kokës me grushte, çjerrje e fytyrës me thonj.</p><p>Për të mos e lënë varur kureshtjen e lexuesve, jo të lexuesve të librit të Muçit, se lexuesit e librit të Muçit as ekzistojnë as kanë për të ekzistuar ndonjëherë, por kureshtjen e lexuesve të këtij shkrimi, ja për ilustrim, shoqëruar me vërejtjet përkatëse, ajo të cilën në fillim të librit të Muçit, Muçi e ka quajtur “Mirnjohje”, pra diçka me rëndësi të veçantë që duhet të jetë shkruar me vëmëndje të shtuar, pa lapsuse, pa gabime;</p><p>Dua t’u them <i>(Pse “Dua t’u them dhe jo “U them” ?)</i> ‘faleminderit” <b><i>(Pse në thonjza ?)</i></b> do <b>(Kjo “do” është dukshëm nënçmuese) </b>njerëzve, të cilët në mënyrën e tyre <b><i>(Në cilën mënyrë nëse jo në mënyrën e tyre ?) </i></b>më kanë dhënë një dorë gjatë kohës <b>(Vetëm gjatë asaj kohe, apo edhe më përpara ?)</b> që isha duke shkruar këtë libër. Dua t’u them <b><i>(Vetëm “do t’u thuash”, apo edhe “u thua ?)</i></b> faleminderit <b><i>(Pse pa thonjza ?)</i></b> shoqes sime <b><i>(Mungon apostrofi pas s-së)</i></b> M. që, për 45 ditë me rradhë diti t’m'i mirkuptonte xanxat <b><i>(Si mund të jenë vallë xanxat e Muçit ?)</i></b> e krijimit <b><i>(Krijues është vetëm Zoti, krijim/krijues janë neverira leksikologjike diktatoriale oruelliane. por edhe po ta marrësh “krijimin” e Muçit si “fiction”, libri i Muçit s’ka asnjë të tillë, dhe vetë Muçi nuk e pretendon),</i></b> Marian Palokës, me të cilin kam pasur kënaqësinë të shkëmbej ndonjë ide në pikun e punës <b><i>(Po pse ndonjë ide dhe jo disa ide, vetëm në pikun e punës, dhe jo edhe pak më parë a pak më pas ?),</i></b> Alfred Serreqit që ma lexoi me një frymë <b><i>(E kush e pa me sa frymë e lexoi Fred Serreqi librin e Muçit ?)</i></b> bocetin <b><i>(Ç’është ky boceti ? Aman se ma shpife Muç. Pse jo “dorëshkrimin” por “bocetin” ?)</i></b>, Henri Çilit që ra dakord pa një pa dy <b><i>(Po pa tre pa katër pa pesë pa gjashtë, a ra dakord Henri ?)</i></b> ta publikonte këtë libër e që i vuri të gjithë <b><i>(Duket sikur Henri paska urdhëruar gjithë UET-in për punë vullnetare)</i></b> në lëvizje me të lexuar dorëshkrimin, Besa Vilës që, teksa bënte redaktimin e korrektimin, më sugjeronte leximin e ndonjë autori gegë, që mua më kish shpëtuar <b><i>(Vallë të gjithë autorët gegë i paska shtrydhur Muçi ?)</i></b>, dhe – last, but not least – Primo Shllakut që pati mirësinë <b><i>(Duartokitje frenetike nga salla)</i></b> e gjeti arësye <b><i>(Delegatët me fytyra të skuqura nga emocionet dhe nga rruajtja e thellë me brisk, ngrihen në këmbë dhe s’kanë të ndalur)</i></b>, të shkruajë parathënien e librit. (të Muçit).</p><p>Libri i Muçit është një masturbim cerebral.</p><p>Libri i Muçit është një send batall, një gjë e kotë, që s’i duhet kurrkujt, as vet’ Muçit.</p><p>Aq e vërtetë është kjo, sa mund të thuhet pa hezitim;</p><p>Ka libra të këqinj. Ka libra shumë të këqinj. Ka libra të palexueshëm. Ka dhe libra të shkruara nga Muçi.</p><p>Dhe habitemi se pse po shtohen kaq tepër analfabetat funksionalë. Ja pra ja, mes tjerash, edhe për shkak të librave si libri i Muçit.</p><p>Për ata që kanë merak të dinë si se i shoh unë tosqit dhe gegët,</p><p>Tosku dhe gegu, nuk janë çfarë ata vetë duan të jenë, apo çfarë Muçi do që ata të jenë. Tosku, si dhe gegu, si dhe cilido njeri në botë, janë cila erë u rreh fytyrën, sa metra mbi nivelin e detit u ka qëlluar të lindin, cilin ujë pinë, sa ditë diell i ngroh në vit, çfarë frutash bëhen aty rrotull, sa e pasur apo e varfër është toka, e të tjera.</p><p>Sot ?</p><p>Sot tosqit janë më geg’ se gegët, gegët më tosq se tosqit.</p><p>Sot, megjithse prapseprap unë i dua më tepër se Muçi, me tosq, me gegë, të tërë janë bërë një mut i madh që ka marrë dhenë.</p><p>Nga Edison Ypi .. marre nga Mapo</p><p> </p>
Add new comment