Një yll ka ndikuar kometat e sistemit diellor parahistorik

Postuar në 24 Mars, 2018 20:32

Rreth 70.000 vjet më parë, një yll i vogël dhe i kuqërremë iu afrua sistemit tonë diellor, duke ndikuar gravitacionalisht tek kometat dhe asteroidet. Astronomët nga Universiteti Complutense i Madridit dhe Universiteti i Kembrixhit kanë vërtetuar se lëvizja e disa prej këtyre objekteve është ende e ndikuar nga ky kalim yjor.

Në një kohë kur njerëzit modern po fillonin të largoheshin nga Afrika dhe neandertalët vazhdonin të lulëzonin, yll i Scholz-it, i quajtur sipas astronomit gjerman që e zbuloi atë, u afrua më pak se një vit dritë nga dielli. Sot, është gati 20 vite dritë larg, por 70.000 vjet më parë, hyri në re Oort, një rezervuar i objekteve trans-Neptunian të vendosura në kufijtë e sistemit diellor.

Ky zbulim u bë publik në vitin 2015 nga një ekip astronomësh të udhëhequr nga Profesor Eric Mamajek i Universitetit të Rochester (SHBA). Detajet e atij fluturimi yjor, më të afërmit të dokumentuar deri më tani, u paraqitën në The Astrophysical Journal Letters.

Tani, dy astronomë nga Universiteti Complutense i Madridit, vëllezërit Carlos dhe Raul de la Fuente Marcos, së bashku me studiuesin Sverre J. Aarseth të Universitetit të Kembrixhit (Britani e Madhe) kanë analizuar për herë të parë gati 340 objekte të sistemit diellor me orbita duke arritur në përfundimin se trajektoret e disa prej tyre ishin të ndikuara nga kalimi i yllit të Scholzit.

Fluturimi i ngushtë i këtij ylli 70.000 vjet më parë nuk i shqetësonte të gjitha objektet hiperbolike të sistemit diellor, vetëm ato që ishin më të afërta me të në atë kohë. "Për shembull, rrezja e asteroidit të famshëm astronomik 'Oumuamua është në konstelacionin e Lyra (Harp), shumë larg nga Binjakët, prandaj nuk është pjesë e densitetit të zbuluar", thotë De la Fuente Marcos. Ai është i bindur se studimet dhe vrojtimet e reja do të konfirmojnë idenë se një yll kaloi pranë nesh në një periudhë relativisht të kohëve të fundit.