Të sfidosh policinë e moralit - lufta e vjetër kundër censurës

Postuar në 15 Korrik, 2019 21:23
James R. Petersen

 

Në nëntor të vitit të shkuar, App Store i Apple-it hoqi nga dyqani virtual aplikacionin “Tumblr”, pak  pasi ishin ngritur shqetësimet e para se imazhe të papërshtatshme, përfshirë pornografinë e fëmijëve, po i shpëtonin filtrit të përmbajtjes së platformës. Brenda një muaji, të gjitha materialet eksplicite për të rritur të “Tumblr”-it ishin zhdukur nga hapësirat ku publiku ka akses. Shqetësimet ishin serioze dhe të ligjshme, por nxitimi për të hequr përmbajtje të së njëjtës natyrë përfshiu gjithashtu edhe jo pak materiale me përmbajtje seksuale krejtësisht të shëndetshme.
Ky episod të sjell ndërmend luftërat kulturore të së shkuarës. Një përpjekje masive për të zhdukur lirinë seksuale. E kemi kaluar edhe më parë këtë situatë. Në vitin 1968, kur revolucioni seksual ishte në kulmin e tij, presidenti Lyndon B. Johnson krijoi Komisionin për Veprat e Pahijshme dhe Pornografinë. Qëllimi i tij ishte të përcaktohej nëse pornografia kishte efekte negative sociale dhe konkluzionet e tij të vitit 1970, të bazuar në studim shkencor, ishin të qarta: Nuk kishte lidhje midis pornografisë për konsum dhe pjesëmarrjes në sjelljen antisociale. Një dekadë e gjysmë më vonë, administrata e presidentit Reagan vendosi se nuk do të lejonte që gjëra të vogla të bëheshin pengesë në rrugën e një kryqëzate konservatore.

Vitet ‘80 ishin një fushë-betejë kulturore, një kohë kur keqinformimi shpesh u kombinua me panikun moral për të krijuar efekt të madh inflamator. Sillni këtu në vëmendje Qendrën Prindërore për Muzikën, koalicioni që ndërhyri në industrinë e muzikës në vitin 1985 për t’i mbrojtur fëmijët nga ato që besohej se ishin tekste të papërshtatshme muzikore. Pasi u etiketua si këngë që nxiste përdhunimin, një produksioni “Twisted Sister”, bashkëthemeluesi i PMRC, Tipper Gore, duhet të jetë befasuar shumë kur dëgjoi këngëtarin Dee Snider të dëshmonte në një seancë dëgjimore të Senatit se ai ishte një i krishterë besnik dhe se teksti i "Under the Blade" fliste në fakt për frikën e kirurgjisë. "Sadomazokizmi, skllavëria dhe përdhunimi që shihen në këtë këngë janë vetëm në mendjen e z. Gore", tha ai.

Në atë kohë, fondamentalistët dhe aktivistë të tjerë kundër pornografisë po luftonin për të kontrolluar imazhin publik të seksit - për të vënë në vendin që i takonte lirinë seksuale të fituar me jo pak mund në vitet 1960 dhe 1970. E ashtuquajtura e drejtë fetare ishte në rritje dhe kishte një audiencë miqësore në Shtëpinë e Bardhë: "Ne e konsiderojmë pornografinë si një problem publik", tha presidenti Reagan në vitin 1984. Në maj të vitit 1985, kryeprokurori i Reaganit, Edwin Meese, i shqetësuar nga rritja e televizionit kabllor, videoregjistruesve dhe pajisjeve të tjera që bënin të mundur aksesin ne pornografi, midis zhvillimeve të tjera, bëri thirrje për një rishikim të gjithë kësaj. "Pornografia tani është në dispozicion pothuajse në shtëpitë e të gjithëve", tha ai.
Ndryshe nga paraardhësi i tij, Komisioni Meese për Pornografinë ishte më shumë i interesuar për anekdotat se sa për të dhënat shkencore. Duke mbajtur konsultime publike në qytete anembanë vendit, grupi prej 11 anëtarësh dëgjoi 208 dëshmitarë, duke përfshirë 30 viktima të dyshuara të pornografisë - njëri prej të cilëve theksonte "lidhjen midis shthurjes seksuale, sëmundjeve veneriane, abortit, divorcit, homoseksualitetit, abuzimit seksual të fëmijëve, vetëvrasje, abuzimit me drogën, përdhunimit dhe prostitucionit në pornografi".

Botuesi dhe kryeredaktori Hugh Hefner, doli në mënyrë të vendosur kundër komisionit, përpjekjet e të cilit ai i quajti "gjueti shtrigash” në një editorial të janarit të vitit 1986.(Hefner nuk ishte i vetëm në kritikat ndaj komisionit, ndërhyrje të tjera nga emra të njohur përfshinin feministen Betty Friedan, romancierin Kurt Vonnegut dhe aktoren Colleen Dewhurst). Shumë prej atyre që dëshmuan në seancat dëgjimore dukej se mbështesnin teorinë e efektit domino të pornografisë - se një ekspozim i vetëm do të çonte në një oreks në rritje atë që konsiderohej e pazakontë, e dhunshme apo perverse. Një i krishterë i rilindur pretendoi se letrat e bixhozit me imazhe pornografike që kishte parë në moshën 12-vjeçare e çuan drejt vjedhjes së revistave “Playboy” në dyqanin e lagjes e deri te veprime të pahijshme me qenin e familjes.

Larry Lynn i Bashkimit Amerikan të Lirive Civile nxori në pah një paragjykim të dukshëm konservator në të gjitha seancat. Ai llogariti se nga 208 dëshmitarë, "të paktën 160 (77 për qind) kërkonin kontrolle më të rrepta mbi materialet seksuale eksplicite", duke përfshirë zyrtarët e zbatimit të ligjit, zyrtarët e zgjedhur, përfaqësuesit e grupeve antipornografike dhe disa aktivistë të shquar kundër pornografisë. 

"Vetëm dy persona që mund të karakterizohen si konsumatorë të zellshëm të pornografisë morën guximin për të dëshmuar", raportoi Lynn. "Anëtarët e komisionit hetimor  dolën nga roli i tyre për të gjetur dëshmitarë kundër pornografisë, ndonjëherë edhe duke shkuar aq larg sa të ndihmonin në shkrimin e dëshmive të atyre që ishin bërë viktimë e fenomenit".  Komisioni në vetvete dukej shumë larg të qenit i paanshëm. Gjashtë nga anëtarët e tij, sipas Lynn, kishin një "paragjykim të qartë kundër pornografisë." 

Dy të tjerë kundërshtonin shpërndarjen e materialeve seksualisht eksplicite. "Asnjë person, që njihej si skeptik i lidhjes së pornografisë me dhunën ose që shqetësohej për implikimet e Amendamentit të Parë të legjislacionit antipornografi nuk ishte caktuar si pjesëe këtij komisioni”, tha Lynn. Dhe në vend që të merrnin një pozicion neutral për të vlerësuar materialet për të rritur, komisionerët i shikonin imazhet nga këndvështrime ekstreme të neveritshme dhe kriminale, i quanin pornografike dhe më pas përdorën të njëjtën fjalë për të përshkruar pothuajse të gjitha shprehjet seksuale. 
Kjo, - deklaroi Hefner në atë kohë, - ishte mekkartizëm seksual "Mccarthyism seksual", një term që ai e bëri popullor më pas. Histeria e administratës së Reaganit, - argumentonte Hefner, - ishte e ngjashme me taktikat famëkeqe të Senatorit Jozef McCarthy. Në vitin 1950, MCcarthy kishte shpallur se kishte emrat e komunistëve të supozuar që shërbenin në Departamentin e Shtetit dhe përpiloi listat e zeza të të dyshuarve "Reds". Një pamflet i quajtur Red Channels nxori artistët që punonin me njerëzit e listës së zezë; bashkëpunëtorët e tyre u quajtën po aq tradhtarë sa komunistët e supozuar. Për Hefnerin, paralelet me komisionin Meese ishin të qarta: Ishte "gjyq nga tituj gazetash - i pambështetur në prova, i pakundërshtuar nga brenda - nuk është proces i rregullt. Por kjo është metoda e komisionit Meese, ashtu siç ishte edhe për McCarthy-n".

Në vitet 1980, kjo taktikë u zhvillua: Përfaqësuesit e shtetit po zgjidhin përshkrimet e akteve për të cilat të gjithë amerikanët mund të binin dakord se ishin të gabuara dhe pastaj ta zgjeronin përkufizimin e të "gabuarës" për të përfshirë praktikisht çdo gjë, e cila atyre që kishin nisur “kryqëzatën” u dukej ofensive.

Mes dëshmitarëve që u paraqitën para komisionit të Meese ishte Donald Wildmon, kreu i Federatës Kombëtare për Njerëzi. Ministri metodist nga Tupelo, Misisipi, kishte shpallur luftën e tij kundër seksit, punësimin e grave të moshuara për të numëruar skenat e nxehta të një episodi të “Engjëjve të Çarlit”; monitoruesit e tij gjithashtu kishin për detyrë të numëronin edhe sa herë përdorej fjala penis në “Saturday Night Live” dhe të krijonin lista të reklamuesve në shfaqje që kryenin shkelje të tilla. Rezultatet u paraqitën në një botim të quajtur NFD Informer. 

Wildmon organizoi bojkotin jashtë dyqaneve që shisnin revistën “Playboy” dhe shkroi letra kërcënuese për krerët e korporatave, duke u thënëse ishin bërë bashkëpunëtorë në industrinë e pornografisë për të ndihmuar në shpërndarjen e “blozës”. Coca-Cola, Time Inc., Simon&Schuster dhe të tjerë u bënë shënjestra e zemërimit të Wildmon. 

Në një editorial të korrikut të vitit 1986, Hefner shkroi: "Nga këndvështrimi i tij, lakuriqësia, edukimi seksual, parandalimi i shtatzënisë, seksi mes tërriturve të pamartuar – edhe vetë evolucioni – janë të papërligjur. Në këtë mënyrë, ai i ka ngacmuar kompanitë”. 

Për tre vjet, korporata “Southland”, një operator i madh i dyqaneve “7-Eleven”, e trajtoi Wildmonin si telashi që ishte në të vërtetë. Pastaj, ndoshta duke imagjinuar senatorin McCarthy me një listë të “të kuqve” të dyshuar, Wildmon i dha komisionit Meese listën e armiqve të tij, duke shpallur se “Southland” ishte në mesin e "shitësve kryesorë të revistave pornografike në Amerikë." Në shkurt 1986, Alan Sears, drejtor ekzekutiv i komisioni, dërgoi një letër kërcënuese në Departamentin e Drejtësisë për krerët e shumë bizneseve. Komisioni kishte "marrë dëshmi sipas të cilave kompania juaj është e përfshirë në shitjen ose shpërndarjen e pornografisë", shkruhej në letër. "Ky komision ka përcaktuar se do të jetë e përshtatshme që të lejoni kompaninë tuaj t'u përgjigjet këtyre pretendimeve para hartimit të raportit përfundimtar për shpërndarësit e identifikuar." Ajo që Sears nuk ka përmendur është se dëshmia erdhi nga një prej anëtarëve të komisionit. Me shprehjen "A jeni tani, apo keni qenë ndonjëherë", letra kërcënonte drejtuesit e Southland-it, People Drug Stores, Rite Aid etj. të hiqnin “Playboy”-n dhe revista të tjera nga raftet e tyre.

Hefner menjëherë pa implikimet e Amendamentit të Parë. Letra e Sears ndalonte "shpërndarjen dhe shitjen e revistës “Playboy” dhe të botimeve të tjera të ligjshme pa u dhënë atyre mundësinë të dëgjoheshin nga një gjykatë e paanshme", shkroi ai. Pa një proces të rregullt, revista ishte shpallur e papërshtatshme, në mënyrë efektive. Megjithëse 4 500 pika të “7-Eleven” ndaluan shitjen e “Playboy”-t si pasojë e letrës së dërguar, çështja kryesore për Hefner nuk ishte financiare por kushtetuese. 

"Gjykatësi Robert Jackson dikur ka thënë se nuk ishte roli i qeverisë t’u impononte ortodoksinë qytetarëve të Amerikës, as për t’u imponuar disa individëve të obsesionuaratë që është e pranueshme apo jo. Viktimizimi i “7-Eleven”është një tragjedi, jo aq shumë për “Playboy” - dy të tretat e qarkullimit vjen nga abonimet - si për të gjithë ne."

Playboy” ngriti një padi kundër Meese, Sears dhe anëtarëve të tjerë të komisionit. Shoqata Amerikane e Librashitësve dhe Këshilli për Shoqatat e Shpërndarësve të Periodikëve iu bashkuan shumë shpejt kësaj padie. Në korrik të vitit 1986, gjykata vendosi në favor të “Playboy”-t. "Privimi nga e drejta që garanton Amendamenti i Parë, ky është një kufizim paraprak i lirisë së fjalës, një e drejtë aq e çmuar në këtë komb dhe kjo përbën një dëm të pariparueshëm", tha gjyqtari federal”.

Komisioni Meese kërkoi falje për letrën e Sears, duke deklaruar publikisht se “Playboy” nuk ishte i pahijshëm dhe shmangu përfshirjen e një liste të zezë të shkelësve të supozuar në versionin përfundimtar të raportit të saj (që, siç na pëlqen të kujtojmë, Meese e paraqiti para publikut, ndërsa qëndronte para statujës së Drejtësisë, e paraqitur si femër topless). Por është e dukshme që një version i draftit të raportit përmbante, së bashku me listën e zezë të Wildmonit, propozime shqetësuese për krijimin e grupeve qytetare që do të monitoronin dyqanet dhe rrjetet për prani të materialeve të turpshme - me fjalë të tjera, "policia e moralit."

Përpjekjet si ato të “Tumblr:-it dhe komisionit Meese mund të fillojnë me objektiva fisnike – si zhdukja e pornografisë së fëmijëve, parandalimi i skllavërisë seksuale dhe dhunës - por ato fare lehtë mund të rrëshqasin drejt një totalitarizmi kulturor nën të cilin morali ruhet me “polici” dhe përmbajtja seksuale shtypet pa dallim. Të gjithë amerikanët duhet të qëndrojnë vigjilentë kundër një censure të tillë. Në rrezik janë asgjë më pak se liritë tona personale.

Burimi: Playboy.com

Përkthimi: Gazmira Sokoli

Ndalohet riprodhimi i këtij përkthimi

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.